ההפגנה נגד המהפכה המשפטית בתל אביב
(יאיר שגיא, טל שמעוני, התנועה לאיכות השלטון, Satview, אדם קוטב)

אחרי שעשרות אלפים הצטופפו במוצאי שבת באזור כיכר הבימה בתל אביב במחאה על המהפכה המשפטית שמתכננת הממשלה, המארגנים מתכוונים לפצל את ההפגנה לשני מוקדים - אחד בהבימה והשני ברחוב קפלן בעיר ליד צומת עזריאלי.
התנועה לאיכות השלטון תמשיך במתכונת של הפגנה ובמת נואמים בכיכר הבימה שלאחריה המשתתפים יצעדו ברחובות העיר. ארגוני המחאה, כמו הדגלים השחורים וקריים מיניסטר, יפגינו ברחוב קפלן מול קריית הממשלה ומשם ייצאו לצעדה.
3 צפייה בגלריה
מפגינים בכיכר הבימה בתל אביב
מפגינים בכיכר הבימה בתל אביב
ההפגנה בתל אביב
(צילום: AFP)
3 צפייה בגלריה
הפגנה נגד הרפורמה במערכת המשפט מול בית הנשיא בירושלים
הפגנה נגד הרפורמה במערכת המשפט מול בית הנשיא בירושלים
(צילום: עמית שאבי)
יו"ר התנועה לאיכות השלטון עו"ד אליעד שרגא מסר: "הציבור הגדול שהגיע אמש לכיכר בגשם ובכפור אמר את דברו. אנחנו לא נירא ולא נירתע. כולנו יחד נמשיך להוביל ולנהל את הקרב על דמותה ועל זהותה של מדינת ישראל כמדינה דמוקרטית וליברלית.
"ניאבק ברחובות, בכיכרות ובגשרים, בבתי המשפט ובכנסת. לעולם לא ניסוג לאחור, לעולם לא נרים ידיים ולעולם לא ניכנע - יהיה המחיר אשר יהיה. אנחנו מחויבים לשמור על הדמוקרטיה הישראלית וכך נעשה. בואו לכיכר בהמוניכם".
"לא חושב שזה קץ הדמוקרטיה" - דבריו של בנימין נתניהו בפתח ישיבת הממשלה

ארגוני המחאה מסרו: "המסע לעצירת ההפיכה המשטרית רק החל. זהו מאבק נחוש ובלתי מתפשר להצלת הדמוקרטיה, ועם ישראל יוצא בהמוניו למחות. הניסיון של הנאשם נתניהו ולוין לסרס את מערכת המשפט ייתקל בהתנגדות אזרחית שטרם נראתה מצד ציבור גדול שנלחם על ערכי השוויון והחופש, ועל עתיד ישראל כמדינה דמוקרטית.
"השבוע נערוך את ההפגנה ברחוב קפלן על מנת לאפשר לציבור המפגינים מתחם הפגנה גדול ונגיש יותר. אנו קוראים למשטרת ישראל לאפשר גם השבת את המחאה הדמוקרטית, לדאוג לשלום המוחים ולהתעלם מההסתה ומהפרובוקציות של השר בן גביר".