תיעוד: שיגור הרקטות מרצועת עזה לכיוון ישראל
(צילום: משתלת בן בן נתיב העשרה, חדשות בטחון שדה)

שתי רקטות נורו אמש (שישי) מרצועת עזה לכיוון שטח ישראל, אחת מהן התפוצצה בשטח פתוח בתחומי המועצה האזורית שער הנגב. הרקטה השנייה התפוצצה בבית חאנון שבצפון הרצועה וגרמה לפציעתו של פלסטיני. באמצע הלילה שבין שישי לשבת זוהה שיגור נוסף. בכל המקרים לא הופעלה התרעת צבע אדום.
בתחילה נמסר מצה"ל כי הרקטה התפוצצה סמוך לגדר בצד הישראלי, אולם לאחר סריקות של הכוחות נמצאה נקודת הנפילה בשטח פתוח מזרחית יותר לעומק השטח הישראלי, ולא בצמוד לגדר הגבול. במערכת הביטחון החלו לבחון אפשרויות לתקיפת התגובה.
5 צפייה בגלריה
השובל של אחת הרקטות שנורו
השובל של אחת הרקטות שנורו
השובל של הרקטות שנורו
5 צפייה בגלריה
הפצוע ברצועת עזה
הפצוע ברצועת עזה
הפלסטיני שנפצע מהרקטה ברצועת עזה
הרקטה שנפלה בבית חאנון התפוצצה ליד מתקן של אונר"א שמשמש בית ספר שמפעילה הסוכנות. כתוצאה מהנפילה נפצע קל פלסטיני שהיה באזור, ופונה לבית חולים מקומי.
לקראת השעה 03:00 בלילה נמסר מדובר צה"ל כי זוהה שיגור אחד מרצועת עזה לשטח ישראל. כתוצאה מהשיגור הופעלה התרעה ביישומון ובשטח פתוח בלבד. הנפילה הייתה בשטח פתוח במועצה האזורית אשכול.
זו הפעם השלישית השבוע שרקטות משוגרות מעזה ומתפוצצות בדרום המדינה. ביום רביעי נשמעו אזעקות בשדרות וביישובים בשער הנגב בעקבות רקטה שנורתה מעזה. הרקטה פגעה בחצר בית בשדרות וגרמה נזק קל לבית ולמכונית. בבדיקה הראשונית שנערכה בזירה אותרו מאות כדוריות ברזל שהוכנסו לתוך הרקטה כדי להגדיל את הפגיעה והנזק.
אסף יהודה, שמתגורר בבית שנפגע בשדרות, סיפר כי היה בקומה התחתונה בזמן האזעקה - ומיד רץ לממ"ד. "ההורים שלי היו איתי. שמענו פיצוץ חזק והייתה שריפה קטנה וכיבינו אותה. זה היה מפחיד ומזל שאף אחד לא נפגע. הנפילה הייתה ליד בלון גז שבנס לא התפוצץ", אמר.
5 צפייה בגלריה
הנזק כתוצאה מירי הרקטה לעיר
הנזק כתוצאה מירי הרקטה לעיר
הנזק מפגיעת הרקטה בשדרות
(צילום: רועי עידן)
5 צפייה בגלריה
רסיס הרקטה בשדרות
רסיס הרקטה בשדרות
הרקטה בחצר הבית בשדרות
(צילום: מתן צורי)
בתגובה על הירי בשדרות תקף צה"ל ברצועת עזה - תקיפה שאותה הגדירו בצבא כמשמעותית. מטוסי קרב תקפו מוצב צבאי ופתח של מנהרת טרור שהובילה לפי צה"ל למתחם תת-קרקעי שמכיל חומרי גלם כימיים המשמשים לייצור מנועים רקטיים.
"התקיפה תוביל לפגיעה משמעותית בתהליך הייצור של הרקטות ברצועה", אמר דובר צה"ל שהדגיש כי מדובר בתגובה לשיגור הרקטות לעבר ישראל - והטיל את האחריות לכך על חמאס בתור הריבון בעזה.
בתקיפה הלילית הותקפו גם עמדות נ"מ של חמאס. בצה"ל אמרו כי "מטוסי קרב תקפו מתחם צבאי המשמש את כוח ההגנה האווירית של ארגון הטרור חמאס בנוסף לתקיפה שבוצעה מוקדם יותר הערב וירי נ"מ שבוצע במהלך תקיפת צה"ל". דובר צה"ל הדגיש כי הניסיון לפגוע במטוסים נכשל וכי לא נגרם נזק לכלי הטיס.
5 צפייה בגלריה
תקיפת צה"ל בעזה
תקיפת צה"ל בעזה
תקיפת צה"ל בעזה לאחר הירי לשדרות
(צילום: AFP)
אחרי התקיפה נשמעה בשעה 02:04 אזעקה נוספת בשדרות ובקיבוצים הסמוכים. שני תושבים נפצעו באורח קל במהלך הריצה למרחב המוגן בלילה ופונו על-ידי מד"א לבית החולים ברזילי. שניים נוספים לקו בחרדה ופונו גם הם לבית החולים.
מערכת כיפת ברזל הופעלה בעקבות האזעקה הלילית - וצה"ל עדכן בתחילה כי ארבע רקטות יורטו בהצלחה. בהמשך מסרו בצבא כי מתחקיר שבוצע הסתבר כי האזעקות והמיירטים הופעלו בעקבות ירי מקלעים. "שיגור המיירטים לעברם מתוחקר", נמסר. כמה שעות לאחר מכן, בשעה 05:25, הופעלה התרעת צבע אדום בשטח פתוח בעוטף, ובצה"ל עדכנו כי מדובר בשיגור כושל שנגמר בפיצוץ הרקטה ברצועה.
פורסם לראשונה: 21:21, 22.04.22