1 צפייה בגלריה
ארכיון 2017 בית סוהר כלר נפחא ליד כלא רמון
ארכיון 2017 בית סוהר כלר נפחא ליד כלא רמון
המספריים שאיתם החשודה ניסתה לדקור את הסוהרת, ובית הכלא רמון
(צילום: הרצל יוסף, שב"ס )
חשד לפיגוע דקירה בכלא רמון: סוהרת בכלא שבדרום נפצעה היום (ראשון) ביד באורח קל לאחר שנדקרה במספריים בידי מבקרת בבית הסוהר, תושבת שכם בת 23. החשודה נעצרה בידי הכוחות.
החשודה היא אחות של עציר מנהלי השוהה בכלא. היא הוציאה מספריים בעת הליך הבידוק הביטחוני, ודקרה את הסוהרת. מהתחקור עולה כי אמרה שהיא עושה זאת "למען פלסטין ולמען אחיה".
בשב"ס אמרו כי "מיד עם ביצוע התקיפה, הסוהרת וקצין נוסף חתרו למגע, ובמקצועית ובנחישות השתלטו על האזרחית וסיכלו את ביצוע כוונתה לפגיעה בסגל". סנ"צ משה זריהן, מפקד תחנת דימונה, אמר כי "מתחקור ראשוני של אירוע הדקירה בכלא עולה חשד כי הרקע הוא פח"עי, ופתחנו בפעולות חקירה בהתאם".
נהג המונית שנפצע הבוקר בפיגוע: "הבנתי שיורים עליי, הרגשתי שריטה בכתף"

מוקדם יותר היום נפצע נהג מונית באורח קל בפיגוע ירי בשומרון. הנהג, אב לשישה ילדים, סיפר כי שמע רעש בכביש, וחשב כי יש לו פנצ'ר ברכב. "אחרי דקה הבנתי שיורים עליי. הרגשתי שריטה בכתף, לא ידעתי אם הקליע חדר לגוף שלי. המשכתי לנסוע ונתתי גז", אמר.
לדבריו, היה לו מזל רב שהאוטובוס ממוגן הירי עבר במקום, זיהה את הירי לעברו ונתן לו לעקוף - תוך שהוא מגונן עליו. הוא סיפר כי בדרך כלל ישנם חיילים שמוצבים במקום, שבו אנדרטה לזכר בני הזוג הנקין שנרצחו בפיגוע, אך הבוקר הם לא עמדו שם.
בעקבות הירי נסגר מחסום חווארה, כמו גם מחסום כפר בית פוריק, לשם נכנסו רגלית לוחמי צה"ל כדי לחפש אחר היורים. כוח צה"ל נכנס גם לכפר סאלם, שממנו ככל הנראה בוצע הירי. לעבר הלוחמים שנכנסו לכפר בוצע ירי נוסף, ובחווארה פלסטינים יידו אבנים לעבר כלי רכב ישראליים.