אחרי 87 ימים בשבי, גם היום (ב') כמדי שבוע, הגיעו בני משפחות החטופים לדיוני הכנסת וביקשו מהח"כים לא להוריד את המאבק להחזרתם מסדר היום. ירדן, אחותה של רומי גונן, אמרה בכאב "אם אחותי ושאר 132 החטופים לא יחזרו לכאן, אני לא אביא ילדים למדינה הזו, אני לא אביא ילדים לעולם הזה, כי אני לא אוכל לסמוך על אף אחד יותר". יגאל, אביו של אלמוג סרוסי, הטיח בחברי הכנסת: "20 שנה לא נלחמתם בחמאס, אז תלחמו אחרי שהחטופים יגיעו ובטח שלא נצטרך שהחיילים שלנו יסכנו את החיים שלהם - קודם החזרת החטופים, אחרי זה נסיים את הלחימה".
דקל ליפשיץ, הנכד של עודד ויוכבד ליפשיץ בועדה לקידום מעמד האישה ולשיוויון מגדרי
(צילום: ערוץ כנסת)

בדיון בוועדה לקידום מעמד האישה, בראשות ח"כ פנינה תמנו שטה, ירדן גונן, שאחותה נחטפה מהמסיבה ברעים, אמרה כי "כמו שאנחנו אומרים 'כולם כולל כולם' בלי הבדלה של גזע דת מין, גם כך זה צריך להיות בנבחרי הציבור שלנו ואחת על כמה וכמה מי שמוביל את המערכה הזו. זה חייב להשתנות אם אפשר עוד עכשיו, אנחנו נעריך את זה, אנחנו צריכים נציגות נשית בתוך הדבר הזה", אמרה.
באותו הדיון דיבר גם דקל, נכדם של יוכבד ליפשיץ ששוחררה משבי חמאס ועודד ליפשיץ שעדיין בעזה, ועסק בחשש הגדול לנשים שנאנסו ואולי נמצאות עכשיו בשבי כשהן בהריון: "אני רוצה לשתף אתכם במחשבה שעוברת עליי כל לילה, אם אנחנו מדברים פה על נשים. פלא הבריאה הוא אחד הדברים הכי יפים שקיימים. 3 חודשים חלפו מאז המתקפה, נשים שנאנסו ב-7.10 מתחילות לראות כבר בטן, זה משהו שצריך להיאמר, אנחנו לא יודעים אם זה וודאי או לא, אבל זאת אופציה".
2 צפייה בגלריה
דיון בוועדה לקידום מעמד האישה
דיון בוועדה לקידום מעמד האישה
הדיון היום בוועדה לקידום מעמד האישה
(צילום: דני שם טוב, דוברות הכנסת)
ירדן גונן, אחותה של רומי גונן החטופה בועדה לקידום מעמד האישה ולשיוויון מגדרי
(צילום: ערוץ כנסת)

איתי סיגל, אחיינו של קית' סיגל שנחטף לעזה מביתו בכפר עזה, הזכיר לממשלה את האחריות שלה: "כל האירוע הזה קרה במשמרת שלכם. העובדה היא שדוד שלי כרגע חטוף בעזה באשמת הממשלה הזאת והאחריות של הממשלה ושל כל מי שבא לכאן לכנסת, היא להחזיר אותו. האחריות שלכם היא גם לחבק אותנו, להסתכל לנו בעיניים ולהגיד לנו 'אנחנו על זה', אנחנו צריכים לשמוע את זה מכם. כולנו רואים שהציבור הישראלי חושב שאין דבר יותר חשוב כרגע מלהחזיר את החטופים, בבקשה תחזירו אותם".
בדיון בוועדת הכספים יגאל סרוסי, אביו של אלמוג סרוסי שנחטף מהמסיבה ברעים, אמר גם הוא כי השבת החטופים צריכה להיות מטרה דחופה יותר ממיטוט חמאס: "אני יודע שראש הממשלה אומר 'לא הציעו לנו הכל תמורת הכל, החמאס לא אמר לנו תביאו את כל האסירים אנחנו נביא את כל החטופים', אבל אני לא מאמין לו. 20 שנה לא נלחמתם בחמאס, אז נילחם אחרי שהחטופים יגיעו. בטח כשהחטופים יגיעו לא נצטרך להרוג את החיילים שלנו, לא נצטרך שהחיילים שלנו יסכנו את החיים שלהם, כי אנחנו ננחית עליהם בכל השיטות האחרות ואנחנו יודעים לעשות את זה. אז קודם כל שהחטופים יגיעו ואחרי זה נסיים את הלחימה וזה מה שכל אחד צריך לחשוב כל בוקר, איך הוא עושה את זה, איך הוא מביא את היקרים האלה, כי לנו כבר איך אומרים – אין חיים".
2 צפייה בגלריה
ירדן גונן, אחותה של רומי גונן החטופה בועדה לקידום מעמד האישה ולשיוויון מגדרי
ירדן גונן, אחותה של רומי גונן החטופה בועדה לקידום מעמד האישה ולשיוויון מגדרי
ירדן גונן, אחותה של רומי גונן ולצדה דקל ליפשיץ שסבו חטוף בעזה
(צילום: ערוץ כנסת)
אודי גורן בן דודו של טל גורן שגופתו נמצאת בעזה, אמר בדיון בוועדת החוקה בראשות ח"כ שמחה רוטמן: "רק לפני שלושה שבועות הפסקנו לחכות שטל יחזור לאשתו אנחנו מחכים לארון שלו. כל המילים מאבדות משמעות מאז ה-7.10. יש שני צדדים למטבע הזה, אנחנו מתחייבים למדינת ישראל יהודית ודמוקרטית אבל מהצד השני מדינת ישראל מתחייבת לנו. אנחנו ביום ה-87 והם עדיין לא חזרו. רובנו אזרחים יצרנים, לגמרי חותמים על ההצהרה הזאת, היו לא מעט אנשים שהאמינו בהצהרה והלכו הרבה מעבר. הם שמו את חייהם בכפם והצילו מאות אנשים. מדינת ישראל לא גומלת להם על ההקרבה הבלתי נתפסת, שני אנשים שעמדו מול 30 מחבלים והצילו את הקיבוץ עד שצה"ל הגיע. לא מעניין אותנו מי אחראי ל-7.10, אבל מה-8.10 רק הממשלה אחראית. אתם אחראים להחזיר אותם. אנחנו מתקרבים ל-100 ימים והם עדיין לא פה איתנו".