השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר הגיע הבוקר (ראשון) לזירת הפיגוע הקשה במחסום תרקומיה, שבו נרצחו שלושה שוטרים, וכיוון את הביקורת שלו כלפי שר הביטחון יואב גלנט: "הזכות לחיים גוברת על חופש התנועה של תושבי הרשות הפלסטינית".
דבריהם של דניאל לוי, עוזי לוי ואיתמר בן גביר בזירת הפיגוע בתרקומיה

לדבריו, "אני מתכוון לדרוש ממי שאחראי על פריסת מחסומים ביהודה ושומרון: מספיק להתחשב בחופש התנועה ובמרקם החיים, ולפתוח עוד מחסום ועוד מחסום – אנחנו רואים את הדברים לנגד עינינו. אני חושב גם שהפיגוע הקשה הזה הוא סימן למי שחושב לשחרר מחבלים, מה קורה כאשר המחבלים האלה מסתובבים בשטח. הם חלאות, הם רוצחים, הם חיות אדם, לא צריך לשחרר אותם – צריך לירות להם כדור בראש, במדינה מתוקנת. אני מקווה שחוק עונש מוות למחבלים יעבור סוף-סוף. כך צריך לעשות במדינה מתוקנת".
בהמשך כיוון את דבריו ישירות לגלנט: "אני לא אחראי על פריסת המחסומים. אתם יודעים שזה לא משטרת ישראל. משטרה היא תחת פיקוד של הצבא. אתם יודעים היטב מי השר האחראי, הצבא הוא הגוף המבצע. אם השטח כאן היה בשליטתי, הייתה כאן זכות לחיים שגוברת על חופש התנועה".
2 צפייה בגלריה
איתמר בן גביר ודניאל לוי בזירת הפיגוע בתרקומיא
איתמר בן גביר ודניאל לוי בזירת הפיגוע בתרקומיא
איתמר בן גביר ודניאל לוי בזירת הפיגוע בתרקומיא
2 צפייה בגלריה
תיעוד מזירת פיגוע הירי בתרקומיה
תיעוד מזירת פיגוע הירי בתרקומיה
תיעוד מזירת פיגוע הירי בתרקומיה
זירת פיגוע הירי בתרקומיה
בן גביר הגיע לזירה מלווה במפכ"ל המשטרה רב-ניצב דני לוי, מפקד מחוז ש"י ניצב עוזי לוי, סמפכ"ל המשטרה ניצב אבשלום פלד ומפקד מרחב יהודה, ניצב-משנה ניסו גואטה.
המפכ"ל אמר: "אני משוכנע שיחד עם כל הגופים נבוא חשבון עם המחבלים, נעצור אותם, ננטרל אותם ונחסל אותם. כך צריך לעשות. תפקידם של השוטרים היה לטפל במרחב הזה ולתת תחושת ביטחון לציבור. איבדנו את חייהם וזה בוקר קשה, אנו חזקים ונמשיך לתת את הביטחון". מפקד המחוז ציין: "יש בהחלט עלייה בכמות ביצועי הירי והנפגעים בצירים. אנחנו בהיערכות מוגברת בצירים כדי למנוע את הפיגועים. הבוקר היה פיגוע קשה נגד שוטרים. אני משתתף בצער המשפחות".
בפיגוע הקשה נרצחו שלושה שוטרים - אישה ושני גברים. הם נרצחו בפיגוע ירי לעבר רכב שבו נסעו בכביש 35, סמוך למחסום תרקומיה שמצפון לחברון. האש ככל הנראה נפתחה מרכב חולף, ולאחר מכן המחבלים נטשו אותו ונמלטו. כוחות צה"ל פתחו במצוד אחר המרצחים, שבמסגרתו הוטל כתר על הכפר הגדול אידנא הסמוך לזירה. המפכ"ל דני לוי עדכן בהצהרה בשלב ראשון כי הנפגעים הם שוטרים שהיו בהסעה.
פרמדיק בכיר במסוק מד"א רפי שבע סיפר: "מיד עם קבלת הקריאה על הפיגוע עלינו לאוויר עם המסוק והגענו למנחת סמוך, חברנו לניידות טיפול נמרץ של מד"א שהביאו למנחת שני גברים במצב אנוש. אחד מהם, גבר כבן 30, היה תוך פעולות החייאה ולאחר מאמצים להציל אותו נאלצנו לקבוע את מותו במנחת. גבר כבן 50 שהיה גם הוא במצב אנוש, ניסינו להילחם על חייו ופינינו אותו במסוק תוך פעולות החייאה באוויר, שנמשכו עד שהגענו לבית החולים ומסרנו אותו לטיפול הצוות הרפואי".