הנדקר בפיגוע משחזר את המאבק במחבלת
(צילום: גיל נחושתן )

הוא שרד את המאבק במחבלת הצעירה - וחזר לביתו כדי לספר. אלכס, תושב חיפה בן 47, שנפצע בפיגוע אתמול (יום שישי) בגן הזיכרון בעיר, תיאר ל-ynet את המאבק בנערה שדקרה אותו, בת 15. "הדפתי אותה עם הרגליים, חשבתי שהיא מנסה לרצוח אותי", סיפר קורבן הדקירה, שנפצע באורח קל ושוחרר היום מבית החולים רמב"ם.
"הרגשתי מכה חזקה של אבן בראש, וכאשר הסתובבתי ראיתי לפניי מישהי עם כאפייה על הפנים", שחזר. "בהתחלה הייתי בטוח שמדובר בבחור ולא בבחורה. היא צעקה מילים בערבית שלא הבנתי, חוץ מהמילה פלסטין".
רגע מעצר הנערה
(צילום: דוברות המשטרה )

4 צפייה בגלריה
הסכין בזירה בחיפה
הסכין בזירה בחיפה
"היה לאלכס מזל גדול". הסכין בזירה בחיפה
(צילום: דוברות המשטרה)
4 צפייה בגלריה
מתחם הר הבית לאחר ההתפרעויות
מתחם הר הבית לאחר ההתפרעויות
ראתה את המהומות בהר הבית - ויצאה לבצע פיגוע. העימותים אתמול
(צילום: דוברות המשטרה)
4 צפייה בגלריה
הסכין בזירה בחיפה
הסכין בזירה בחיפה
הפצוע סיפר שהאב בכה. זירת הפיגוע בחיפה
(צילום: דוברות המשטרה)
לדבריו, "מהמכה שקיבלתי נפלתי על הגב, והיא ניסתה לדקור אותי. הדפתי אותה עם הרגליים, והיא הצליחה לדקור אותי ברגל וביד. אני מפחד לצאת מהבית, לא חשבתי שזה יקרה לי כאן". אלכס, שעלה לפני 12 שנים לישראל ועובד כשרטט, אמר שברוסיה מעולם לא הותקף עקב מוצאו היהודי. אלכס סיפר כי מיד לאחר שהותקף הגיעו למקום שני צעירים ערבים, שניסו לשכנע את הנערה לא לדקור אותו.
שכנתו אריקה היא תושבת ותיקה בחיפה: "אני חושבת שפיגוע כזה יפגע ביחסים בין יהודים לערבים בחיפה לפחות בימים הקרובים. היחסים בדרך כלל טובים מאוד וחבל שמעשה כזה מקלקל". לדבריה, "יש ביני לבין אלכס שכנות טובה. האמת היא שלא ידעתי בכלל שהוא הנפגע בפיגוע שעליו שמעתי אתמול. היום הצעתי לו לבוא לקפה ואז הוא סיפר לי. הייתי בהלם. היה לו מזל גדול".
מהפרטים הידועים עד כה עולה כי הנערה אינה תושבת חיפה במקור, אלא בת של פלסטיני שזהותו כסייען של צה"ל ושב"כ נחשפה. כדי להגן עליו לאחר החשיפה, לפני כמה שנים האב הועבר יחד עם משפחתו מהכפר שבו התגוררו באזור טול כרם לחיפה. אם המשפחה נפטרה, והאב מגדל לבדו את הנערה ואחיה. לדברי הפצוע, הוא הגיע לזירה והחל לבכות.
זירת הפיגוע בחיפה
(צילום: אסף מגל, ליאור אל-חי, איחוד הצלה)

4 צפייה בגלריה
המחבלת בת ה-15 מחיפה
המחבלת בת ה-15 מחיפה
המחבלת בת ה-15 מחיפה
(צילום: גיל נחושתן)
בית המשפט השלום בחיפה האריך הערב את מעצרה של הנערה בשישה ימים. האב, שהיה נסער מאוד בדיון, אמר בצאתו מבית המשפט כי "אני מגנה את מה שהילדה שלי עשתה. היא חולת נפש. ניסיתי למנוע ממנה לעשות את זה, בוודאי". האב טען כי שידורי המהומות בהר הבית בטלוויזיה גרמו לבתו לצאת נסערת מהבית כדי לפגוע ביהודים.
האב, נזכיר, היה גם זה שדיווח אתמול למשטרה על כוונתה של בתו לבצע פיגוע. מהמשטרה נמסר כי הדיווח מהאב התקבל כ-10 דקות לפני הדקירה שאירעה בשעה 13:00 ברחוב אבן סינא. השוטרים החלו בסריקות על בסיס תיאור ראשוני שהוא מסר, כשבמקביל שוטרת נשלחה לגבות ממנו עדות.
בזמן גביית העדות, התקבל הדיווח על הדקירה בגן הזיכרון, לא הרחק מבית משפחת החשודה. השוטרת - רס"מ מאשה קרמר - הגיעה במהירות למקום, הבחינה בחשודה עם סכין בידה, ועצרה אותה כשהאב לצדה. בתיק של החשודה נמצאו עוד שני סכינים וכאפייה, מה שמגביר את החשד של החוקרים שהיא התכוונה לבצע כמה פיגועים. מפקד מרחב כרמל במשטרה, ניצב-משנה אלי מגן, שיבח את פעולת השוטרת, שסיימה את האירוע מבלי לעשות שימוש באקדח.
בשיחה עם ynet אתמול סיפרה קרמר: "תוך כדי העדות של האב, התקבל דיווח על אדם שנדקר בגן הזיכרון, במרחק לא גדול מהבית. הגעתי מיד עם האבא למקום, ראיתי את החשודה מחזיקה משהו ביחד וזורקת לרצפה. אביה רץ אליה וחיבק אותה. דרכתי את האקדח, אבל לא שלפתי אותו. צעקתי לחשודה להרים ידיים, ראיתי שהיא לא מחזיקה כלום, ביקשתי שתשכב על הרצפה וכבלתי אותה. האדם שאותו היא דקרה עמד בצד לא הרחק מהמקום, כשהוא על הרגליים".
הנערה שנעצרה הודתה בחקירתה שרצתה לדקור יהודי. בסביבת משפחתה מספרים כי היא צפתה אתמול בבוקר בתמונות של העימותים בהר הבית והייתה נסערת. בשעות הצהריים היא הודיעה לאביה על כוונתה לבצע פיגוע בירושלים ועזבה את הבית, ו‏הוא התקשר כאמור באופן מיידי למוקד 100.