בצה״ל עובדים "במרץ ובמהירות" במטרה לסיים את העבודה באזור הסמוך לגבול בדרום לבנון, כמו גם את תוכנית תקיפת מערכי האש והפו"ש (פיקוד ושליטה) של חיזבאללה "בתוך ימים עד שבועות". לא יותר.
תיעוד תקיפות בדאחייה מאתמול
(צילום: דובר צה"ל )
עוד על הלחימה בצפוןן:
"אנחנו שואפים למצב שבו מהלכי הסיום הצבאיים המתוכננים שלנו יתנהלו במקביל להתקדמות התהליכים הדיפלומטיים שיביאו להסדרה", אמר ל-ynet גורם צבאי בכיר. התהליכים המדיניים כבר החלו, והבכיר ציין את ההתפתחויות הבאות (שכולן חיוביות מנקודת ראות ישראלית):
1. חיזבאללה והאיראנים רוצים בהפסקת אש מהר ככל האפשר כדי לשמר כמה שיותר מהיכולות שנותרו להם, וכדי שיוכלו להשתקם במהירות ככוח צבאי-פוליטי בתוך לבנון.
2. הייתה בימים האחרונים "שעת רצון" - התארגנות פומבית נדירה של מנהיגים פוליטיים מרכזיים וראשי עדות בלבנון: וליד ג'ונבלאט הדרוזי (שעד לאחרונה תיאם עמדות עם חיזבאללה), מנהיג תנועת "אמל" השיעית ויו"ר הפרלמנט נביה ברי, וראש ממשלת לבנון הסוני, נג'יב מיקאתי. כולם קראו ללכת להפסקת אש והסדרה מדינית בלי לאזכר דרישות ותביעות של חיזבאללה.
3. מיקאתי אף יצא פומבית נגד התערבות של איראן בענייניה הפנימיים של לבנון, מה שלא היה עושה כשחיזבאללה ונסראללה היו בעמדת הכוח הרגילה שלהם.
היום נכנסת חטיבת המילואים הנוספת לדרום לבנון כדי להשלים את טיהור הכפרים והשס"מים (שטחים סבוכים מבוצרים) שבהם הכין כוח רדואן של חיזבאללה את התשתיות הלוגיסטיות ובסיסי האש שלו לחדירה לתוך ישראל. כל בית בכפר שהיה בו או מתחתיו אמל"ח - ייהרס, אמר הגורם הצבאי הבכיר, וזה ישאיר הרבה מאוד הרס בכפרים השיעיים הסמוכים לגבול.
פורסם לראשונה: 22:48, 19.10.24