3 צפייה בגלריה
החשודים שנעצרו בטורקיה
החשודים שנעצרו בטורקיה
15 העצורים
נחשפים פרטים חדשים ותמונות של "סוכני המוסד" בטורקיה: בעיתון הטורקי "סבאח", שנחשב כמקורב למשטרו של רג'פ טאיפ ארדואן, פרסמו את התמונות של 15 חברי הרשת שנעצרו בשבוע שעבר במבצע שבו נטלו חלק 200 מאנשי המודיעין הטורקי.
במבצע, שהוגדר כגדול ביותר בטורקיה מאז המעקב והמעצרים אחרי המחסלים הסעודים של העיתונאי ג'מאל חשוקג'י, נעצרו אותם אנשי מוסד לכאורה בארבעה מחוזות שונים. הבכיר שבהם כונה AZ. לפי הדיווח, הוא תואר כקצין מוסד בגרמניה והיה כביכול האחראי על הרשת.
מבצע המעצרים בטורקיה של אנשי המוסד

אותו AZ, נטען, הציג עצמו בשישה שמות שונים. הסוכנים, כולם ממוצא ערבי, קיבלו מאות אלפי דולרים בתמורה למידע שנתנו ל-AZ בנוגע לאופוזיציה הטורקית. אנשי המוסד לכאורה היו חברים בחמישה תאים שונים.
בתא שבו היה AZ היה חבר גם MAS. השניים נפגשו פנים אל פנים ואף שוחחו ברשת. AZ נתן הנחיות מגרמניה גם לחבר השלישי בתא, המכונה AB, וכן לאחרים. הוא הציג עצמו בפני הסוכנים תחת שישה שמות שנים.
אלו יתר הסוכנים, לפי הדיווח ב"סבאח":
BUT - בן 21. איש מוסד בגרמניה שהיה אחראי על איסוף מידע בנוגע למשרד שבו שהו אזרחים ערבים בטורקיה. הוא זיהה סטודנטים פלסטינים שהיו זקוקים לסיוע כספי והעביר את שמותיהם ל-AZ. הוא שוחח עם אותו קצין מוסד באמצעות אפליקציות מבוססות רשת.
AJA - בן 29. אחד מאלו ששימשו כשליחים תחת הנחיות קציני המוסד. העביר את הכסף שנשלח בין היתר ממצרים, איחוד האמירויות והרשות הפלסטינית.
NA - בן 29. העביר את הכסף דרך "ווסטרן יוניון".
RAA - בן 46. הוותיק ביותר מבין אותם סוכני מוסד לכאורה. שימש הן כשליח והן כאיש ריגול. מקושר למוסד מהעשור הראשון של שנות האלפיים. הוא קיבל 400 דולר על כל פגישה שקיים בקונסוליה הישראלית באיסטנבול. ערך פגישות עם אנשי מוסד גם בישראל וגם בבירת קרואטיה, זגרב.
ARA - בן 29. אסף מידע באמצעות אפליקציה על אזרחים ערבים שגרו בשיכון יוקרה באיסטנבול והעביר לקצין המוסד. בתמורה קיבל ביטקוין. נפגש עם אנשי מוסד גם בבירת קניה, ניירובי.
AAZ - בן 36. קיבל 10,000 דולר מ-AZ ב-2021.
RG - בן 31. קיבל 5,000 דולר השנה.
NAA - בן 38. קיבל 3,000 דולר השנה.
AMS - בן 27. קיבל 1,000 דולר ב-2021.
YMA - בן 21. קיבל תשלום של 3,000 דולר השנה.
MHB - בן 29. קיבל 5,000 דולר.