בהתייחסות חריגה, דובר צה"ל הביע הלילה (בין שלישי לרביעי) צער על פגיעה בכמה חיילים מצבא לבנון בתקיפה בגבול הצפון. "מוקדם יותר, לוחמי צה"ל פעלו לנטרול איום ממשי שזוהה משטח לבנון. האיום זוהה ממתחם שיגור ותצפית של חיזבאללה סמוך לאל-עוואדי שבגבול לבנון. התקבל דיווח בצה"ל על כך שמספר חיילים מצבא לבנון נפגעו במהלך התקיפה. כוחות צבא לבנון לא היו יעד התקיפה. צה"ל מצר על האירוע, האירוע מתוחקר", נכתב בהודעה בעמוד ה-X הרשמי של צה"ל.
2 צפייה בגלריה
תקיפה בלבנון
תקיפה בלבנון
תקיפה בלבנון, שלשום
(צילום: AFP)
מוקדם יותר יוניפי"ל, כוח האו"ם הזמני בלבנון, מסר כי צבא לבנון אישר שחייל נהרג ושלושה אחרים נפצעו בתקיפה של ישראל. "זו הפעם הראשונה שבה נהרג חייל מצבא לבנון בתקופה זו. צבא לבנון לא מתערב בסכסוך עם ישראל. בימים האחרונים אנו רואים עלייה מהירה ומדאיגה באלימות. אנו ממשיכים לבקש משני הצדדים הנלחמים לאורך הקו הכחול לסיים את מעגל האלימות, שעלולה להוביל לתוצאות קשות", נכתב בהודעת יוניפ"יל.
שר החוץ של לבנון עבדאללה בו חביב אמר שלבנון תיצור קשר עם גורמים כמו ארה"ב, תבהיר שהמצב לא יכול להימשך כך ושארצו לא תקבל את התקיפות של הצבא הישראלי ללא סיבה. בריאיון לעיתון "אל-ערבי", בו חביב טען שצבא לבנון לא תקף את ישראל והוא לא משתתף בלחימה בדרום המדינה אלא משתף פעולה עם הכוחות הבינלאומיים כדי להגן על הביטחון והיציבות עד כמה שניתן.
2 צפייה בגלריה
צה"ל בתקיפה נרחבת במספר אזורים בלבנון
צה"ל בתקיפה נרחבת במספר אזורים בלבנון
צה"ל בתקיפה נרחבת במספר אזורים בלבנון, השבוע
בו חביב ציין שלבנון רוצה יציבות ושלום, טען שהעימותים בדרום לבנון עדיין מתנהלים במסגרת כללי המשחק והביע תקווה שהלחימה תיפסק לחלוטין. "עדיין לא הספקתי לשוחח עם הצבא או עם משרד ההגנה אבל התגובה מבחינת משרד החוץ הלבנוני תהיה דיפלומטית. לבנון לא רוצה מלחמה, אבל היא קורבן למה שישראל עושה בדרום לבנון ובעזה", אמר.
שר ההגנה של לבנון מוריס סלים טען כי התקיפה הישראלית היא הפרה בוטה של החלטה 1701, שמחייבת גינוי מהקהילה הבינלאומית. סלים טען שהמדינות שדורשות לכבד את ההחלטה צריכות לפנות לישראל ולא ללבנון, שכן לדבריו הראשונה היא זו "שתוקפת מהאוויר וביבשה, הורגת אזרחים, ועיתונאים ומפרה את המרחב האווירי הלבנוני כשהיא תוקפת בסוריה".
מקור בחיזבאללה אמר לעיתון הקטארי "אל-ערבי אל-ג'דיד" כי "גבול לבנון היה היום עד להסלמה צבאית שעשויה להיות האלימה ביותר מאז 8 באוקטובר". לדבריו, "כל תקיפה ישראלית שתפגע בבתים, באזרחים, באנשי תקשורת ובצבא לבנון, תקבל מענה הולם - כל הסלמה מצד ישראל תיענה בהסלמה מצד חיזבאללה".