הדיון בבית המשפט, היום
(צילום: נדב אבס)

בית המשפט המחוזי בתל אביב קיבל בצהריים (חמישי) את הסדר הטיעון עם השר לשעבר אליעזר (מודי) זנדברג בפרשת הצוללות, וגזר עליו עונש של שבעה חודשי עבודות שירות וקנס של 50 אלף שקלים.
השופטת טלי חיימוביץ כתבה בגזר הדין כי "מידת הפגיעה של הנאשם בערכים של אמון הציבור, טוהר המידות ואינטרס הציבור, היא במקרה זה ברף הבינוני. הנאשם, כיו"ר קרן היסוד, היה צריך לנצל את תפקידו לקידום ענייניה של קרן היסוד בלבד, אבל הוא העמיד את עצמו בניגוד עניינים בינו, כעובד ציבור, לבין איש העסקים מיקי גנור, תוך שהוא מקבל מגנור כספים ומודע לאינטרסים הכלכליים המשמעותיים של גנור לקידום עסקאות כלי השיט".
1 צפייה בגלריה
מודי זנדברג בבית המשפט
מודי זנדברג בבית המשפט
זנדברג בבית המשפט
(צילום: מוטי קמחי )
היא נימקה את קבלת הסדר הטיעון: "בשים לב להודייתו המהירה של הנאשם באשמה, ללא ניהול משפט, וקבלת אחריות שבאה לידי ביטוי בהתפטרות מכהונתו, העונש סביר".
זנדברג, שכיהן בעבר כיו"ר קרן היסוד, הורשע באוקטובר בהפרת אמונים בגין קידום ענייניו של עד המדינה בפרשת הצוללות מיקי גנור, ובמקביל סייע לגנור במייזמים עסקיים אחרים וקיבל ממנו 103 אלף שקל בין השנים 2016-2012 למרות שהיה בניגוד עניינים. אף מיזם לא יצא לפועל. תחילה הואשם זנדברג בעבירות חמורות בהרבה, בהן שוחד, מרמה והלבנת הון, אולם ביולי האחרון הגיע להסדר עם הפרקליטות.
הסדר הטיעון נחתם בין נציג פרקליטות מיסוי וכלכלה, עו"ד אלעד פנחס, לבין פרקליטו של זנדברג, עו"ד ירון קוסטליץ. לפי כתב האישום המתוקן שבו הודה והורשע זנדברג, במהלך כהונתו כיו"ר קרן היסוד הכיר גורמי ממשל רבים, בהם מנהל לשכתו של נתניהו לשעבר אייל חיימובסקי, וכן את גנור שייצג את יצרנית הצוללות הגרמנית טיסנקרופ.
עו"ד ירון קוסטליץעו"ד קוסטליץ
בשל רצונו של גנור לקדם את רכישת כלי השיט על ידי הממשלה, קבע עבורו זנדברג שלוש פגישות עם מנהל הלשכה של נתניהו על מנת לסייע לגנור בעסקיו. במקביל, אף שהיה בתפקיד ציבורי, ניסה זנדברג לסייע לגנור בעסקים אחרים כדי להרוויח עמלה מכך - אך משום שאף מיזם לא יצא לפועל מלבד עסקת הצוללות, לא קיבל דבר.
עורך דינו של זנדברג מסר כי הוא "מברך על כך שהפרקליטות השתכנעה שזנדברג לא קיבל שוחד, ולא היה מעורב בעבירות שיוחסו לו בכתב האישום המקורי. עתה יוכל זנדברג להמשיך בחייו משהוסרה מעליו עננת השוחד, והוא יוכל להמשיך לתרום לציבור מכשרונו כפי שעשה כל חייו".