טרגדיה בקיבוץ מזרע: אלון ברנר (60) נינו של הסופר הנערץ יוסף חיים ברנר, הוא הגבר שנהרג בשעות הצהריים (חמישי) מפגיעת טרקטור במהלך עבודתו בשטח התפעולי של הקיבוץ. צוות מד"א שהוזעק לזירה קבע את מותו במקום. משטרת העמקים וחוקרי תאונות ממשרד העבודה חוקרים את נסיבות התאונה.
2 צפייה בגלריה
ניר גיא, אביתר נשר ואלון ברנר
ניר גיא, אביתר נשר ואלון ברנר
"באופן אלטרואיסטי, ברנר תרם כליה לרופא של הקיבוץ". ניר גיא, אביתר נשר ואלון ברנר (מימין לשמאל). ארכיון
(צילום: תומריקו)
ברנר, שבעבר תרם כליה לרופא של הקיבוץ, היה דמות מוכרת במזרע והיה אחראי על התרבות וחיי הקהילה במקום. הוא הותיר אחריו שלושה ילדים. יו"ר מזרע וחבר קיבוץ עמיר שבגליל העליון, טל ישראלי, ספד לו ואמר כי "איבדנו חבר יקר, אהוב ואהוד על כולם. הוא היה בורג חשוב ומרכזי בקיבוץ, והיה אחראי על נושאי האבלות ובית העלמין ועל נושאי התרבות במזרע".
"באופן אלטרואיסטי, ברנר תרם כליה לרופא של הקיבוץ כשנודע לו שהוא זקוק להשתלה", הוסיף ישראלי. לדבריו, "הוא עשה זאת בדרך האנושית והרגישה שאפיינה אותו, הוא לא היסס ומיד הציע את עצמו רק כדי להציל חיים. הוא איבד את חייו במהלך עבודה חקלאית שכל כך אהב. הוא היה חקלאי אמיתי, אוהב אדמה, ציוני, ערכי ופטריוט".
2 צפייה בגלריה
תאונה ברפת בקיבוץ מזרע שבעמק יזרעאל
תאונה ברפת בקיבוץ מזרע שבעמק יזרעאל
זירת התאונה בקיבוץ מזרע
(צילום: דוברות מרחב עמקים)
רב-פקד אבי עייש, סגן מפקד משטרת עפולה, אמר מוקדם יותר: "הוזעקנו על-ידי הקיבוץ לשטח תפעולי ליד הרפת, ומהחקירה עלה שאדם אחר שנהג בטרקטור פגע במנוח". רפ"ק עייש הוסיף: "אנו אוספים ראיות וגובים עדויות מהזירה ובסופן נחליט במה להאשים את הנהג".
בשעה 15:11 התקבל דיווח במוקד 101 של מד"א במרחב גלבוע על חקלאי שנפגע ברפת. חובשים ופרמדיקים של מד"א דיווחו על גבר ללא סימני חיים. פרמדיק מד"א רון טוגר שהגיע לזירת התאונה סיפר: "הובילו אותנו אל הגבר ששכב מחוסר הכרה בסמוך לטרקטור לאחר שנפגע מהכף שלו. ביצענו בו בדיקות רפואיות, הוא סבל מחבלת ראש קשה מאוד והיה ללא סימני חיים ונאלצנו לקבוע את מותו במקום".