חוסמים, מאיימים ותוקפים: תיעוד המקרה בבית שמש

יחידת התביעות במחוז ירושלים הגישה היום (חמישי) לבית משפט השלום בבית שמש כתב אישום נגד משה חבבו (66) ובנו נתנאל (33), תושבי העיר, בגין תקיפה ואיומים של מנהל אגף התברואה בעיר לפני כשבועיים, שם הועסק הבן עד לאחרונה. על פי כתב האישום, הנאשמים חסמו את נתיב נסיעתו, איימו עליו - והבן אף חבט ברכב כמה פעמים, וזאת לעיני בנו בן הארבע של הקורבן. לפי המשטרה, הרקע לאירוע הוא פיטוריו של הצעיר. השניים נשלחו למעצר בית בתנאים מגבילים.
התקרית אירעה בשעות הבוקר ב-23 בדצמבר, בעת שמנהל אגף התברואה נסע עם בנו ברחוב מורדי הגטאות בעיר. לפי כתב האישום, הנאשמים חלפו במקום וברגע ששמו לב כי מדובר ברכבו של הקורבן הם חסמו את נתיב נסיעתו תוך סיכון משתמשי הדרך, ויצאו מהרכב עוד לפני שזה הגיע לעצירה מוחלטת. הצעיר ניסה להגיע לקורבן ואביו ניסה תחילה למנוע זאת ממנו, אך בהמשך הוא הצליח להגיע לחלון הנוסע, היכה בו ובפח הרכב וזאת תוך איומים מפורשים: "היום אתה מת".
1 צפייה בגלריה
תיעוד רגעי התקיפה של מנהל אגף התברואה בבית שמש
תיעוד רגעי התקיפה של מנהל אגף התברואה בבית שמש
חסמו את הנתיב ואיימו. תיעוד המקרה בבית שמש
לפי האישום, הקורבן פנה אל הצעיר ואמר לו שבנו נמצא ברכב, ובתגובה הוא אמר כי גם אותו הוא ירצח. בהמשך, הקורבן פנה אל אביו של הצעיר וביקש שירחיק את בנו, אך האב השיב כי כפי שהוא פגע בפרנסתו - כך ייעשה גם לו ואיים לפגוע בו. הנאשמים נעצרו כבר באותו היום על ידי שוטרי תחנת בית שמש והועברו לחקירה. מעצרם הוארך מעת לעת, ולאחר שגובשה תשתית ראייתית הוגש כתב האישום.
מפקד תחנת המשטרה בבית שמש, סגן ניצב אלון וינשטיין, אמר כי "כפי שעולה בתיק החקירה, מדובר באירוע אלימות חמור שבו נוטלים חלק אב ובנו, על רקע הפסקת העסקתו של הנאשם הצעיר וכל זאת כשבנו הקטן של הקורבן נוכח אף הוא ברכב תוך הטלת מורא ואיומים לפגיעה גם בו. משטרת ישראל תפעל למיצוי דין עם מעורבים באירועי אלימות שכאלו ובכלל, כלפי כל אזרח ובדגש כלפי נותני שירות ונושאי משרה, במטרה ולמען שמירת ביטחון הציבור".
עו"ד מיכאל עירוני, המייצג את הנאשמים, מסר כי "מרשיי כופרים במיוחס להם בכתב האישום. אנחנו מקווים מאוד שנוכיח את חפותם בבית המשפט".
תגובת עיריית בית שמש: "עיריית בית שמש מגנה ומוקיעה כל מעשה אלימות. המקרה המצער נחקר במשטרה ובאפיקי המשמעת העירוניים. החקירה תמוצה עד תום"