עיריית בריסל תקרא לרחוב בצפון הבירה הבלגית על שמה של הצעירה אוניס אוסיינד, אישה בזנות שנרצחה בשנת 2018 על-ידי אחד מלקוחותיה. כך מדווחת רשת הטלוויזיה הבלגית RTBF. ההחלטה לקרוא לרחוב על שמה היא חלק מקמפיין רחב יותר לקידום זכויות הנשים בבלגיה, בין השאר על-ידי קריאת רחובות ואתרים על שם נשים.
2 צפייה בגלריה
בלגיה אוניס אוסיינד זונה אישה בזנות נרצחה בריסל תקרא רחוב על שמה
בלגיה אוניס אוסיינד זונה אישה בזנות נרצחה בריסל תקרא רחוב על שמה
אוניס אוסיינד. נשים בזנות יוזמנו לדבר בטקס החנוכה
2 צפייה בגלריה
בירת בלגיה המסקרנת
בירת בלגיה המסקרנת
בריסל. המטרה: עוד שמות של נשים במרחב הציבורי
(צילום: shutterstock)
אוסיינד, מהגרת מניגריה, הגיעה לבריסל ב-2016 בחיפוש אחר חיים טובים יותר, אחרי שגברים שעסקו בסחר בבני אדם התחזו לסוכני שחקנים ופיתו אותה לשם בהבטחה שיהפכו אותה לכוכבת קולנוע. כשהגיעה אילצו אותה לעבוד בזנות תוך ניצול העובדה שהיא מהגרת בלתי-חוקית, והטיחו בה שהיא חייבת להם 52 אלף דולר בגין העברתה לבלגיה, שכר הדירה שלה ועבודת הסרסרות שלהם.
ביוני 2018, כשהייתה בת 23, נדקרה אוסיינד למוות על-ידי אחד מלקוחותיה, נער בן 17, שנעץ בה סכין לא פחות מ-17 פעמים. מותה הוביל להפגנות של נשים מהגרות העובדות בזנות בבריסל, רובן ניגריות, והן דרשו לשפר את תנאי עבודתן ולקבוע תקנות שישמרו על ביטחונן. בינואר השנה, שנתיים וחצי אחרי מותה של אוסיינד, נעצרו ארבעה מחברי הרשת שאילצה אותה לעבוד בזנות.
רשת BBC מדווחת כי עיריית בריסל הסבירה שבקריאת הרחוב על שם אוסיינד היא מבקשת להסב את תשומת הלב לנשים הנשכחות שנפלו קורבן לסחר בבני אדם, לאלימות מינית ולרצח נשים.
זו תהיה הפעם הראשונה שבלגיה קוראת רחוב על שמה של אישה בזנות. הרחוב, שנמצא כעת בבנייה, ייחנך בעוד חודשים אחדים, ולדברי מועצת העיר גם נשים בזנות ונציגי קהילת המהגרים יוזמנו לדבר בטקס החנוכה.