גבר אמריקני שזייף את מותו וברח מארה"ב, כדי לחמוק מהעמדה לדין על אונס והונאה, נעצר בבית חולים בגלזגו. ניקולס רוסי, בן 34, היה מבוקש על-ידי האינטרפול והואשם שאנס את חברתו לשעבר. הוא זייף את מותו ב-2020 וברח מארה"ב לסקוטלנד - שם הזדהה בשם ארתור נייט.
בחודש דצמבר אושפז רוסי בבית החולים בגלזגו אחרי שחלה בקורונה, וחובר למכונת הנשמה. בבית החולים גילה הצוות הרפואי שמדובר למעשה באזרח אמריקני נמלט, ושהאינטרפול הוציא צו מעצר בינלאומי נגדו. המשטרה הסקוטית עצרה את רוסי בבית החולים, וצפויה להסגיר אותו ליוטה.
1 צפייה בגלריה
ארה"ב אמריקני נמלט שזייף את מותו חלה בקורונה ונעצר ב סקוטלנד
ארה"ב אמריקני נמלט שזייף את מותו חלה בקורונה ונעצר ב סקוטלנד
ניקולס רוסי
בארה"ב השתמש רוסי בכמה שמות בדויים. עבירת האונס שמיוחסת לו הייתה ב-2008. באותה שנה הוא הכיר ברשת צעירה בת 21, והשניים עברו לגור יחד בעיר אורם ביוטה. אחרי שסיימה את הקשר רוסי אנס אותה בדירתו. הוא הואשם באונס רק אחרי עשור - בתום בדיקה של דגימת DNA. בעקבות הבדיקה גילו החוקרים שמדובר באותו אדם שביצע עבירות מין בצעירה במדינת אוהיו ב-2008.
מיוטה עבר רוסי למדינת רוד איילנד, המדינה שבה גדל, שם חי תחת השם ניקולס אלהוורדיאן. הוא היה מעורב בפוליטיקה המקומית, וניהל קמפיין שקרא לבצע רפורמות בשירותי הרווחה במדינה. רוסי, שגדל במשפחת אומנה, טען שנציגים של שירותי הרווחה התעללו בו מינית כשהיה ילד קטן.
בדצמבר 2019 הודיע רוסי לתקשורת שהוא חולה בלימפומה, ושנותרו לו שבועות ספורים לחיות. כמה כלי תקשורת דיווחו על מותו בפברואר 2020. לפי אותם דיווחים גופתו נשרפה, והאפר פוזר בים.
כשנה אחרי הפרסום על מותו, המשטרה התחילה לחשוד שרוסי בחיים: רוסי הודיע לתקשורת האמריקנית על גסיסתו אחרי שזומן לחקירה ב-FBI. הבולשת הפדרלית האשימה אותו בהונאה, וטענה שהוא גנב כסף מהאב במשפחת האומנה. היא פרסמה צו מעצר נגדו.