הלוחמים שפרושים בקו התפר: "אנחנו מקנים לתושבים ביטחון"
(צילום: נויל האריס)

בזמן שרובנו ישבנו עם המשפחות לשולחן הסדר, וגם בימי חול המועד, כשהמונים יוצאים לטייל ברחבי הארץ, לוחמים וקצינים רבים ממשיכים במשימתם ופרוסים לאורך קו התפר בתקופה הביטחונית המתוחה. סרן רון פביאן, מפקד על פלוגה בגדוד 931 של חטיבת הנח"ל שמוצבת באזור גוש עציון. "סגרנו כל הפלוגה, אף אחד לא יצא הביתה בשביל לשרת את המטרה שלנו כאן", הוא סיפר היום (ראשון) לאולפן ynet, "אנחנו מקנים לתושבים ביטחון שיוכלו להסתובב בשטח כמו שצריך".
"המשימה היא למנוע חדירה של מחבלים ושוהים בלתי חוקיים לישראל", מדגיש פביאן.
3 צפייה בגלריה
רון פביאן
רון פביאן
סרן רון פביאן. "מגינים פה עד ליום שיגידו לנו"
ומה אם הגדר היא פרוצה באזורים מסוימים? "הגדר שלמה לגמרי, גם את הפרצות שהיו סגרנו ואנחנו נמצאים בשטח למנוע את כל מה שצריך".
הצלחתם בזמן החג למנוע כניסות וחדירות? "בוודאי, היו לנו בערך עשרה מסתננים שניסו לחדור מאיו"ש לישראל. בלמנו ועצרנו אותם והחזרנו אותם חזרה לאיו"ש".
הם היו חמושים? או סתם פועלים? "לא היו חמושים. יש כאלה שעם היתרי עבודה, והם פשוט לא רוצים לעבור במחסום עצמו, או כאלה בלי היתרי עבודה שנשלחים לתחקור מעמיק".
3 צפייה בגלריה
סרן פביאן בפעילות מבצעית
סרן פביאן בפעילות מבצעית
סרן פביאן בפעילות מבצעית
(באדיבות דובר צה''ל)
3 צפייה בגלריה
פרצות בגדר ההפרדה
פרצות בגדר ההפרדה
פרצות בגדר ההפרדה. "המשימה היא למנוע חדירה של מחבלים ושוהים בלתי חוקיים"
(צילום: נדב אבס)
איך עבר החג עצמו? הסדר? "עבר מעולה, סגרנו כל הפלוגה, אף אחד לא יצא הביתה בשביל לשרת את המטרה שלנו כאן. אנחנו מקנים לתושבים ביטחון שיוכלו להסתובב בשטח כמו שצריך".
סדר היה? אתה הובלת אותו? "ביצענו סדר עם כל מיפקדת הגדוד ועוד שתי פלוגות, סדר כוחות מאוד גדול של לוחמים. כמובן שגם היו כוחות גדולים בשטח. הסדר היה כהלכתו עם כל הברכות, המנות והיה מעולה".
עד מתי קיבלתם הנחיה להיות שם? "כרגע לא קיבלנו מועד עזיבה. אנחנו מגינים פה עד ליום שיגידו לנו. אנחנו פה לפי הערכות המצב ולפי מה שיידרש מאיתנו".
במהלך החג הוטל סגר כללי על יהודה ושומרון, אך אמש החליט שר הביטחון בני גנץ בתום התייעצות ביטחונית כי הסגר לא יימשך במהלך ימי חול המועד. עם זאת כוחות הביטחון נשארים בכוננות גבוהה עם אלפי לוחמים מכוחות התגבור הפרוסים בקו התפר, בעומק השטח באיו"ש ולצד השוטרים במוקדי הבילוי ואתרי הטבע. מבצעי המעצרים הנרחבים צפויים להימשך גם בימים הקרובים בעיקר בגזרת השומרון, בנוסף לפעילויות שיבוש נקודתיות של נתיבי העברות אמצעי לחימה וטרור בין הכפרים הפלסטינים.