על רקע הסערה שעורר המורה מהרצליה יותם גוטמן, שכינה את אימו של החטוף יותם חיים שנורה בשוגג בעזה "ביביסטית מתועבת", אמרה היום (שני) איריס חיים בריאיון ל-ynet כי "אני סולחת לו, למדתי בחיים שלי לא לקחת דברים ברמה האישית".
איריס חיים: "הציעו שאתבע אותו, אז עצרתי את הסחף"
(צילום: ירון ברנר)

גוטמן טען אז בפוסט ברשתות החברתיות כי היא "זורחת מאז שירו בבן שלה" - והתנצל יום לאחר מכן. שר החינוך יואב קיש אמר כי הוא פועל להביא לפיטוריו מתפקידו כמורה. איריס הוסיפה בריאיון כי "שלחו לי את ההודעה והציעו שאתבע אותו על לשון הרע, אז עצרתי את הסחף הזה של תביעות והאשמות ויצאתי בקריאה לסליחה.
"אמרתי לו שאני סולחת לו על הדברים, אבל הוא היה יכול לדבר בצורה שונה. אולי מישהו גם היה מצטרף למחשבות שלו על זה שהדברים שאני אומרת לא מקובלים עליו. זו היכולת שלי להתמודד, לא לחשוב שהוא עשה את הדבר הזה שהוא פוגעני, מאוד פוגעני. לא לקחת את זה באופן אישי".
היא הוסיפה כי "הייתי מוכנה לפגוש אותו. אני לא חושבת שהוא מסוגל לבוא ולדבר איתי, כי עובדה שהדרך היחידה שלו להתנצל היא בטוויטר. הוא רצה לפגוע בי בכוונה, הוא רצה להשפיל. לצערי זו מגמה במדינת ישראל - מה שלא מוצא חן בעינינו אנחנו רוצים שיסתלק ולא בוחלים בשום דרך. אנחנו נרד לשפל מדרגה. במקרה הזה זו אני ואנשים מחזקים אותי, אני מקבלת אלפי תגובות ומכתבים וגם פרחים הביתה".
כשנשאלה על כינוי "הגנאי" שבו בחר גוטמן לכנותה - ביביסטית - השיבה: "זה הצחיק אותי. אני מצביעה העבודה, מרצ. לאחרונה הלכתי קצת לימין והצבעתי לגנץ. זה לא משנה מי אתה ולמי אתה מצביע, ברגע שאתה לא יוצא נגד הממשלה הפכת לביביסט. המילה הפכה להיות קללה. לא אצביע ליכוד, ואני חושבת שהם צריכים להתנצל בפנינו אחרי שבעה באוקטובר, אבל אני לא יוצאת נגד הממשלה שלי. כרגע זו הממשלה שלי. אני חושבת שהיציאה נגדה מחלישה את החברה הישראלית, גם בהפגנות. בעיניי זה לא נכון".
לדבריה, "הדבר הכי כואב זה שהם לא באו להתנצל. הטעות הכי גדולה זה שאף מדינאי ואף פוליטיקאי לא בא ואמר סליחה. אין להם את התובנה הזו שהם צריכים להיפגש עם משפחות של חטופים, משפחות שנהרגו להן הילדים, ולהגיד סליחה. למרות זאת אני לא אלך ואשבית את המשק. הפעולה הזו עושה לנו יותר נזק מתועלת".
על הפוסט, שבו כאמור הואשמה כי היא "זורחת מאז שירו בבן שלה" אמרה: "שלחו לי עוד התבטאויות שלו. הוא קיצוני. מאוד אלים. צריך לקחת את הקונטקסט ולבדוק מי הבן אדם. מה הרקורד שלו? אם מדובר באדם עם יכולת לפעול באלימות כלפי מי שלא מסכים עם דעותיו יש פה בעיה. אדם כזה לא יכול לחנך. אנחנו רוצים דור של סובלנות, לא דור של שנאה".