תקיפה בוצעה אמש (שבת) באזור שבין העיירות עדלון ואל-חראיב, כ-30 קילומטרים מהגבול בין ישראל ללבנון, וכוונה למצבור אמל"ח של חיזבאללה. התקיפה בוצעה מצפון לעיר צור. מקורות אמרו לערוץ הטלוויזיה הסעודי "אל-חדת" כי "ישראל תקפה מחסן טילים באזור עדלון".
תיעודים לבנוניים מהתקיפות בעדלון

2 צפייה בגלריה
תקיפה ב עדלון
תקיפה ב עדלון
עשן מיתמר אחרי התקיפה באזור עדלון
לפי דיווח לבנוני, תושבי אל-חראיב התבקשו להישאר בבתיהם בגלל הפיצוצים והרסיסים באזור, בעקבות ה"תקיפה הישראלית". כמו כן, לפי סוכנות הידיעות הלאומית הלבנונית ישנם פצועים בתקיפה, וכביש צידון-צור נחסם לשני הכיוונים כתוצאה ממנה.
במהלך שעות הערב אתמול הופעלו אזעקות ברמת הגולן ובאצבע הגליל, ובהמשך נפצעו שני חיילי צה"ל באורח בינוני וקל כתוצאה מנפילות באזור היישוב זעורה. הם פונו לקבלת טיפול רפואי בבית חולים, ומשפחותיהם עודכנו. בנוסף, אחרי שחיזבאללה שיגר עשרות רקטות וכטב"מים לצפון פרצה שריפת ענק בשמורת נחל הבניאס שבגולן. זאת בשל רסיסים ושברי מיירטים בוערים שנשלחו לעבר השיגורים.
תיעוד מהשריפות בשמורת הבניאס
(צילום: אלון ענבר)

בעקבות האירועים בגולן אמר ל-ynet ראש המועצה אורי קלנר כי "הערב נשרפה שמורת הבניאס במורדות הגולן. השריפה מגיעה לאחר מותם הטרגי של נועה וניר ברנס ז"ל בשבוע שעבר. אנו דורשים להחזיר את ההרתעה והביטחון לצפון. הגולן וההתיישבות בצפון הינם מגן אסטרטגי לאומי. על הממשלה להעריך את החוסן המתמשך של התושבים בגולן, שמתעקשים להישאר לחיות בו ולהחזיק את גבולות הספר, ובהתאם לכך לדאוג לסיוע ולתמיכה כלכלית בתושבים".
בהמשך התייחס ראש המועצה האזורית מרום הגליל עמית סופר לתקיפות הישראליות בתימן, ואמר כי "אנחנו גאים בתגובה ההולמת של צה"ל בתימן. בוועדת השמות הבאה אולי נשקול להחליף את השם של היישוב אביבים לתל אביבים או לתל אביב. אולי כך מדינת ישראל תגיב חזק כששוב יפלו ביישוב טילים או כטב"מים, כמו שקורה כבר תשעה חודשים. אנחנו דורשים ממדינת ישראל להתייחס לפגיעות בצפון בדיוק כפי שהיא מתייחסת לפגיעות במרכז הארץ".
2 צפייה בגלריה
תיעוד מהשריפות בשמורת הבניאס בעקבות תקיפות ארגון טרור חיזבאללה
תיעוד מהשריפות בשמורת הבניאס בעקבות תקיפות ארגון טרור חיזבאללה
"הצפון בוער והממשלה מתעלמת ושותקת". השריפות בבניאס
(צילום: אלון ענבר)
גם ראש המועצה האזורית מטה אשר ויו"ר פורום קו העימות משה דוידוביץ הגיב, ואמר כי "כטב"ם אחד קטן בתל אביב וכל תימן בוערת. מאות כטב"מים ואלפי בורקנים - הצפון בוער והממשלה מתעלמת ושותקת". שר הפנים משה ארבל התייחס אף הוא לאירועים בצפון: "התגובה המהירה למתקפה הרצחנית מתימן על תל אביב בתוך כיממה נדרשת בדיוק גם כשהמתקפה היא על מטולה, איילת השחר, קריית שמונה ומטה אשר. דין אחד לכל יישובינו. אין מקום להעדפת תל אביב על פני כל יישוב אחר בישראל".
מתן, בנם של נועה וניר ברנס, התייחס לכטב"ם ששוגר מתימן והתפוצץ בתל אביב ביום שישי, שכתוצאה ממנו נהרג תושב העיר יבגני פרדר (50), וערך השוואה למצב בצפון הארץ. הוא כתב בסטורי בחשבון האינסטגרם שלו כי "כשנרצחו זוג הורים ברמת הגולן - שידור של רוקדים עם כוכבים. כטב"ם בתל אביב - שידור מיוחד ב-4:00 בבוקר. כולם שווים, אבל יש שווים יותר ושווים פחות".
מלבד התקיפה באזור עדלון ואל-חראיב דיווחו בלבנון גם על תקיפות בדרום המדינה ביישוב מג'אדל שבאזור צור, ובמקומות נוספים.