העומס החריג בטרמינל 1, הבוקר

סוף השבוע הקרוב המלווה בחג השבועות גרם למאות אלפי ישראלים לנצל את החופשה לגיחה קצרה לחו"ל. התוצאה: תורי ענק בנתב"ג שנגרמו לא רק בגלל העומס והביקוש לחופשות, אלא גם בשל מחסור רציני בכוח אדם שרובו לא שב מהחל"ת. מנהל בכיר בנתב"ג שעבד בבידוק הביטחוני כל הלילה: "כל עובדי המשרדים נותנים כתף".
לא פחות מ-300 אלף איש אמורים לעבור בשדה התעופה בימים הקרובים, רובם יעשו את דרכם אל מעבר לים. חג השבועות מסמל עבור בכירי נתב"ג לא רק את תחילת עונת הקיץ העמוסה, אלא גם את החזרה לשגרה מהקורונה.
4 צפייה בגלריה
עומס בנתב''ג
עומס בנתב''ג
התורים בטרמניל 1
למעשה השדה, על שני הטרמינלים בו, פועל כעת עם 80% תפוסת נוסעים ו-90% תנועת מטוסים לעומת שנת 2019, אך במקום 1,800 עובדי ביטחון כעת יש בשדה רק 670 עובדים כאלו. הסידור החדש יוצר זמני המתנה ארוכים וזאת חרף העובדה כי ברשות שדות התעופה מפנים עובדי מנהלה לעבודות בשטח בכדי להקל על העומס.
השילוב של כמות נוסעים חריגה שעלתה בפתאומיות והעובדה שבנתב"ג סובלים ממחסור חמור בכוח אדם מוביל לתורים בלתי נגמרים. הפעם מדובר בתור לעלייה מקומת הקרקע בטרמינל 1 לקומה השנייה בה נערך השיקוף הביטחוני. על פי עדויות נוסעים וסרטונים שהגיעו למערכת ynet, התורים משתרכים לאורך עשרות ואף מאות מטרים וזזים באיטיות גדולה.
אייל, שאמור לטוס לחו"ל בשעות הקרובות סיפר ל-ynet על הבלגן. "הראו לנו תמונות בטלוויזיה כאילו יש תורים בבידוק הביטחוני או בצ'ק אין לטיסה. שם באופן יחסי הלך מהר. אבל אז גילינו שיש תור ארוך ובלתי נגמר לביקורת דרכונים והשיקוף שהתחיל בקומת קרקע של הטרמינל ונמשך בממוצע שעתיים. הבלגן חוגג", אמר. לדבריו, "אנשים נדחפו וחתכו תורים כי פחדו להפסיד טיסות. ואז התברר שאחרי התור הארוך, יש תורים ארוכים גם לשיקוף. הודיעו לנו מראש כי כל הטיסות יתעכבו כי לא יכולים להוציא מטוס בלי כל הנוסעים".
רננה, שגם היא נמצאת בשדה אמרה לאחר שעה וחצי של המתנה. "בוא נאמר שאנשים צריכים גם לארוז סבלנות איתם. זה נחמד שפותחים טרמינל, אבל צריך שהדברים יעשו כמו שצריך. אם אתם באים תהיו מוכנים להמתנה".
מרשות שדות התעופה נמסר: "הנהלת רשות שדות התעופה והנהלת נמל התעופה בן גוריון עושים כל שעולה בידם על מנת לאפשר לציבור הנוסעים לצאת מגבולות ישראל בחוויית שירות הטובה ביותר וכל זאת תחת המגבלות של ימים אלו. עולם התעופה בכל העולם, חווה ביטול טיסות בשל מחסור בכוח אדם ואנחנו ממשיכים לאפשר לתעופה להתקיים כבשגרה למרות העומסים והתורים. כל העובדים, מכל מטה הרשות ונמל התעופה בן גוריון, נמצאים בכל נקודה בה חסרים עובדים ומסייעים לנוסעים לעבור בתחנות השונות. ולמרות זאת חייבים לזכור שאנו נמצאים במחסור של אלף עובדים בכל המקצועות. למרות המאמצים, תורים בשדות התעופה היו לפני הקורונה ויהיו גם אחרי שנגייס את העובדים החסרים".