ילדה בת 7 נפצעה הלילה (בין שבת לראשון) באורח קשה מאוד בפזורה הבדואית, סמוך לערד - אחרי המטח הכבד ששיגרה איראן לעבר ישראל. היא נפצעה מרסיס של מיירט שפגעה בביתה. צוות מד"א העניק לה טיפול רפואי ופינה אותה לבית החולים סורוקה בבאר שבע כשהיא מחוסרת הכרה, מונשמת ועם חבלת ראש.
מבית החולים סורוקה נמסר כי הילדה שנפצעה הועברה לחדר ניתוח ומאושפזת ביחידה לטיפול נמרץ ילדים. "הילדים ישנו פה וזה נפל עליהם", אמרו בני המשפחה. "זה פח למעלה, אין כאן שום הגנה". מלבד הילדה, אמרו בסורוקה כי נפצעו שמונה באורח קל - חלקם נפגעו מרסיסים וחלקם תוך כדי ריצה למרחבים מוגנים. שלושה לקו בחרדה.
פגיעת המיירט בבית בנגב
(צילום: פרחאן גבוע)

2 צפייה בגלריה
הבית שנפגע בפזורה
הבית שנפגע בפזורה
הבית שנפגע בפזורה
(צילום: פרחאן גבוע)
2 צפייה בגלריה
הבית שנפגע בפזורה
הבית שנפגע בפזורה
(צילום: פרחאן גבוע)
פרמדיקית מד"א זוהר סרבינצקי סיפרה: "סמוך לכניסה לערד חברנו לרכב פרטי שהגיע מהפזורה. במושב האחורי הייתה ילדה כבת 10 מעורפלת הכרה עם פציעה מרסיס בראשה. הענקנו לה טיפול רפואי מציל חיים ופינינו אותה לבית החולים כשמצבה קשה". מסורוקה נמסר כי הילדה פונתה לחדר הטראומה במחלקה לרפואה דחופה ומועברת לחדר ניתוח.
אזעקות נשמעו בשורת יישובים ברחבי הארץ, בין השאר באזור באר שבע, רמת הגולן, ירושלים, יהודה ושומרון ואזורים נוספים, לאחר שצה"ל שיגר מיירטים לעבר טילים בליסטיים ששוגרו מאיראן. מטחים כבדים של טילים בליסטיים נורו מאיראן, וככל הנראה מדובר בעשרות טילים לפחות. עשרות יירוטים נצפו בשמי ישראל - כשהמוקד הוא אזור דימונה ובאר שבע. לפי שעה לא דווח באופן רשמי על נפילות. במד"א ציינו כי כ-20 בני אדם לקו בחרדה או נחבלו בדרך למרחב המוגן.
דובר צה"ל: "איראן שלחה טילים לשטח מדינת ישראל"
(צילום: דובר צה"ל)

גורמים ישראלים בכירים אמרו כי "נערכנו לתגובה האיראנית, ויירטנו 99 אחוז ממנה. אבל העובדה שאיראן יורה לראשונה משטחה לעבר ישראל מחייבת תגובה נחרצת והיא תגיע בהקדם". סוכנות הידיעות רויטרס דיווחה מפי "גורמי אבטחה אזוריים" כי מטוסי קרב ירדניים מיירטים עשרות כטב"מים איראניים שטסים לעבר ישראל. קודם לכן איימה איראן כי אם ירדן תסייע לישראל ביירוט - היא תיפגע גם בה. גם ארה"ב יירטה עשרות כטב"מים מעל ירדן ועיראק.
הקבינט המורחב מתכנס כבר כחצי שעה בבור בקריה. גורמים ישראלים בכירים הבהירו כי "תהיה תגובה משמעותית ועוצמתית" למטחים מאיראן. דובר ראש ממשלת ישראל בשפה הערבית, אופיר גנדלמן, אמר בריאיון לאל-ערבייה: "התגובה הישראלית תהיה נחרצת וברורה".
עוד לפני האזעקות, שגרירות איראן באו"ם הודיעה הלילה ברשת X כי מתקפת הכטב"מים וטילי השיוט ששיגרה לעבר ישראל ישירות משטחה וגם על-ידי שלוחיה הייתה תגובה לחיסול חסן מהדווי בדמשק. בכך, לדבריה, "העניין הסתיים - אלא אם המשטר הישראלי יעשה טעות נוספת". לפי איראן, במקרה של "טעות נוספת" של ישראל, התגובה של טהרן תהיה חמורה עוד יותר. בנוסף, מסרו האיראנים, "זה עימות בין איראן לישראל - ועל ארה"ב להתרחק ממנו".