אופטימיות שניתן להגיע לעסקה - וגם שהממשלה תאשר אותה: לאחר שאתמול אמרו בישראל כי יש אופטימיות שתוך "שבועיים-שלושה" ניתן להגיע לעסקת חטופים, הערב (שישי) מסרו אנשי המוסד למדינות המתווכות כי הם אופטימיים שהקבינט המדיני-ביטחוני והממשלה יאשרו את העסקה. כך אמרו גורמים המעורים בשיחות ל"וול סטריט ג'ורנל".
ראש המוסד דדי ברנע נחת הערב (שישי) בישראל, לאחר ביקור קצר של שעות ספורות בדוחא, שבמהלכו לפי לשכת ראש הממשלה הוא ערך "פגישה ראשונית" עם נציגי קטאר, המתווכת בניסיונות להגעה לעסקה לצד מצרים וארצות הברית. בלשכת ראש הממשלה אמרו גם כי הוחלט שבשבוע הבא ייצא צוות להמשך המשא ומתן לעסקה. "יודגש כי עדיין קיימים פערים בין הצדדים", הוסיפו.
צעדת האימהות ומשפחות החטופים בתל אביב
(צילום: יריב כץ)

בתוך כך, בכיר חמאס אוסמה חמדאן אמר לסוכנות הידיעות הצרפתית כי בחמאס מצפים לתשובה מישראל על ההצעה להפסקת אש תוך יממה - עד מוצאי שבת. "אם התגובה תהיה חיובית, נדבר על ההצעות בפירוט", הוסיף חמדאן. "היכולות הצבאיות של התנועה ברצועת עזה עדיין בעמדה טובה להמשך המלחמה".
בכיר אחר של חמאס, חליל אל-חיה, נפגש היום בביירות כראש משלחת של הארגון עם מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה, ועדכן אותו על "הסכמת חמאס להפסקת אש". לפי גורמים המעורים בנושא, נסראללה בירך אותם על צעד זה. בישראל אומרים כי אותו מסר של חמאס לחיזבאללה מראה כי הם רוצים עסקה - אבל עדיין יש נקודות במחלוקת. בין היתר, ישראל מתנגדת לדרישת חמאס להתחייבות לפיה המשא ומתן על הארכת הפסקת האש יהיה ללא מגבלת זמן.
1 צפייה בגלריה
ראש הממשלה בנימין נתניהו וראש המוסד דוד ברנע בטקס
ראש הממשלה בנימין נתניהו וראש המוסד דוד ברנע בטקס
ראש המוסד ונתניהו. במוסד אופטימיים - העסקה תאושר בקבינט
(צילום: קובי גדעון, לע"מ)
בהודעה שחיזבאללה פרסם נכתב כי נסראללה וחליל אל-חיה דנו בהתפתחויות האחרונות בשיחות להפסקת אש. אחד הגורמים, בכיר חיזבאללה, אמר לרויטרס כי הארגון ינצור את האש ברגע שהפסקת אש תיכנס לפועל בעזה - בדומה להצהרות קודמות. "אם יהיה הסכם בעזה, אז מהדקה הראשונה תהיה הפסקת אש בלבנון", אמר.
אמש התפתח עימות חריף בישיבת הקבינט המדיני-ביטחוני שעסקה בחידוש המשא ומתן לעסקת חטופים. אותה ישיבה התכנסה אחרי שראש הממשלה נתניהו החליט - יחד עם ראש המוסד ברנע - להוציא משלחת לשיחות בקטאר, ולפני שקיים דיון ביטחוני מצומצם בהשתתפות השרים יואב גלנט, רון דרמר ואריה דרעי על המנדט שיינתן לה.
בעקבות ההתקדמות לעסקה, כפי שנראתה מההצהרות הישראליות אתמול, השר לביטחון פנים איתמר בן גביר מחה על כך שלא היה שותף באותה החלטה להוציא משלחת לקטאר ולא במנדט שיינתן לה - ושוב איים לפרק את הממשלה. נתניהו הבטיח: "כשזה יהיה רלוונטי העסקה תובא לקבינט ולממשלה".