השר לנושאים אסטרטגיים רון דרמר ממשיך להתראיין לרשתות הטלוויזיה האמריקניות, ובריאיון שהעניק היום (שני) ל"פוקס ניוז" השווה את מתקפת הפתע מעזה לזו של יפן על ארצות הברית בפרל הארבור: "מילאו אותנו בנחישות, חמאס יראה את זה בימים הקרובים".
1 צפייה בגלריה
ישיבת ממשלה
ישיבת ממשלה
ישיבת ממשלה
(צילום: אמיל סלמן)
"אם מדברים על ההיסטוריה האמריקנית, אחרי פרל הארבור היפנים שמחו אחרי ההתקפה. היה שם אדמירל יפני שאמר שהוא חושש ש'הערנו ענק ישן'. ישראל היא לא ענק, אלא מדינה קטנה וקשוחה, אבל הם העירו מכבי ישן ומילאו אותנו בנחישות נוראית", אמר דרמר.
על הנתונים הבלתי נתפסים: "מספר ההרוגים עלול לחצות את ה-1,000. ככל שפיגועי ה-11 בספטמבר היו נוראיים, כשישראל מאבדת 800 איש ביום אחד - זה שווה ערך לרצח של 40 אלף אמריקנים. זאת התוצאה של המתקפה הברברית והפראית הזאת". השר הוסיף: "נצטרך לנקוט מעשים כדי ללמד אותם לקח שלא רק הם לא ישכחו, אלא כל ארגוני הטרור. תאמינו לי, אנחנו מאוד חזקים. תחושת הזעם בישראל עמוקה".
השר דרמר התראיין אתמול לרשת CNN, וסיפר על חטיפתם לעזה של קשישים, נשים וילדים, כחלק מהמתקפה. דרמר אישר ל-CNN כי בין החטופים יש גם אזרחים אמריקנים. הוא לא מסר פרטים עליהם, או על אזרחי ארה"ב שלפי דיווחים נרצחו במתקפת הטרור. "יש עשרות חטופים, אני יכול לומר שבהם יש גם בני ערובה אמריקנים".