המיליארדר הסוני-לבנוני בהאא אל-חרירי, בנו הבכור של ראש הממשלה המיתולוגי של לבנון, רפיק אל-חרירי, פרסם ברשת X פוסט שקורא לחיזבאללה להתפרק מנשקו. לדבריו, פעולה זו נדרשת כדי להבטיח לאזרחי לבנון עתיד בטוח וטוב יותר. הציוץ עורר תשומת לב נרחבת בלבנון, וזכה להדהוד בכלי תקשורת מרכזיים במדינה.
1 צפייה בגלריה
בהאא אל-חרירי
בהאא אל-חרירי
"על חיזבאללה להתפרק מנשקו ולהעבירו למדינה". בנו של ראש ממשלת לבנון לשעבר, בהאא אל-חרירי.
אל-חרירי הבן הוא אינו היחיד בנוף. חיסולו של מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה ביום שישי האחרון הביא מגוון קריאות של אנשי רוח, אנשי תקשורת ומובילי דעה המבקשים לראות בחיסול הזדמנות לעידן חדש עבור לבנון.
"אחינו השיעים איבדו היום סמל שאותו הם אהבו ובו הם תמכו לאורך שנים. למרות חילוקי הדעות החריפים שיש לנו עם חיזבאללה, אני מביע סימפטיה לאחינו", כתב אל-חרירי בפוסט, ומיד הוסיף: "מה שהתרחש ומתרחש בלבנון ממחיש שאין ברירה מלבד בחירה במדינה ובמוסדותיה, ועל כן על חיזבאללה להתפרק מנשקו ולהעבירו למדינה. עליו להיות כפוף למשפט הבינלאומי ולחוקים הבינלאומיים".
עוד כתב: "אנחנו, כלבנונים, חייבים לנקוט בפעולות כדי לשקם את המדינה ואת יוקרתה, את ההגנה על אזרחיה, בהתאם למסורתו של ראש ממשלת לבנון המנוח רפיק אל-חרירי, מסורת שכוללת מתינות, דו-קיום, שמירה על אזרחי המדינה והימנעות מקונפליקטים חיצוניים".
הפוסט שפרסם אל-חרירי.

אביו של בהאא, רפיק אל-חרירי, היה אחד הפוליטיקאים ואנשי העסקים הבולטים ביותר בהיסטוריה של לבנון. ב-14 בפברואר 2005, ארבעה חודשים לאחר שהתפטר מתפקיד ראש הממשלה, נרצח בפיגוע תופת בביירות. בית דין בינלאומי קבע לימים כי פעילי חיזבאללה עמדו מאחורי הרצח. לאחר ההתנקשות, בנו הצעיר, סעד אל-חרירי, הפך ליורשו הפוליטי ולראש תנועת "זרם העתיד" שהקים האב, ואף מונה לתפקיד ראש ממשלת המדינה.
בהאא, לעומת זאת, נמנע מפוליטיקה רשמית והתמקד בעסקי הנדל"ן שירש מאביו. ואולם, בשנים האחרונות החל בהאא להשמיע את קולו בסוגיות ציבוריות והפך למתנגד קולני של חיזבאללה. הוא הצהיר בעבר כי הוא מתנגד לשיתוף פעולה עם ארגון הטרור, בטענה שהוא האחראי להרג עשרות אלפי לבנונים וסורים, ולהתססה כנגד מדינות ערביות אחרות, בדגש על סעודיה.
בשנת 2020, לאחר הפיצוץ בנמל ביירות, האשים בהאא את חיזבאללה באחריות לפיצוץ. באותה השנה התראיין לעיתונאי ברק רביד באתר החדשות האמריקני Axios, ואמר כי "לבנון וישראל צריכות להתקדם להסכם שלום. אני לא רוצה שילדיי יחיו במלחמה".