3 צפייה בגלריה
האמצעים הטכנולוגיים החדשים שיספקו הגנה להתיישבות הצעירה
האמצעים הטכנולוגיים החדשים שיספקו הגנה להתיישבות הצעירה
"יאפשר חיזוק של מעגלי ההגנה במרחב". האמצעים הטכנולוגיים החדשים שיספקו הגנה למאחזים
על רקע המתיחות הביטחונית ביהודה ושומרון והחשש מפיגועים בכבישים ובהתנחלויות, הסתיימה בימים האחרונים עבודת מטה רחבה בפיקוד המרכז שעיקרה הוא שינוי המדיניות באשר להקצאת מרכיבי ביטחון חדשים עבור כל ההתנחלויות ביהודה ושומרון ובבקעת הירדן, כולל מאחזים שהוקמו בניגוד לחוק ומעמדם לא הוסדר ("ההתיישבות הצעירה"). ל-ynet נודע היום (חמישי) כי השינוי צפוי לצאת לפועל כבר בימים הקרובים.
שינוי המדיניות מאפשר הצבה של מרכיבי ביטחון חדשים וטכנולוגיים לכל ההתנחלויות במרחב, כמו מערכות איסוף מידע והתרעה ניידות, מערכות תאורה ניידות, מערכות כריזה ואמצעי כיבוי אש ניידים. סיום עבודת המטה ויישומה יאפשר לספק הגנה מקיפה ורחבה יותר ויחזק באופן ישיר את יכולות ההגנה והגמישות המבצעית. שינוי זה מגיע לאחר עבודת מטה שנערכה בשנה האחרונה בפיקוד המרכז, בשיתוף משרד הביטחון. מדובר בשינוי רחב היקף של מדיניות קיימת משנת 2005.
צה"ל לא מתערב בכל הנוגע להסדרת התנחלויות או מאחזים, אלא פועל על מנת להגן על ההתנחלויות ביהודה ושומרון באמצעים טכנולוגיים ועל ידי הצבת חיילים. שינוי המדיניות מאפשר לצה"ל לאבטח את המאחזים שאינם חוקיים וטרם הוסדרו.
3 צפייה בגלריה
האמצעים הטכנולוגיים החדשים שיספקו הגנה להתיישבות הצעירה
האמצעים הטכנולוגיים החדשים שיספקו הגנה להתיישבות הצעירה
אחד מהאמצעים הטכנולוגיים החדשים שיספקו הגנה למאחזים
גורם ביטחוני הסביר בשיחה עם ynet כי "ישנם שלושה יתרונות למהלך. האחד הוא שיפור האמצעים עצמם. אם עד כה היה שימוש באמצעים מוגבלים מאוד. כעת, יש אפשרות לעשות שימוש באמצעים חדישים ואיכותיים יותר. שנית מדובר על פריסה יותר רחבה של הגנה. ושלישית, הצבת האמצעים משחררת לוחמים מעמדות לבצע פעילויות התקפה".
האמצעים החדשים שיעמדו לרשות צה"ל אינם מקובעים לקרקע. הם ניידים - מחוברים לנגרר או לכלי רכב - ובהם אמצעי תצפית שיכולים לזהות חשודים באופן יותר ממוקד. קצין ההגנה המרחבית של פיקוד המרכז, סגן-אלוף אליצור טרבלסי, אמר כי "תפקידו של צה"ל הוא להגן על כל מקום שבו נמצאים תושבי ואזרחי מדינת ישראל. השינוי החשוב והנדרש יאפשר חיזוק של מעגלי ההגנה במרחב. אני מברך על כך. נמשיך לעשות כל שביכולתנו בפיקוד המרכז על מנת להמשיך ולחזק את מרכיבי ההגנה והביטחון".
בינתיים, ראש הממשלה יאיר לפיד קיבל סקירה מודיעינית ומבצעית על גזרת יהודה ושומרון ופעילות הכוחות באזור מראש שב"כ רונן בר.
מלשכתו של לפיד נמסר כי "ראש הממשלה הדגיש כי המדיניות היא לפעול כל העת לסיכול הטרור בכל הגזרות, בדגש על גזרת איו"ש, שכן מדובר בתנאי הכרחי לקיום שגרת החיים ולחיזוק הביטחון לתושבים. ראש הממשלה הוסיף כי יש להמשיך בהיערכות מוגברת בכלל הזירות".