דובר צה"ל הודיע הבוקר (חמישי) כי מת מפצעיו סרן אריאל טופז (24), תושב פרדס חנה, קצין מודיעין בחטיבת המחקר, שנפצע באורח קשה בפיגוע הדריסה בצומת ניר צבי ליד צריפין בשבוע שעבר.
הדס, אמו, נפרדה ממנו בפוסט בפייסבוק. "מי בכלל יכול להאמין שזה העולם שאנחנו חיים בו? בעשרת החודשים האחרונים כל המדינה שלנו חיה, אבל לא באמת. כל היום תפילות להחזרת החטופים וכל בוקר הותר לפרסום חדש. לפני 12 יום כשדפקו הקצינים אצלנו בדלת לא האמנתי. הילד שלי נפצע אנושות בפיגוע. לא מאמינה שאני אמא שצריכה לכתוב את המילים האלה עכשיו על הבן שלה, אבל למרות כל התפילות, הבקשות וההמתנה לנס - לצערי ההותר לפרסום הבא הוא כל עולמי, בני יקירי, אריאל שלי. המלאך שלי".
3 צפייה בגלריה
סרן אריאל טופז ז"ל
סרן אריאל טופז ז"ל
סרן אריאל טופז ז"ל
(צילום: דובר צה"ל)
זירת הפיגוע, ליד צריפין
(צילום: עוז מועלם, מאיר תורג'מן, תיעוד מבצעי מד"א, דוברות מד"א)

בפיגוע נפצע באורח קשה גם הלוחם סמל יונתן לאופמן, אך מצבו התייצב מאז. נעמי, אחותו של סמל לאופמן, סיפרה ל-ynet על התמודדותו של אחיה שהתחיל לאחרונה תהליך של שיקום הנפש לאחר שאיבד חמישה מחבריו שנפלו באסון פיצוץ המבנה הממלוכד ברפיח ב-11 ביוני. "במהלך השבועות האלה היה לו קשה. הוא עוד לא הספיק להתאבל על החברים שלו, והנה זה פגש אותו במקום שהוא לא ציפה לזה. הוא ביקש ממני ומכולם למסור שהוא שמח שהוא כאן ושהוא חי", סיפרה. "הוא הגיע אתמול מירושלים למפגש שני במרכז תעצומות חיילים כדי לעזור לעצמו".
בפיגוע נפצע גם לוחם נוסף באורח בינוני וצוער בקורס קצינים שנפצע באורח קל. בבית החולים שמיר אסף הרופא נאבקו על חייו של סרן טופז, אך נאלצו לקבוע את מותו. יתר הפצועים השתחררו מבית החולים.
3 צפייה בגלריה
זירת הפיגוע המשולב בצומת ניר צבי
זירת הפיגוע המשולב בצומת ניר צבי
זירת הפיגוע, והרכב ששימש את המחבל
(צילום: יריב כץ)
3 צפייה בגלריה
זירת הפיגוע המשולב בצומת ניר צבי
זירת הפיגוע המשולב בצומת ניר צבי
(צילום: יריב כץ)
שלושה לוחמי מג"ב במילואים, שהיו במשימת ביטחון שוטף באזור לוד, הם שחיסלו את המחבל, תושב מזרח ירושלים. "נסענו ברכב וקצת לפני צומת ניר צבי שמעתי בום", סיפר אחד הלוחמים. "הסתכלתי שמאלה וראיתי בתחנת האוטובוס רכב עם חייל ששכוב מתחתיו. באותו הרגע הסתובבתי, ונסעתי לשם מהר. פרקנו מהרכב, הלכנו לחלק האחורי שלו ודרכנו את הנשקים. שוטר נוסף הצטרף אלינו באותו שלב".
הוא המשיך ותיאר: "שמעתי ירייה, והגבתי בירי גם. היו עוד כמה יריות, ואז אמרתי לכולם לעצור. רציתי לראות שהבחור נוטרל כדי שנוכל לטפל בחייל. הורדנו את הנשקים, ואז שברתי את החלון וראיתי שהמחבל מת".
לזירת הפיגוע הגיע באותו יום מפכ"ל המשטרה דאז, רב-ניצב קובי שבתאי, שאמר כי לאחר ניסיון החיסול של מוחמד דף, "נערמו ההתרעות והגברנו כוננות.
שבתאי, שהגיע לזירה שעות לפני טקס הפרידה שלו מהמשטרה, אמר כי במסגרת היערכות המשטרה "הוצאנו כוחות נוספים והפעילות שראיתם על הצירים זה חלק מהפעילות שלנו למתן תגובה ומענה מהיר". כשנשאל בנוגע לזהות המחבל, אמר כי מדובר במפגע בודד, וכי "לא מכירים עבר ביטחוני למחבל, שנהג ברכב מסוג "טויוטה". בחיפוש שבוצע ברכבו לא אותרו כלי נשק.