זירת הרצח בלוד
(צילום: נדב אבס)

גורם בכיר שמטפל במשפחתן של מנאר וחדרה חג'אג', שנרצחו אמש ביריות בכניסה לביתן בלוד, אמר אמש (שלישי) כי קיים חשש ממשי לחייה של מרים בת ה-14, ששרדה את ניסיון ההתנקשות גם בה. "אנחנו במרתון של ישיבות בנושא מאז אתמול", אמר הגורם הבכיר בשיחה עם ynet. "היא רק השתחררה מבית החולים ויש חשש ממשי לכך שינסו לרצוח גם אותה. נבחנת אפשרות שנעביר אותה לדירת מסתור".
הגורם ציין כי "ישנה מורכבות ורגישות מאוד גדולה כי האבא בכלל לא נמצא בארץ ולא מעורב. אנחנו צריכים לפעול ברגישות כדי לא לפגוע בחקירה, אך המטרה היא אחת והיא למנוע חס וחלילה סיטואציה שרוצחים אותה".
2 צפייה בגלריה
הנרצחות מנאר חג'אג' ובתה חדרה
הנרצחות מנאר חג'אג' ובתה חדרה
"תכנון רצח של אם ושתי בנותיה הוא חציית כל הגבולות". הנרצחות מנאר חג'אג' ובתה חדרה
גורם במשטרה אמר כי "המשימה העליונה שלנו היא לשמור על חייה. מרים הועברה לטיפול והשגחה של גורמי הרווחה בעיריית לוד, ואנחנו תגברנו באמצעות כוחות סמויים וגלויים את סביבתה". לדבריו, במשטרה לא שוללים אפשרות שהמתנקש ירצה לפגוע בה שוב, בין היתר בגלל הסיכוי שזיהתה אותו.
בבית ספרן של הנערות התלמידים ההמומים לא העלו על דעתן שחברותיהם ללימודים יהיו על הכוונת של גורמי הפשיעה. "שתיהן כל כך טובות ואהובות, בחיים לא הייתי מתאר לעצמי שיפגעו בהן", אמר אחד התלמידים שלמד איתן בשכבה.
2 צפייה בגלריה
זירת הירי בלוד
זירת הירי בלוד
"ישנה מורכבות גדולה, האב לא בארץ". זירת הרצח בלוד
(צילום: דוברות המשטרה )
תלמידה נוספת סיפרה כי משעות הלילה של יום שלישי חבריהן של התאומות לספסל הלימודים מתכתבים אחד עם השני באופן אישי ובקבוצות השונות כדי לעכל את הטרגדיה. "הכרתי את חדרה, ילדה כל כך טובה. אני עדיין המומה שהיא לא איתנו יותר", אמרה.
"אנחנו מטפלים בכל הכלים שעומדים לרשותנו כדי לעזור בראש ובראשונה לתלמידים שעדיין מתקשים", אמרה ל-ynet אחת העובדות בבית הספר. "כמה תלמידים לא הגיעו לבית הספר היום, כל אחד קיבל את זה אחרת. חלקם כעוסים, חלקם דרשו תשובות וחלקם פשוט בכו. זו סיטואציה מאוד רגישה עבורם".
אמש הגיע המפכ"ל יעקב שבתאי להערכת מצב מיוחדת בתחנת המשטרה בלוד, בנוכחות מפקד מחוז המרכז, מפקד מרחב השפלה, מפקד התחנה המקומית וגורמים נוספים. שבתאי בחן את התוכנית שהופעלה בעקבות הרצח הכפול, שמונה 300 שוטרים ולוחמים לצורך החקירה.
"מפרטי האירוע עולה אכזריות גדולה של העבריינים שיצאו למשימת חיסול כשהיעד הוא אמא ושתי בנותיה הילדות", אמר המפכ"ל. "כל רצח הוא חמור וקשה, אך תכנון רצח של אם ושתי בנותיה הוא חציית כל הגבולות. אנו לא נרפה מתיק החקירה הזה ונרדוף את מי שעשה זאת כל ימי חייו עד לפענוח המקרה".
שבתאי ציין כי "מיד עם תחילתה של החקירה נעשו במחוז מרכז כל הפעולות הנדרשות ובעתיד הקרוב צפויות עוד פעולות רבות במטרה להביא למעצר המבצעים ולהעמדתם לדין. בשבועות הקרובים נתגבר באופן משמעותי את משטרת לוד עם מאות שוטרים ולוחמים שיחזקו את הביטחון של תושבי העיר".
(צילום: נויל האריס)

לפי עדות ראייה שחששו להזדהות בשמן, מנאר ובנותיה בדיוק חזרו מקניות בסופרמרקט - ורכבן עוד היה מונע לאחר הרצח. אחת השכנות סיפרה כי שמעה את היריות ממרחק - ורצה לזירה. "ראיתי חובש שעושה החייאה והארתי לו עם הפנס של הטלפון, כדי שיראה מה הוא עושה", שחזרה. "אחת התאומות בדיוק הניחה את השקיות ליד המעלית, חזרה לרכב - וראתה שיורים באמה ובאחותה - וברחה תוך כדי שהמתנקש יורה ברגלה".
שכנה אחרת סיפרה כי הירי התרחש מטווח אפס. "שמענו יריות ואת הילדה צועקת מכאבים", סיפרה שכנה אחרת. "ירדנו למטה וראינו אותן כששתיים מהן כבר איבדו הכרה". שכנה אחרת טענה כי האם לא הייתה מאוימת. "היא הייתה אישה טובה עם תואר בחינוך ובאמצע הלימודים לתואר השני", סיפרה. "אלו שתי בנותיה היחידות. זה מפחיד כמה מקרי רצח קרו בעיר".
אחיה של מנאר: "היא נרצחה לחינם"

במשטרה מעריכים כי האמא והבת, שנרצחו על ידי מתנקש אחד או שניים, נענשו ונרצחו בשל סכסוך פלילי של האבא - עיסאם חג'אג', ששוהה בטורקיה כבר שנים. בעבר ניהל האב מערכת יחסים עם אישה אחרת בשם סמר חטיב, שנרצחה ב-2018 בצומת עין הקורא, ונפרדה ממנו יותר משנה לפני שנרצחה.
בשלב הזה, במשטרה לא יודעים לקשור באופן חד-משמעי למי היה עניין ברצח האם והבנות. גורמי המודיעין של היחידה ללוחמה בפשיעה של מרחב שפלה שחוקרים את הרצח הכפול, העלו את מפת הסכסוכים שיכולים להוות מניע לרצח האם והבת בסכסוך שאינו קשור אליהם. במשטרה לא פוסלים אף כיוון חקירה.
פורסם לראשונה: 19:56, 06.09.22