אחרי ההחלטה לעבור ללימודים מרחוק בכפר מג'דל שמס, נשארו הבוקר (שני) 4,000 תלמידים בבתים. ההחלטה על הלימודים מרחוק תקפה גם למחר, אז ייבחן שוב המצב הביטחוני ויוחלט האם להחזיר את התלמידים לבתי הספר או להמשיך ללמוד בזום.
2 צפייה בגלריה
ציון 40 יום אסון מג'דל שמס
ציון 40 יום אסון מג'דל שמס
אירוע זיכרון במגרש הכדורגל בכפר
(צילום: Jalaa MAREY / AFP)
עם זאת, מורים דיווחו הבוקר שהנוכחות בזום לא הייתה גבוהה ואחד מהם אמר: "הילדים כרגע במצב קשה. כל קול של פיצוץ מחוץ לבית הספר גורם לבכי, חששות ופחד נוראיים. אנחנו מרגישים את זה בכיתות. הילדים, במיוחד אלו שהיו חברים טובים של ההרוגים באסון, מראים סימני מצוקה וחרדה". היישוב ספג מכה קשה בעקבות רצח 12 ילדים ובני נוער מפיצוץ טיל חיזבאללה שנפל במגרש הכדורגל בחודש יולי.
מג'דל שמס הוא בין ארבעת הכפרים הדרוזים שעל הגבול בין ישראל לסוריה שלא פונו אך הלימודים התקיימו מרחוק רק במג'דל שמס. האני אבו סאלח, חבר בהנהגת ההורים של מג'דל שמס, ואבא לשני ילדים בתיכון וביסודי הסביר את הסיטואציה: "מה שעברנו באסון הוא לא קל. תמיד אמרנו שלנו זה לא יקרה והגרוע מכל קרה ולכן יש אצלנו יותר פחד וחששות כהורים ובמועצה מבינים זאת טוב מאוד".
2 צפייה בגלריה
מיצג של הילדים הדרוזים שנרצחו במג'דל שמס מתוך ערב הצעדה  לעדה הדרוזית בת"א
מיצג של הילדים הדרוזים שנרצחו במג'דל שמס מתוך ערב הצעדה  לעדה הדרוזית בת"א
מיצג לזכר הילדים הדרוזים שנרצחו במג'דל שמס
(צילום: עידו ארז )
לדבריו, ישנה הבנה וקונצנזוס ישובי שהילדים לא צריכים ללכת לבית הספר בשלב הזה. "ללמוד דרך הזום זה לא הפתרון האידיאלי אבל זה עדיף על פני זה שהילדים ילכו לבתי הספר מפוחדים, הימים בצל המלחמה הפכו לכבדים ובמיוחד אחרי האסון שפקד אותנו הבת שלי לא תפקדה במשך כמה ימים. זה תפס אותנו לא מוכנים אבל יחד עם זאת צריך לא להישבר ולתת ביטחון ויציבות לתלמידים", הוא הסביר.
חמאדה איברהים, יו"ר הנהגת ההורים במג'דל שמס, אמר כי סקר נערך בין הורי הכפר כדי לבדוק את מוכנות ההורים לקבל למידה מרחוק - ומהתוצאות הראשונות עולה כי יש רוב ללמידה מרחוק בזמן הזה. "המועצה החליטה שנלמד מרחוק בלי להתייעץ איתנו אבל אני חושב שיש שיקולים ביטחוניים נוספים שנלקחו בחשבון", אמר איברהים, קרוב משפחתו של ג'יווארה איברהים בן ה-10 שנהרג באסון. "כולם מכירים את כולם במג'דל שמס. אין בית שילדיו לא הושפעו מהאסון כחברים או כקרובי משפחה של הקורבנות זה עדיין משפיע עלינו בלי ספק".