גורמים בארגון הטרור חמאס, ברצועת עזה ומחוצה לה, אמרו לעיתון "א-שרק אל-אווסט" כי מנהיג חמאס יחיא סינוואר מעודכן במתרחש - כל הזמן. הגורמים ציינו כי יכולתו להסתתר, כמו גם חוסר היכולת של ישראל להגיע אליו, לא מעידים על כך שהוא מנותק מתקשורת עם מנהיגי התנועה.
1 צפייה בגלריה
 סינוואר במנהרה בחאן יונס. האם הוא עדיין שם?
 סינוואר במנהרה בחאן יונס. האם הוא עדיין שם?
סינוואר במנהרה בחאן יונס. האם הוא עדיין שם?
(צילום: דובר צה"ל, AP)
הם אישרו לעיתון, היוצא לאור בלונדון בשפה הערבית, כי סינוואר מעודכן במיוחד בכל הקשור למשא ומתן, וכי הוא "בוחן כל יוזמה, שוקל אותה ומביע את דעתו". לדבריהם הוא אף מתייעץ עם מנהיגי חמאס מחוץ לרצועה בדרכים שונות - ולאחר חיסול בניו של ראש הלשכה המדינית של חמאס איסמעיל הנייה, התקשר סינוואר ו"חיזק אותו".
ההתקשרויות התקיימו על-פי הגורמים בעיקר "בתקופות המכריעות של המשא ומתן", אך עם זאת לא צוין כיצד התנהלו והאם מדובר בתקשורת ישירה או עקיפה. הגורמים טענו כי "מעגל קטן מאוד הוא זה שיודע את מקום הימצאו. לא יותר משניים או שלושה אנשים שמספקים את צרכיו השונים ומקיימים את התקשורת שלו עם מנהיגי התנועה האחרים".
על-פי הדיווח הגורמים לא הכחישו - ולא אישרו - את הידיעה כי סינוואר שרד ניסיונות התנקשות ישראליים במלחמה, ולא ציינו האם כוחות צה"ל התקרבו למקום המסתור שבו הוא שוהה. כמו כן הם נמנעו מחשיפת רמזים למקומו, כמו העובדה האם הוא מסתתר מעל האדמה או במנהרות. הם אמרו כי "הכיבוש לא הצליח להגיע לרבים ממנהיגי הדרג הראשון והשני של חמאס, אך ניסה להתנקש בחיי חלקם. חלקם נפצעו וחלקם שרד ויצא ללא פגע מפעולות הפצצה באזורים שונים".
תיעוד מפשיטה על ביתו של מקורב לסינוואר
(צילום: דובר צה"ל)

זוהי לא הפעם הראשונה שבה מדווח על הקשר שמנהל מנהיג ארגון הטרור עם עמיתיו. בתחילת החודש שעבר, נזכיר, פרסם ה"וול סטריט ג'ורנל" את התכתבויותיו, בהן גם הודעות שחשפו כי הוא ככל הנראה הופתע מתוצאות מתקפת הפתע ב-7 באוקטובר.
על-פי ההודעות הוא הופתע בין היתר מהאכזריות של מחבלי ארגונו ושל הבוזזים הפלסטינים שחדרו גם לישראל, ומהקלות שבה ביצעו זוועות באזרחים. "הדברים יצאו משליטה", כתב סינוואר באחת מאותן הודעות, בנוגע ל"כנופיות" שחטפו נשים וילדים. "אנשים הלכו לאיבוד בתוך זה, וזה לא היה צריך לקרות", כתב.
בעיתון טענו כי הגיעו לידיהם עשרות הודעות ששלח סינוואר לחברי צוות המו"מ, בהם עמיתיו בחמאס, שבהן הביע זלזול קר בחיי אדם, והבהיר כי הוא מאמין שלישראל יש יותר מה להפסיד במלחמה מאשר ארגון הטרור שהוא עומד בראשו. בעיתון צוין כי ההודעות הגיעו אליהם מכמה אנשים "בעלי דעות שונות על סינוואר".