ח"כ להב-הרצנו: "לא מוריד בגרם את המחויבות שלנו"
(צילום: אלכס גמבורג, שמוליק דודפור)

בין הצעקות והמהומות בדיוני המהפכה המשפטית בוועדת החוקה, מצאו השבוע חלק מחברי הקואליציה והאופוזיציה רגע אחד מחויך ומשותף במליאת הכנסת, כשח"כ בועז טופורובסקי (יש עתיד) חזר למושב לאחר שנפצע בתאונת דרכים, וזכה לחיבוקים גם מראש הממשלה בנימין נתניהו. יו"ר מפלגת העבודה מרב מיכאלי ראתה בעין פחות יפה את הרגע שזכה לתיעוד. בריאיון לשרון כידון וישי שנרב אמרה הבוקר מיכאלי: "על מה יש לחייך אליהם? הם באים לרמוס אותנו".
לדבריה, "כמו שראיתם, לא היו שם חברי או חברות מפלגת העבודה. זה לא בכדי. אנחנו נלחמים מדם לבנו. זה לא משחק בשבילי, זה לא מקצוע בשבילי, אלו דברים שאני מאמינה בהם ונאבקת עליהם מהלב ומהבטן בכל הכוח, ואצלי אין הפרדה".
4 צפייה בגלריה
בנימין נתניהו ובועז טופורובסקי
בנימין נתניהו ובועז טופורובסקי
נתניהו וחברי האופוזיציה בתמונה המחויכת, שלשום
(צילום: אלכס קולומויסקי)
4 צפייה בגלריה
 ישיבת סיעה העבודה
 ישיבת סיעה העבודה
"על מה יש לחייך אליהם? הם באים לרמוס אותנו". מיכאלי
(צילום: שלו שלום)
- אז את נגד חיוכים לחברי הקואליציה? "אני לא רואה על מה יש לחייך אליהם. הם באים לרמוס אותנו. אני כאישה, אזרחית מדינת ישראל, הם באים לרמוס אותי. על מה לחייך? אני לא מבינה את זה".
- את מנהלת איתם שיחות? "ככל שרלוונטי בוודאי. יש כאלה שיש יותר על מה לדבר איתם ויש כאלה שפחות. אני אומר את זה בצער".
- לקואליציה יש אינטרס ללכת להידברות כדי להעביר את הרפורמה בהסכמה יותר רחבה. לאופוזיציה יש אינטרס ללכת להידברות כדי לסייג ולצמצם את הרפורמה הזאת. "לא מסכימה, זה לא נכון. לאופוזיציה יש אינטרס להימנע מלתת לקואליציה לגיטימציה למהלך שיהרוס את מדינת ישראל, ויש לה חובה למעשה, ולא אינטרס, להימנע מליפול למלכודת הזאת. החובה הנוספת שלה היא להעצים את המוחים והמוחות שמוותרים על ימי עבודה, יוצאים בקור ובגשם ונוסעים מרחקים כדי להפגין ולמנוע מהדבר הזה לקרות. אין פה שום אינטרס להידברות. להפך, יש לנו חובה להימנע ממנה".
4 צפייה בגלריה
יוראי להב הרצנו
יוראי להב הרצנו
"נלחמנו עד השעות הקטנות נגד ההפיכה הזאת". יוראי להב-הרצנו, היום
(צילום: יריב כץ)
ח"כ יוראי להב-הרצנו, מי שקפץ על שולחן במהלך המהומות בוועדת החוקה שהצביעה על סעיפי המהפכה המשפטית בשבוע שעבר, לא חושב שהתמונות מהמליאה מעידות על קרבה כלשהי לחברי הקואליציה או לעומד בראשה. בריאיון לאולפן ynet אמר הבוקר: "חברינו בועז טופורובסקי התאושש מתאונת דרכים קשה והגיע למשכן, אז גם נתניהו הגיע לברך אותו ברגע אנושי. זה לא מוריד בגרם את המחויבות שלנו למאבק הזה. זה היה הלילה הכי קשה בחיים שלי".
- היית מוותר על התמונות האלה? על ההתכנסות הזאת סביב נתניהו? זה היה נראה כמו אופוזיציה שמשוועת לטיפה יחס מרה"מ. "אנחנו ממש לא משוועים לשום יחס. כמו שאמרתי, אנחנו מחויבים להיאבק בו".
- אז הביקורת הזאת היא אולי טהרנות? "הביקורת בהקשר הזה לא משקפת את מצב העניינים, שבו נלחמנו עד השעות הקטנות של הלילה נגד ההפיכה הזאת".
- אולי זאת האמת וכל השאר משחק? בוועדת החוקה ראינו אותך קופץ מעל שולחן, ואמרת שזה היה הלילה הכי קשה בחיים שלך. קצת קשה לקנות את זה אחרי שאנחנו רואים את התמונות האלה. "מדובר בחיים שלי. יש לי אחריות, אני מייצג את הקהילה הגאה בכנסת. מדובר במשפחות שלנו, בזכויות שלנו, בחופש שלנו, בחיים שלנו. אנחנו נלחמים על זה".
4 צפייה בגלריה
חילי טרופר
חילי טרופר
"צריך לשים בפרופורציות, אין שום ויתור על העקרונות". טרופר
(צילום: הדר יואביאן )
ח"כ חילי טרופר מהמחנה הממלכתי התייחס גם הוא לתיעוד המחויך מהמליאה, ובריאיון לדוריה למפל ויואב רבינוביץ ב-ynet radio אמר הבוקר: "אני מבין את הביקורת. אבל צריך לשים בפרופורציות, אין שום ויתור על העקרונות".
"אני מבין מאיפה הכעס. זה היה מאבק אמיתי, לא מדומיין. הצבענו נגד והם הצביעו בעד. אני לא ראיתי את הסיטואציה הספציפית, ובאופן כללי זה היה סביב ח"כ בועז טופורובסקי, שהגיע לכנסת אחרי זמן ממושך לאחר שנפצע. לא הייתי בחבורה הזאת, אבל מותר לאנשים מהקואליציה והאופוזיציה לברך אותו ברכת רופא חולים. אם מישהו חייך אחד לשני, יכול להיות שזה לא הדבר הכי רגיש בעולם, אבל לא הייתי מעלה סימן שאלה סביב הנכונות של האופוזיציה להיאבק על דרכה בגלל תמונה אחת מחויכת".