ריאיון עם בנו של אפרים ברכה ז"ל שמסיים קורס צוערים במכללה לשוטרים
(צילום: אלכס גמבורג)

סגירת מעגל מרגשת במשפחת ברכה: "בשבילי להתגייס למשטרה להמשיך בדרכו של אבא, זה סוג של שליחות, סוג של תיקון. אני גאה באבא שלי, אפרים, שלצערי לא יישב היום בקהל עם המשפחה בטקס הסיום שלי בקורס קצינים במשטרה". כך אומר ראובני ברכה, שאביו אפרים ברכה - מפקד יאח"ה בלהב 433 בתפקידו האחרון - התאבד ביריית אקדח לפני חמש שנים בשביל צדדי לא הרחק מביתם במודיעין.
ראובני מספר בהתרגשות: "אעמוד בטקס עם פרפרים בבטן, אחפש את אבא ביציע אבל הוא לא יהיה שם. הוא תמיד איתי ואני בטוח שהוא גאה בי", הוא אומר ל"ידיעות אחרונות". ראובני יזכה לענוד את דרגת הפקד, המקבילה לדרגת סרן במיל', איתה השתחרר מצה"ל.
4 צפייה בגלריה
ראובני ברכה
ראובני ברכה
ראובני ברכה במהלך קורס הקצינים
(באדיבות המצולם)
4 צפייה בגלריה
ראובני ברכה במהלך קורס הקצינים
ראובני ברכה במהלך קורס הקצינים
(צילום: רפי קוץ)
ראובני, 32, נשוי לדניאל ואב לשלושה ילדים, הוא הבכור מבין ארבעת הילדים שהותיר אחריו תנ"צ ברכה שהיה מפקד יאח"ה בלהב 433, במעשה הנואש שביצע כשהתאבד בעיצומה של פרשת "הרב פינטו" שבה השתרבב שמו והחלו פרסומים בתקשורת על הכוונה של מח"ש לפתוח בחקירה נגדו.
ההתאבדות של אביו תפסה אותו כשהוא בתפקיד מ"פ. "הפעילות האינטנסיבית בצבא עזרה לי לשמור על שפיות ולחיות לצד האבל על הדרך שבה אבא סיים את חייו. התנתקתי מכל הפרסומים, וזה שמר עלי. ידעתי מי זה אבא שלי", הוא מספר.
ראובני גדל בשכונת רמת עמידר בבית שבו אבא מכהן כחוקר מוכשר שעסק בפרשיות מרכזיות כמו מלחמת הכנופיות בין רמת עמידר לפרדס כץ, רצח רבין ורצח יחזקאל אסלן. ראובני נזכר באירוע בודד, "הייתי ילד קטן ואני זוכר שמשפחה שנחשבה בכירה בעולם הפשע הגיעה ביום שבת אלינו הביתה, דפקה על הדלת וביקשה לדבר עם אבא. הוא יצא לדבר איתם וחזר. היינו מאובטחים פעמים רבות בגלל הפרשיות שחקר".
4 צפייה בגלריה
ראובני ברכה
ראובני ברכה
ראובני והוריו בעת השירות הצבאי
(באדיבות המצולם)
4 צפייה בגלריה
ראובני ברכה במהלך קורס הקצינים
ראובני ברכה במהלך קורס הקצינים
ראובני ברכה במהלך קורס הקצינים
(צילום: רפי קוץ)
ראובני לבוש במדי משטרה מגוהצים מתהלך ברחבה המרכזית של המכללה הלאומית של המשטרה. קצין שהכיר את אביו מספר כי "לראות אותו על מדים זה פלאשבק, כאילו ברכה עכשיו נמצא פה איתנו". קצין בכיר, חברו של אביו, מוסיף כי "לראות את הבן עם מדים זה כאילו עוד רגע אפי עצמו יגיד לי שלום. זה פלאשבק עוצמתי".
שנתיים אחרי המוות הטראגי של אביו, החליט ראובני לשנות כיוון. "הבנתי שהמקום שלי במשטרה, ראיתי את אבא כמעט 30 שנים קם כל בוקר לעבודה עם ברק בעיניים, תשוקה לעבודה ותחושת שליחות. רציתי גם אני להיות במקום הזה והרגשתי שעולם התוכן המשטרתי מתאים לי, במיוחד מסלול החקירות בו בחרתי".
ב-2017 התגייס למשטרה במסגרת פרויקט "שוהם" למנהיגות עתידית. הוא עבר קורס שוטרים, שובץ כחוקר בתחנת לב הבירה ובתחנת משטרת לוד, והשיא ‑ סיום קורס הקצינים המשטרתי בו בחר במסלול החקירות.
ראובני גאה ללכת בדרכי אביו ומדגיש כי "אנחנו בעלי יכולות שונות. אבא לא היה איש של דיבורים, היה לו שקט מלא עוצמה, אני יותר וורבלי. על אבא אומרים במשטרה כי הוא אורים ותומים בעולם החקירות".
כשהוא לבוש מדים, ראובני דומה להפליא לאביו, אבל הוא מבקש להדגיש כי "חשוב לי שישפטו אותי על הקבלות והמעשים שלי בשטח ולא על פי שם המשפחה שלי שאני מאוד גאה בו, אבל הוא אינו תחליף לעבודה קשה".