אזרח נהרג היום (שלישי) מפגיעה ישירה של רקטה בקיבוץ גושרים שבגליל העליון. השיגור פגע בחצר בית, והאזרח, כבן 30, נפצע באורח אנוש מרסיסים. כוחות מד"א שהגיעו למקום העניקו לו טיפול רפואי, אך נאלצו לקבוע את מותו בתום מאמצי החייאה.
תיעוד מזירות נפילת פריטי האמל"ח באצבע הגליל

מהמשטרה נמסר כי זוהו כמה זירות נפילה של פריטי אמל"ח באצבע הגליל. שוטרים וחבלני משטרה של המחוז הצפוני בודדו את הזירות וסרקו אחר שרידים נוספים. הפרמדיקית יובל לוי וחובשי מד"א נועם וולף ונדב אורן סיפרו כי "מיד לאחר האזעקות קיבלנו דיווח על פצוע ויצאנו למקום. מדובר באירוע קשה מאוד. הגענו לזירה וראינו על השביל גבר עם פצעי רסיסים בפלג גופו העליון. הוא היה מחוסר הכרה ומיד התחלנו להעניק לו טיפול רפואי ולבצע פעולות החייאה, שבסופן נאלצנו לקבוע את מותו".
לאחר הירי לעבר הגושרים, שיגר חיזבאללה כטב"מים לעבר בית הלל. אחד מהם התפוצץ, אך לא היו נפגעים.
במקביל, במועצה האזורית גליל עליון הנחו את התושבים השוהים בקיבוצים מפונים מיפתח ומזרחה, בהם מנרה, משגב עם, כפר גלעדי, מעיין ברוך, הגושרים, דפנה, דן ושניר להיכנס למרחבים מוגנים. גם תושבי שמונת קיבוצי העמק הלא מפונים התבקשו שהות בסמוך למרחבים מוגנים, לצמצם תנועה בישוב ולהימנע מהתקהלויות, ובאופן חריג, המועצה הנחתה גם לסגור את הבריכות בקיבוצים אלו.
2 צפייה בגלריה
תיעוד מזירות נפילת פריטי האמל"ח באצבע הגליל
תיעוד מזירות נפילת פריטי האמל"ח באצבע הגליל
תיעוד מזירות נפילת פריטי האמל"ח באצבע הגליל
2 צפייה בגלריה
תיעוד מזירות נפילת פריטי האמל"ח באצבע הגליל
תיעוד מזירות נפילת פריטי האמל"ח באצבע הגליל
תיעוד היירוטים
זמן קצר לאחר הפגיעה, דובר צה"ל עדכן כי מטוסי קרב תקפו מוקדם יותר היום תשתית טרור של חיזבאללה במרחב ג'בשית שבדרום לבנון, וכי כ-10 שיגורים חצו משטח לבנון, בהם זה שפגע בקיבוץ הגושרים, למרות שמרביתם יורטו. כוחות צה"ל תקפו בתגובה את מקורות הירי באמצעות ארטילריה. מוקדם יותר הערוץ "אל-ג'דיד" הלבנוני דיווח על תקיפה ישראלית בג'בשית שבדרום לבנון. העיתון "אל-אחבאר", המזוהה עם חיזבאללה, דיווח כי "שלושה אזרחים נפצעו באורח קל". חיזבאללה טען כי שיגר את "מטח הקטיושות" לעבר בית הלל, בתגובה לתקיפה הישראלית.
התקרית הקטלנית מתרחשת שלושה ימים לאחר ש-12 ילדים ונערים נהרגו מפגיעת רקטת חיזבאללה במג'דל שמס, ועל רקע איומים מצד ישראל בתגובה - שטרם הגיעה. ראש העיר קריית שמונה מתח ביקורת על התנהלות הממשלה, וקרא לה לפעול: "ראש הממשלה, שר הביטחון, חברי הקבינט - עוד לא התאוששנו מהטבח הנורא במג'דל שמס, ובמקום שהצד השני יהיה מורתע מתחת לאדמה במחילות שלו ויפחד על החיים שלו, הוא עוד מעז לירות עלינו ואנחנו סופגים השתגעתם? למה אתם עוד מחכים? ככה מחזירים את ההרתעה לצפון?".
בכתבה זו שולבו סרטונים ותמונות מהרשתות החברתיות בשימוש לפי סעיף 27א לחוק זכויות יוצרים. אם ידוע לכם מי צילם אותם - שלחו לנו במייל אדום.