גבר כבן 30 נפצע באורח אנוש וארבעה בני אדם נוספים נפצעו באורח קל בצהריים (שלישי) בפיצוץ כטב"ם שחדר מלבנון ליישוב מזרעה שבגליל המערבי, מדרום לנהריה. שניים נוספים הוגדרו כנפגעי חרדה. חיזבאללה לקח אחריות על התקיפה, וטען כי שיגר "נחיל כטב"מים". צפו בתיעוד הדרמטי מפיצוץ הכטב"ם, ובעדויות מהזירה:
תיעוד מטיסת הכטב"ם בשמי הגליל - והפיצוץ במזרעה

לפחות שני כטב"מים חדרו לשטח ישראל, בהמשך לרצף אזעקות שהופעלו בשורת יישובים בגליל המערבי, ביניהם נהריה ועכו. אחד מהכטב"מים יורט, והשני התפוצץ בצומת הסמוך למזרעה. ממד"א נמסר כי הפצועים פונו למרכז הרפואי לגליל בנהריה עם פגיעות רסיסים. כחצי שעה לאחר האירוע, שוב הופעלו התרעות על חדירת כלי טיס עוין בעכו, ודובר צה"ל מסר בהמשך כי מדובר ב"זיהוי שווא".
לאחר האירוע הקשה, דובר צה"ל עדכן כי "זוהו מספר כלי טיס בלתי מאוישים שחצו משטח לבנון. אחד יורט, זוהו נפילות מדרום לנהריה ונפגעו מספר אזרחים. התרעות על ירי טילים ורקטות הופעלו מחשש לנפילת שברי מיירטים".
חיזבאללה לקח אחריות על המתקפה, וטען כי שיגר "נחיל כטב"מי תקיפה לעבר בסיס שרגא". לטענת ארגון הטרור, מדובר ב"תגובה לחיסול בעבא שבדרום לבנון מאתמול". במקביל, רשת "אל-מיאדין" הלבנונית, המזוהה עם חיזבאללה, דיווחה כי "שלושה כטב"מים חצו לשטח ישראל".
לפני מתקפת הכטב"מים, חמישה מחבלי חיזבאללה חוסלו בתקיפה אווירית בדרום לבנון. צה"ל הודיע כי מטוסי קרב של חיל האוויר תקפו בהכוונה מודיעינית של שב"כ ואמ"ן, מבנה צבאי ששימש את יחידת חזית הדרום בחיזבאללה, במרחב א-נבטיה שבדרום המדינה. "במבנה פעלו מספר מחבלים אשר קידמו מתווי טרור נגד מדינת ישראל", נמסר. בנוסף, דובר צה"ל הודיע כי מטוסי קרב תקפו מבנה צבאי של חיזבאללה במרחב אל-חיאם.
נזק בבסיס "שרגא"

תיעוד תקיפת צה"ל בדרום לבנון שבה חוסלו 5 מחבלי חיזבאללה
(צילום: דובר צה"ל)

2 צפייה בגלריה
רכב שנפגע מהנפילה
רכב שנפגע מהנפילה
רכב שנפגע בפיצוץ הכטב"ם
(צילום: יאיר קראוס)
2 צפייה בגלריה
רכב שנפגע מהנפילה
רכב שנפגע מהנפילה
(צילום: יאיר קראוס)
פרמדיק מד"א רועי וישניה שבתאי וחובש בכיר נעם לוי סיפרו: "ראינו את הגבר יושב ברכב מחוסר הכרה וסובל מחבלת ראש קשה מפגיעת רסיס; ופצועה נוספת הייתה בסמוך לחניון כשהיא בהכרה מלאה וסובלת מפציעת רסיסים בגפיים. הענקנו לגבר טיפול רפואי שכלל הנשמה ומתן תרופות ופינינו אותו בניידת טיפול נמרץ של מד"א לבית החולים כשמצבו קשה מאוד. מהמקום פונתה פצועה נוספת במצב קל עד בינוני".
עבדל ראזיק, עד ראייה לפיצוץ במזרעה, סיפר ל-ynet שראה אישה שנפגעה ופונתה מהמקום: "היא נפצעה ברגל והייתה בהלם". כשנשאל בנוגע לתחושותיו על כך שהמלחמה הגיעה גם למזרעה, מקום מרוחק באופן יחסי מהגבול, השיב כי "התחושות לא טובות. אני והבנות שלי, כולם צועקים. יש לי בת, בת חמש, היא צועקת כל היום. המצב קשה, המצב לא טוב".
עד ראייה נוסף, הישאם גדבן, שיתף: "עמדנו ברמזור וראינו את הרחפן מעלינו. נגרם נזק לרכב, מלמטה במנוע, בשמשה הקדמית. מזל גדול". הוא ציין כי לא ראה את הפצועים, והוסיף: "זה כביש ראשי, אי-אפשר לרדת באמצע הרמזור. זה קרה בשניות, זה ממש שניות. אני מרגיש מפוחד. כאילו קיבלת חיים חדשים - אבל זו המציאות, לצערי".