שלושה ימים לאחר הפיגוע הרצחני במעבר אלנבי, ביקר היום (ד') ראש הממשלה בנימין נתניהו בגבול עם ירדן - והצהיר כי יפעל לשמור על הגבול כ"גבול של שלום - ושל ביטחון". נתניהו, שכבר הבטיח בישיבת הממשלה האחרונה להקצות כספים בתקציב המדינה לשנת 2025 עבור בניית מכשול שימנע הברחות בגבול המזרחי, אמר בביקור בבקעת הירדן כי יפעל בתיאום עם הממלכה השכנה על מנת להקים מה שכינה "מכשול חזק".
נתניהו בגבול ירדן, היום
(צילום: עומר מירון, לע״מ)

מלשכת נתניהו נמסר כי הוא ערך את הביקור יחד עם שר האוצר בצלאל סמוטריץ'. בפתח הביקור, קיבלו השניים סקירה מבצעית ומודיעינית מסגן הרמטכ"ל, אלוף אמיר ברעם; מפקד פיקוד המרכז, אלוף אבי בלוט ומפקד חטיבת הבקעה והעמקים, אל"ם אביב אמיר.
עוד נמסר כי בפני ראש הממשלה ושר האוצר הוצגו אמצעי לחימה ויכולות של הכוחות הפועלים בגזרה, כמו גם נשקים שנתפסו בפעילויות מבצעיות שונות. לאחר מכן, ראש הממשלה נפגש עם לוחמות ולוחמים מגדוד אריות הירדן, מחטיבת כפיר ומיחידת מצדה של שב"ס.
"אנחנו בלחימה רב-זירתית. לצערי, איבדנו שני לוחמים היום ברפיח. אנחנו שולחים תנחומים מעומק הלב למשפחות שלהם. במאבק הרב-זירתי הזה אנחנו גם יודעים שאנחנו צריכים לאבטח ולהבטיח את גבולנו המזרחי מול ירדן. זה גבול של שלום. אנחנו משתפים-פעולה עם ממלכת ירדן כדי להבטיח שהוא יישאר כזה", אמר נתניהו.
"אבל בזמן האחרון האתגרים גדלים; יש ניסיון להבריח גם מחבלים וגם אמצעי-לחימה מעבר הירדן לתוך יו"ש ולתוך ערי ישראל. אנחנו פועלים כאן בשיתוף פעולה עם כל הגורמים כדי לעצור את הדבר הזה. אני פה עם סגן הרמטכ"ל, עם אלוף פיקוד המרכז ועם מח"ט הבקעה. אנחנו נפעל כאן כדי להקים מכשול חזק יותר נגד ניסיונות ההברחה. אנחנו עושים את זה בתיאום עם השכנים. חשוב לנו להבטיח שהגבול הזה יישאר גבול של שלום - שלום וביטחון", סיכם רה"מ.
3 צפייה בגלריה
 בנימין נתניהו בגבול ירדן
 בנימין נתניהו בגבול ירדן
בנימין נתניהו בגבול ירדן
(צילום: קובי גדעון, לע״מ)
3 צפייה בגלריה
זירת הפיגוע
זירת הפיגוע
זירת הפיגוע במעבר אלנבי
(צילום: REUTERS/Ammar Awad)
ירדן היא יעד נחשק מאוד עבור האיראנים, בגלל מיקומה והגבול הארוך (308 ק"מ) עם ישראל. אם איראן תצליח להכניע ולהשתלט על ירדן, ייסגר מעגל האימה מסביב לישראל – עיראק, סוריה, החות'ים בתימן וחיזבאללה בלבנון.
הנושא עולה בימים אלה בשיחות הביטחוניות בין ירדן לישראל, והעובדה שאת הפיגוע בגשר אלנבי ביצע בדואי משבט חוויטאת הוותיק בירדן מטלטלת את ארמון המלוכה ואת צמרת מנגנוני הביטחון והמודיעין. צוות חקירה ירדני שהוקם מיד אחרי הפיגוע הרצחני בגשר אלנבי, שבו נרצחו שלושה ישראלים בידי נהג משאית-טרוריסט ירדני, מתעקש לבדוק סימנים למעורבות איראנית. הנהג, בן לשבט בדואי גדול באזור עמאן, חשוד עכשיו כמי שקיבל הבטחה לכספים גדולים מכוח קודס האיראני.
3 צפייה בגלריה
מאהר אל-ג'אזי
מאהר אל-ג'אזי
מבצע הפיגוע, מאהר אל-ג'אזי. נבדק הקשר שלו לאיראן
המלך עבדאללה סבוך בין הפגנות הרחוב ההמוניות נגד ישראל וחברי הפרלמנט שתמכו ברוצח, ואף וחילקו ממתקים, לבין כוחות הביטחון הירדניים שממשיכים לעבוד בשיתוף פעולה עם ישראל. בנוסף, לא רק שירדן שקועה במשבר כלכלי עמוק, אלא שטביעת האצבע האיראנית בשטחה מתחזקת. לא פלא שנתניהו חסך מילים קשות מבית המלוכה, ונמנע מלהזכיר את הפשלה של צוות הבידוק בתחנות המעבר הירדניות. בדבריו אחרי הפיגוע נתניהו בחר להדגיש, ולא בפעם הראשונה, את הסכנה האיראנית.