3 צפייה בגלריה
 הרצי הלוי
 הרצי הלוי
יאיר נתניהו והרצי הלוי
(צילום: שלו שלום, נדב אבס )
יאיר נתניהו, בנו של ראש הממשלה, מקדם תיאוריית קונספירציה נגד הרמטכ"ל הרצי הלוי בעיצומה של המלחמה.
נתניהו הבן סימן לייקים לציוצים שהעלה משתמש ברשת X (טוויטר לשעבר), שבהם נכתב בין השאר כי "ב-7 באוקטובר היינו בתוך הפיכה צבאית בניצוחו של הרצי הלוי, שלא הודיע לראש הממשלה על ההתקפה המיועדת להתרחש בבוקר שמחת תורה".
בהמשך התייחס כותב הציוץ לפרסום ב-ynet על טענתו של בן גביר שהרמטכ"ל ושר הביטחון מנעו ממנו להיכנס לבסיס צבאי, וכינה זאת "חונטה צבאית". בציוץ אחר של אותו פרופיל, שנתניהו הבן סימן בלייק, נכתב כי "ההפיכה נמשכת, והקשר הגורדי בין חיל האוויר לתקשורת עדיין לא הותר".
3 צפייה בגלריה
ציוץ יאיר נתניהו
ציוץ יאיר נתניהו
הציוצים שאהב יאיר נתניהו
זו לא הפעם הראשונה שבה בנו של ראש הממשלה משתף תכנים נגד מפקדי צה"ל מאז פרוץ המלחמה. לפני כחודש הוא ציטט תוכן שהעלה ד"ר גיא בכור, שבו טען בעקבות המחדלים הצבאיים ב-7 באוקטובר: "דרג הפיקוד בצה"ל מנותק מן החיילים, עם יהירות, שאננות ומסוכנות". בפוסט אחר כתב נתניהו הבן בציניות: "נתניהו אשם!". הפרסומים המדוברים הציגו דיווח של חדשות 12, שלפיו תצפיתניות התריעו למפקדיהן על פעילות חמאס בעזה, והמפקדים לא הקשיבו להן.
נתניהו הבן בחר גם להבליט את הטענה שצה"ל ושב"כ הם שהמליצו לדרג המדיני להכניס דלק לרצועת עזה. זאת למרות שראש הממשלה הקפיד להגיד שמדובר בהחלטה נכונה ש"התקבלה פה אחד", כדי לספק לישראל "כיפת ברזל מדינית" בצל הלחצים המתגברים מהעולם, ולאפשר לארצות הברית להמשיך בתמיכתה במלחמה.
3 צפייה בגלריה
טקס הארכת מינויו של נגיד בנק ישראל לכהונה נוספת
טקס הארכת מינויו של נגיד בנק ישראל לכהונה נוספת
"הרמטכ"ל לא הודיע לראש הממשלה על ההתקפה המיועדת להתרחש בבוקר שמחת תורה"
(צילום: שלו שלום)
יאיר נתניהו כבר תקף את הרמטכ"ל בעבר וגם ואת ראש השב"כ - שלגביו טען שהיה מעורב בהפיכה נגד אביו. לפי דיווחים שונים, יאיר נתניהו גם המליץ לאביו לפטר את שר הביטחון יואב גלנט שקרא להסכמה רחבה במהפכה המשפטית - פיטורים שאביו ביטל בעקבות מחאת הענק שפרצה. נתניהו הבן גם תמך בשחרור רוצח בני משפחת דוואבשה מהכלא, תוך ביקורת על שב"כ.
לפני כחודשיים פרסם נתניהו האב פוסט ברשת X (טוויטר לשעבר) בשעה 01:10 בלילה, שבו תקף את ראש השב"כ וראש אמ"ן וטען כי לא העבירו התרעה על מתקפת הפתע הרצחנית ב-7 באוקטובר. נתניהו חולל סערה, התנצל ומחק את הפוסט - ובהמשך התברר כי בעוד יועציו של נתניהו התנגדו לנוסח שעלה, שרה ויאיר נתניהו דחפו לפרסום הנוסח הניצי.