ילדה בת שבע נהרגה היום (שישי) מפגיעת שער מתכת בבית במושב פדויים במועצה אזורית מרחבים בצפון הנגב. הדיווח על התקרית התקבל במוקד מד"א בשעה 15:26. צוות מד"א איתר את הילדה, שנחבלה קשות בראשה, ללא סימני חיים - וקבע את מותה במקום.
1 צפייה בגלריה
הזירה במועצה האזורית מרחבים בה ילדה נהרגה מפגיעה של שער מתכת
הזירה במועצה האזורית מרחבים בה ילדה נהרגה מפגיעה של שער מתכת
מקום התאונה, היום
פרמדיק מד"א ישראל אוזן וחובש רפואת חירום במד"א עלה אל הוזייל סיפרו: "הילדה הייתה מחוסרת הכרה עם חבלת ראש קשה לאחר שנפגעה מהשער. ביצענו בדיקות רפואיות אבל היא הייתה ללא סימני חיים ולא נותר לנו אלא לקבוע את מותה במקום".
לפני כשבוע נהרג ילד בן ארבע מאור עקיבא לאחר שראשו נתפס בסורגי השער בביתו. הוא פונה תחילה במצב אנוש לבית החולים הלל יפה בחדרה, ובהמשך נקבע מותו. הילד ככל הנראה נלכד בסורגים, עד שאותר על-ידי בת משפחתו. שכן שהוזעק למקום סייע לחלצו וביצע בו פעולות החייאה עד הגעת כוחות מד"א למקום.
לפי נתוני ארגון בטרם לבטיחות ילדים, בעשור האחרון נהרגו שישה ילדים מפגיעת שער. אורלי סילבינגר, מנכ"לית ארגון בטרם לבטיחות ילדים, מסרה: "מדובר במקרה כואב שבו ילדה בת שבע נהרגה בסביבת ביתה. על אף שאיפתנו כהורים לספק סביבה ביתית בטוחה, מרבית תאונות הילדים מתרחשות בבית ובחצר הבית. אני קוראת להורים - אל תגידו 'לי זה לא יקרה' - הגבירו מודעות וצרו סביבה בטוחה. התאמת הבית והחצר לבטיחות ילדים יכולה למנוע את האסון הבא".