תיעוד מהזירה: קולות הירי ליד קדומים
(צילום: TPS)

פיגוע ירי רביעי בשבוע: ישראלי נרצח אחר הצהריים (יום ה') סמוך לקדומים שבשומרון, לאחר שמחבל פתח לעברו באש מאקדח. המחבל חוסל לאחר מכן בידי כוחות הביטחון.
4 צפייה בגלריה
רכב המחבל בקדומים
רכב המחבל בקדומים
רכב המחבל, שאיתו הגיע למקום
(צילום: TPS)
4 צפייה בגלריה
אירוע ירי בקדומים
אירוע ירי בקדומים
כוחות הביטחון בזירה
(צילום: TPS)
4 צפייה בגלריה
האקדח של המחבל בקדומים
האקדח של המחבל בקדומים
האקדח ששימש את המחבל בזירת הפיגוע
(צילום: TPS)
מחקירת הפיגוע עולה שהמחבל הגיע ברכב לצומת ג'ית, סמוך לקדומים, ונכנס לציר עפר בסמוך לכביש, שבו לא אמורים לנסוע אזרחים למעט רכבים של כוחות הביטחון. סייר הוקפץ למקום כדי לתשאלו, ושם פתח המחבל באש לעבר הישראלי שנפגע מהירי. בשלב זה ירד מהרכב שבו נסע, נמלט לכיוון שדות במקום - וחוסל על ידי כוחות הביטחון שהוזעקו.
אזעקה הופעלה ביישוב קדומים במהלך האירוע מחשש לחדירת מחבלים, וכעבור קרוב לשעה הוסרה האזהרה ולתושבים נמסר כי הם רשאים לצאת מהבתים. לאחר הפיגוע נפרסו חיילים בשורת צירים בשומרון, לטובת הצגת נוכחות.
הדיווח על הפיגוע התקבל בשעה 15:45 במוקד 101 של מד"א. חובשים ופרמדיקים של הארגון שהגיעו למקום טיפלו בפצוע יחד עם כוחות רפואה של צה"ל. מצבו של הישראלי שנפגע הוגדר תחילה קשה, אך הידרדר בשטח ולבסוף נאלצו הצוותים לקבוע את מותו.
הפיגוע התרחש בכביש 55, בין שכונת מצפה ישי בקדומים לצומת ג'ית. מדובר על ציר שמחבר את קדומים לשכם, אזור שבו היו פיגועים רבים בעבר.
ראש מועצת שומרון יוסי דגן: "להחזיר את כל המחסומים, עכשיו"

ראש מועצת שומרון, יוסי דגן, שוחח עם מח"ט שומרון אל"מ שמעון סיסו וקיבל עדכונים מגורמי הביטחון על הפיגוע: "פיגוע הירי הזה ממחיש שארגוני הטרור מנסים אותנו שוב ושוב ושוב, גם אחרי המבצע בצפון השומרון. אזרחי ישראל וכמובן תושבי השומרון - מחזקים ברגעים אלו את חיילי צה"ל וכוחות הביטחון ודורשים מהממשלה לתת תשובת מחץ לטרור הזה כמו לכל הטרור של הרשות הפלסטינית".
דגן הוסיף: "אנחנו צריכים להבהיר להם שאנחנו לא נשברים, אנחנו כאן, לעולם לא נישבר. הממשלה חייבת לשחרר לצה"ל את הכבלים ולתת לצה"ל לפעול בכל מרחב יהודה ושומרון בכל הכוח, כדי לגדוע את גל הטרור ולהביא ביטחון לכל מדינת ישראל".
מדובר בפיגוע נוסף בשורה של פיגועים בימים האחרונים. אתמול בצהריים מחבל ירה לעבר בית עסק וניידת משטרה בשכונת השומרונים בהר גריזים שבשומרון. לא היו נפגעים, אך נזק קל נגרם למבנה ולרכב. כוחות צה"ל פתחו בסריקות אחר חשודים. הירי התרחש שעות לאחר שכוחות צה"ל השלימו את יציאתם ממחנה הפליטים ג'נין, והביאו לסיומו של מבצע "בית וגן" במקום.
שלשום, בזמן המבצע, התרחש פיגוע דריסה ודקירה בתל אביב. מחבל פלסטיני עלה על המדרכה ועל שביל האופניים ברחוב פנחס רוזן בתל אביב - כשהוא נוסע נגד כיוון התנועה ודורס עוברי אורח. המחבל יצא בשלב מסוים מהרכב והחל לדקור אנשים - ואז נורה וחוסל. תשעת הפצועים בפיגוע פונו לבתי החולים איכילוב, בילינסון ומאיר. מצבם של ארבעה הוגדר קשה - בהם אישה שהייתה בהיריון ואיבדה את עוברה עקב הפציעה.
ביום שני נער פלסטיני בן 16 פצע צעיר באורח קל בפיגוע דקירה בבני ברק. הנער נמלט אחרי הדקירה, אבל נתפס על ידי אופנוענים של המשטרה, והועבר לחקירה. במשטרה הודיעו תחילה כי נבדק חשד למניע לאומני. בהמשך הערב, בהצהרה שמסר המפכ"ל יעקב שבתאי, הוא כבר כינה אותו "מחבל" בצורה חד-משמעית. הנער, תושב הכפר הפלסטיני פחמה שבאזור ג'נין, אמר לאחר שנתפס כי ביצע את הפיגוע בגלל המבצע הנרחב שבו פתח צה"ל במחנה הפליטים. בהמשך הודיעה המשטרה כי בני משפחתו, אביו (53) ואחיו (31), נעצרו בבית המשפחה בפחמה.