גבר בן 30 טבע בחוף לא מוכרז סמוך לחוף זבולון בהרצליה

אסון רודף אסון: גולש גלים כבן 30 טבע למוות אמש (שני) בחוף ים לא מוכרז בהרצליה. צוות של מגן דוד אדום פינה אותו תוך כדי פעולות החייאה לבית החולים מאיר בכפר סבא, אולם שם נאלצו הרופאים לקבוע את מותו. בכך עלה ל-13 מספר הטובעים למוות בחופים לא מוכרזים מאז תחילת עונת הרחצה.
הגולש פגע ככל הנראה בסלע בעומק הים, וכתוצאה מכך טבע ואיבד את הכרתו. אזרחים שהיו במקום חילצו אותו מהמים, ובמקביל הוזעקו לזירה מצפון לחוף זבולון חובשים ופרמדיקים של מד"א שהעניקו לו טיפול ראשוני ופינו אותו בהמשך לבית החולים. מבית החולים מאיר נמסר: "למרבית הצער, הגיע ללא רוח חיים גבר שטבע בחוף הים בהרצליה ולמרות ניסיונות החייאה ממושכים נאלצו בבית החולים לקבוע את מותו".
1 צפייה בגלריה
טביעה בחוף בהרצליה
טביעה בחוף בהרצליה
זירת הטביעה בחוף בהרצליה
מכת הטביעות, שהתגברה ביתר שאת בימים האחרונים, גבתה מתחילת עונת הרחצה ב-19 במרץ את חייהם של 23 בני אדם. לפי נתוני מד"א המעודכנים, 13 טבעו למוות מתחילת עונת הרחצה בחופי הים התיכון, שלושה בים המלח, אחד בים סוף, אחד בכינרת, שלושה בנחלים ובמאגרי מים ושניים טבעו למוות בבריכות ציבוריות.
"צריך להבין, בחוף לא מוכרז אין מי שיציל אותך ויתריע מסכנות, אנשים צריכים להבין שזה נכתב בדם", אמר עומרי זיו, חבר איגוד המצילים הארצי. הוא הוסיף: "אנחנו בימים של ים סוער במיוחד ואין ספק שזה מעלה את סיכויי הטביעות, אך גם העובדה שאנשים ממשיכים להגיע לחופים לא מוכרזים היא בעייתית. אנחנו מתגברים את החופים העמוסים בחופים המוכרזים, אבל רוב הטביעות למוות הן בחופים ללא שירותי הצלה".
שרת הפנים איילת שקד קראה לציבור שלשום להימנע מלהגיע לחופים לא מוכרזים. לדבריה, "אנחנו בחודשי הקיץ, ואין דבר מרענן יותר מהים, במדינת ישראל יש 157 חופים מוכרזים לטובת רחצה בטוחה של הציבור בהם יש שירותי הצלה".
השרה שקד הוסיפה כי הרשויות המקומיות מפעילות את החופים לפי הוראות החוק והצווים. "על מנת שנוכל ליהנות מהם, אני קוראת לציבור להתרחץ רק בחופים מוכרזים עם שירותי הצלה, תשמרו על חייכם וביטחונכם", אמרה.
פורסם לראשונה: 22:50, 26.07.21