אחמד מופיד ג'עו, תושב אום אל-פחם בשנות ה-40 לחייו, נרצח הלילה (בין ראשון לשני) ביריות בעיר בזמן שהיה בדרכו לעבודה. צוות מד"א שהגיע לזירה מצא אותו ללא סימני חיים ונאלץ לקבוע את מותו במקום. זמן קצר לאחר מכן עצרו שוטרי ימ"ר מחוז חוף בשיתוף פעולה עם שוטרי מרחב מנשה ארבעה חשודים בגין מעורבותם ברצח. מתחילת השנה נרצחו 180 בני אדם בחברה הערבית.
ג'עו היה קבלן ובעל חברת כוח אדם, והיום בבוקר אסף את עובדיו לפני שירו בו למוות. אחד מעובדיו נפצע באורח בינוני. הוא היה נשוי ואב לארבעה.
במשפחתו של הקורבן נרצחו תוך ארבע שנים קרוב ל-12 בני אדם, כשרק לפני כחודשיים נרצח וליד עקאב ג'עו בן ה-17, תושב אום אל-פחם, כשהגיע למקום עבודתו בכפר קרע. המשטרה לא עצרה חשודים באף אחד מהמקרים הקודמים.
קרוב משפחה אמר: "אין מי שיעצור את הרוצחים. בגלל הכישלון של המשטרה הם ממשיכים לרצוח חפים מפשע בדם קר, וכולם מסתכלים. משטרה שמכבדת את עצמה הייתה מתאמצת ועוצרת ומביאה תוצאות, אבל אצלנו התוצאה היא ידועה מראש - שאין ראיות ואין עצורים, והתיק נזרק למגירה".
2 צפייה בגלריה
שוטרים בזירה באום אל פחם
שוטרים בזירה באום אל פחם
שוטרים בזירה באום אל-פחם
(צילום: דוברות המשטרה)
הדיווח על התקרית התקבל במוקד 101 של מד"א במרחב גלבוע בשעה 05:00. החובשים והפרמדיקים פינו את העובד שנפצע לבית החולים העמק בעפולה. פצוע נוסף כבן 40 התפנה מהמקום עצמאית.
המשטרה עדכנה כשעה לאחר מכן כי פתחה בחקירת האירוע, וכוחות הגיעו למקום והחלו באיסוף ממצאים וראיות, לצד סריקות של ניידות אחר חשודים. מהמשטרה נמסר כי הרקע לאירוע הוא ככל הנראה פלילי.