אזעקות נשמעו הבוקר (שלישי) בשורה ארוכה של יישובים בגוש דן, בשרון וגם בשומרון, ולראשונה במלחמה נורה מטח משמעותי למרכז מלבנון. לפי צה"ל, זוהו ככל הנראה בין שלושה לחמישה שיגורים של רקטות - וחלקם יורטו. במד"א דיווחו על שלושה פצועים, בהם נהג אוטובוס כבן 50, שנפצע מרסיס בראשו, בכביש 444, סמוך למחלף חורשים. כביש 6 נחסם לתנועה בין מחלף חורשים למחלף אייל. שני בני אדם נוספים נפצעו באורח קל.
תיעודי הנפילות במטח מלבנון

5 צפייה בגלריה
הנפילה בכביש 444
הנפילה בכביש 444
זירת הנפילה בכביש 444. גבר נפצע בינוני מרסיס
5 צפייה בגלריה
מחלף חורשים
מחלף חורשים
(צילום: Jack GUEZ / AFP)
5 צפייה בגלריה
מחלף חורשים
מחלף חורשים
מחלף חורשים
(צילום: Jack GUEZ / AFP)
מצבו של הפצוע בן ה-50, נהג אוטובוס שהוריד את כל הנוסעים - אבל לא הספיק לרדת בעצמו מהאוטובוס, הוגדר בינוני והוא פונה לבית החולים בילינסון בפתח תקווה. במקום אותר גם פצוע קל כתוצאה מבלימת החירום של האוטובוס, ופצוע קל נוסף הוא שוטר שסייע בזירה.
בנוסף, תועדו שריפות ונפילות בזירות נוספות בשרון - כולל באזור מחלף אייל. ראש העיר כפר סבא רפי סער אמר כי זוהו נפילות שברי יירוט בשלושה מוקדים. נפילות של שברי יירוט זוהו גם ברמת השרון. חיזבאללה מצידו טען כי שיגר טילי "פאדי 4" לעבר בסיס גלילות של יחידה 8200 ולעבר מטה המוסד.
המשטרה מסרה כי מטופלות כמה זירות נפילה באזור השרון. "שוטרי תחנות כפר קאסם, כפר סבא וחבלני משטרה של מחוז מרכז פועלים כעת על מנת לבודד זירות נפילות בגזרות התחנות וסורקים אחר שרידים ופריטים נוספים לשם הסרת סיכון נוסף לציבור", מסרה המשטרה. "ישנה נפילה באזור מחלף אייל, ללא נפגעים".
5 צפייה בגלריה
הנפילה במחלף חורשים
הנפילה במחלף חורשים
(צילום: תיעוד מבצעי מד"א)
5 צפייה בגלריה
הנפילה במחלף חורשים
הנפילה במחלף חורשים
(צילום: תיעוד מבצעי מד"א)
יששכר וייס, פרמדיק מד"א שהגיע לזירת הנפילה בכביש 6 סמוך לחורשים, סיפר ל-ynet: "כשהגעתי ראיתי בור גדול במרכז הכביש בשל הנפילה. בשולי הכביש היו שיחים שבערו והבחנו באוטובוס שעמד מול זירת הנפילה עם חורים בשמשה. הוא היה צמוד מאוד לגדר הכביש אז הנהג שהיה בפנים, אחרי שחילץ את כל הנוסעים, לא הצליח לחלץ את עצמנו ונפגע מרסיס".
לדבריו, "הנהג היה עם חבלות ודם בראש ובחזה. חבשנו אותו, הענקנו לו טיפול רפואי והעלינו אותו לניידת טיפול נמרץ על מנת לפנות אותו לבית החולים. הנוסעים האחרים באוטובוס הספיקו לצאת לפני הנפילה ולכן למזלנו שכבו לצד הכביש ולא נפגעו. בנוסף היה עוד נהג משאית שנפגע מרסיס בראשו והענקנו לו טיפול רפואי והוא פונה במצב קל לבית החולים. בסך הכול פונו שלושה נפגעים מהאירוע".
מאז שעות הבוקר חיזבאללה שיגר רקטות לשורת יישובים בצפון, בהם גם צפת. לטענת ארגון הטרור, בחלק מהשיגורים הוא כיוון לכינוסי חיילים. בכלל המקרים לא דווח על נפגעים, אך זוהו נפילות ובוצעו יירוטים.
"אנו קוראים לתושבים להישאר במרחבים המוגנים, להימנע מהגעה לזירות ולא להתקרב או לגעת בשרידי רקטות העשויים להכיל חומרי נפץ ולדווח על כך ללא דיחוי למוקד 100 של משטרת ישראל", אמרו עוד במשטרה.
המטח נורה שעות בודדות לאחר תחילת התמרון בלבנון, עליו עדכן דובר צה"ל הלילה, לראשונה מאז מלחמת לבנון השנייה ב-2006. הפעולה החלה בכניסה חשאית, בחסות תקיפות ריכוך מסיביות שנמשכו לאורך כל הלילה מצד חיל האוויר ותותחים. לדרום לבנון נכנסו הלילה כוחות אוגדה 98, משלושה צוותי קרב חטיבתיים שלחמו יחד ברצועת עזה - והם תפסו שטחים שולטים בדרום לבנון.
צוותי הקרב של חטיבת הקומנדו, חטיבת הצנחנים ושל חטיבה 7 של השריון הם הכוחות שנכנסו הלילה, וצפויה להם התנגדות מצד מחבלי חיזבאללה, לצד חיכוך ואיום נ"ט מתקדם. אף על פי כן, העובדה שצה"ל תקף באזור מאות יעדים במרחבים שאליהם נכנסו הכוחות, לאורך כמעט שנה, אמורה להקל עליהם במהלך הלחימה.