התיעוד של מחסומי
(צילום: לירן תמרי)

איתמר בן גביר היה מעורב בשלל תקריות מול שוטרים במהלך כהונתו כחבר כנסת באופוזיציה, אך מקרה אחד שזכור במיוחד היה בהפגנה בשייח ג'ראח - אז התעלף, ובהמשך טען שהותקף על-ידי קצין המשטרה שחר מחסומי. החודשים עברו, התיק נסגר, ומחסומי קודם והפך למפקד יס"מ ירושלים. אחר הצהריים היום (רביעי) הוא תועד מכה מפגין ששכב על הקרקע במהלך הפגנת הפלג הירושלמי בירושלים, כשבידו חפץ לא-מזוהה - ייתכן טבעת אגרופן.
1 צפייה בגלריה
איתמר בן גביר התעלף במהלך פינוי לשכתו משייח ג'ראח
איתמר בן גביר התעלף במהלך פינוי לשכתו משייח ג'ראח
מימין: בן גביר מתעלף בשייח ג'ראח. משמאל: החבטה היום
( צילום: לירן תמרי)
במהלך ההפגנה היום אלפי חרדים מהפלג הירושלמי חסמו את כביש 4 ליד מחלף גבעת שמואל ואת הכניסה לירושלים בגשר המיתרים, בעקבות מעצר עריק. בירושלים מפגינים נראו בין היתר חוסמים בגופם מכת"זית, וכמה אף נשכבו מתחתיה כדי למנוע את התקדמותה. מחסומי ושוטרים נוספים נראו מפנים מפגינים שהתיישבו מול מכת"זית, ומחסומי עצמו תועד כאמור כשהוא נותן אגרוף לאחד מהם בעודו אוחז בחפץ לא מזוהה.
התקרית עם בן גביר התרחשה בפברואר 2022, אז הוא התעלף כאמור במהלך עימותים עם שוטרים בלשכתו בשכונת שייח ג'ראח בירושלים, וטען כי "שוטרים ובראשם הקצין שחר מחסומי נהגו בברוטליות ואלימות כלפיי, עד שהתעלפתי". מנגד, השר לביטחון הפנים דאז עמר בר-לב אמר כי "מעולם לא היה חבר כנסת בישראל שהרים יד על שוטר. החסינות היא קודש, האלימות היא מגונה". בר-לב הודה לשוטרים שפעלו בשייח ג'ראח "חרף הפרובוקציות", לדבריו.
בן גביר תקף כי בר-לב "נתן הוראה לפרק את הלשכה, לפרק את העוזרים שלי ובסוף גם לפרק אותי". הוא ציין כי מחסומי היה זה ש"הרביץ ופעל", ואמר כי "הייתי המום – הם לא יכולים לגעת בחבר כנסת, הם לא יכולים לגעת בלשכה של חבר כנסת, הם אמורים לדעת את זה. זה בר-לב שנתן את ההוראה. הם לא רוצים אותי כאן, אני עצם בגרון שלהם".
מאז מונה לשר לביטחון לאומי, בן גביר גיבה שוב ושוב שוטרים שפעלו באלימות - לרוב כשהקורבנות היו ערבים, פלסטינים או מפגינים נגד המהפכה המשפטית. מנגד, בן גביר לא אחת נמנע מלגבות שוטרים שהפעילו אלימות לכאורה נגד מפגינים תומכי קואליציה - כמו למשל אחרי שחברת הכנסת לימור סון הר מלך ממפלגתו טענה שהוטרדה מינית במהלך פינוי כרם בבנימין.