לפיד משוחח עם הודיה אחרי ההודעה על שחרורה הצפוי

בית משפט בפרו החליט אתמול (רביעי) לשחרר את הודיה מונסנגו, הצעירה בעלת הצרכים המיוחדים שנעצרה בחודש אוגוסט 2019 בפרו, והיא תוכל לשוב לישראל. מונסנגו נכלאה במשך כשנה, ולאחר מכן שוחררה במאי 2020 למעצר בית - שבו היא שוהה כבר יותר משנה.
עדיין אין מכתב שחרור רשמי, אך אחד כזה צפוי להתקבל בימים הקרובים, ואז מונסנגו תוכל לשוב ארצה, כשהשאיפה היא שזה יקרה עוד לפני ראש השנה. המאמצים לשחרורה כללו דרגים בכירים מאוד בישראל, כולל הנשיא לשעבר ראובן (רובי) ריבלין, ואחרי שנכנס לתפקידו גם שר החוץ יאיר לפיד לקח את הנושא כפרויקט אישי.
1 צפייה בגלריה
הודיה מונסנגו
הודיה מונסנגו
הודיה מונסנגו בעת שחרורה למעצר בית. "בואי הביתה, כולנו מחכים לך"
אחרי ההודעה על השחרור, שוחח לפיד עם הודיה ובני משפחתה. להודיה אמר בשיחתם: "כל מה שרציתי זה לראות אותך בבית, זה גורם לי כל כך הרבה אושר. אנחנו ניפגש ונעשה סעודת הודיה. בואי הביתה, כולנו מחכים לך".
לדברי לפיד, "בשבוע הראשון שלי במשרד מיניתי צוות מיוחד לטיפול בשחרורה של הודיה ועבדתי איתם צמוד. לא נחגוג לפני שנראה אותה נוחתת בארץ, אבל מותר כבר קצת לשמוח. בשבילי להגן ולשמור על צעירים עם צרכים מיוחדים זו חלק ממשימת חיי".
מונסנגו לפני כשנה: "הקורונה מסכנת אותי"
(צילום: אבי חי)

הודיה בת ה-24, בעלת צרכים מיוחדים, נעצרה בשנת 2019 בחשד שניסתה להבריח סמים ומואשמת בסחר בסמים. היא נעצרה בשדה התעופה בלימה, בירת פרו, יחד עם צעירה ישראלית נוספת. בכליהן של השתיים נתפסו 28 ק"ג של סמים מסוג קוקאין וקריסטל. ביחד איתן נעצרו עוד שני ילדים קטנים, בן ובת. לאחר התערבות של הקונסולית בלימה והתגייסות של בית חב"ד, הילדים שוחררו והוחזרו לישראל.
המשפחה סיפרה שהעצורה השנייה, שאיתה יש להודיה היכרות, הזמינה אותה להתלוות אליה לטיול בדרום אמריקה - בתמורה לכך שהיא תשמש כמטפלת לשני אחייניה, בגילאי 8 ו-9. המכרה קנתה את הכרטיס ומימנה את כל הוצאות הטיול בעצמה. במהלך הטיול נשברה להודיה המזוודה, ואותה חברה רכשה עבורה מזוודה חדשה. בדרכן חזרה ארצה, הבנות נעצרו בנמל התעופה בפרו - כאשר במזוודות שלהן מוחבאים 28 ק"ג של קוקאין.
אחיה של הודיה בריאיון באולפן ynet אחרי שחרורה למעצר בית לפני כשנה
(צילום: אלי סגל)

תמיר שרם, דודה של הודיה, סיפר אז כי "הודיה אפילו לא ידעה שהם נוסעים לפרו אלא חשבה שהנסיעה היא לספרד. בספרד המכרה שלה הודיעה לה שנוסעים לארה"ב. היא שלחה סמס למשפחה שהיא נוסעת לאמריקה. אנחנו חושבים ששבירת המזוודה הייתה חלק מהתרגיל להכניס לה סמים למזוודה. מדובר בבחורה עם רקע פסיכיאטרי מובהק, שצורכת תרופות לאיזון שאם לא תקבל אותן מצבה יחמיר עד כדי סכנת חיים".
פורסם לראשונה: 22:43, 18.08.21