2 צפייה בגלריה
השבעת הממשלה ה-37 במליאת הכנסת
השבעת הממשלה ה-37 במליאת הכנסת
רעייתו של ראש הממשלה שרה, ובניו - יאיר ואבנר
(צילום: רויטרס)
לשכתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו מבקשת לבחון את העברת האחריות על אבטחת רעייתו וילדיו ליחידה לאבטחת אישים בשב"כ. הסוגיה, שעמדה על הפרק טרם ההפגנה שאירעה שלשום (רביעי) מול המספרה שבה שהתה שרה נתניהו, עולה כעת שוב לדיון ביתר שאת. "הנושא נמצא בבדיקה", מסרו בסביבתו של נתניהו.
כיום, רעיית ראש הממשלה וילדיו מאובטחים על ידי יחידת מגן, הפועלת בתוך משרד רה"מ ומונחית על ידי שב"כ. כאמור, גורמים המקורבים לנתניהו סבורים כי לנוכח העלייה בהסתה ובאיומים נגדו ונגד משפחתו, יש להעביר את האבטחה ליחידה לאבטחת אישים בשב"כ. הדבר מחייב החלטה של ועדת השרים לענייני שב"כ, ועוד קודם לכן - המלצה של הוועדה המייעצת לענייני אבטחת אישים בראשות יוסף צ'חנובר.
ככל הידוע, הנושא טרם הובא לדיון בוועדת השרים לענייני שב"כ וגם בשירות הביטחון הכללי טרם התבקשו עד היום למסור את עמדתם בנושא. גורם ביטחוני התייחס לחילוצה של שרה נתניהו, שהוצאה מהמספרה רק כעבור שלוש שעות, ואמר כי "הסיבה להמתנה הייתה להזעיק למקום כוח גדול מאוד שיבטיח שהיא לא תיפגע, ושם המפגינים לא ייפגעו". לדבריו, "המטרה הייתה לפנות אותה כשברור מעל כל ספק שלא תיפול שערה אחת משיערות ראשה".
2 צפייה בגלריה
הפוסט של שרה נתניהו לאחר הבילוי במספרה
הפוסט של שרה נתניהו לאחר הבילוי במספרה
הפוסט של שרה נתניהו
(מתוך אינסטגרם)
מוקדם יותר התייחסה רעייתו של ראש הממשלה לתקרית, וכתבה בפוסט שהעלתה לחשבון האינסטגרם שלה כי "האירוע הנורא שקרה אתמול היה עלול להיגמר ברצח. הגיע הזמן להפסיק את האנרכיה, הגיע הזמן שראשי האופוזיציה יגנו את האלימות, האנרכיה וההסתה".
היא הוסיפה: "אני מבקשת להודות מעומק הלב על התמיכה הרחבה ועל הודעות החיזוק הרבות שאני מקבלת ברשתות החברתיות וגם באופן אישי". היא גם הודתה לכוחות הביטחון, לשר לביטחון לאומי איתמר בן גביר ולמפכ"ל המשטרה יעקב שבתאי על מה שהגדירה "הדאגה האישית".
חילוצה של שרה נתניהו מהמספרה, אמש

אמש, במקביל לנאומו של ראש הממשלה, אלפי מפגינים מחו מחוץ למספרה בכיכר המדינה בתל אביב, שם שהתה רעייתו. רק אחרי כשלוש שעות הצליחה המשטרה לחלץ את שרה נתניהו מהמספרה. השוטרים חסמו את הכניסה למספרה, ברקע קריאות מהמפגינים, "הון-שלטון-עולם תחתון", ו"המדינה בוערת ושרה מסתפרת".
בהמשך כמות השוטרים בכניסה למספרה הוכפלה, ולמקום הגיעו גם שוטרי מג"ב ושוטרים על גבי סוסים. השוטרים קראו למפגינים לעזוב את המקום, בניסיון לאפשר לנתניהו לצאת מהמספרה. למקום הגיעו לבסוף מאות שוטרים ובשלב מסוים פרצו עימותים אלימים ביניהם לבין המפגינים, בניסיון לפזר את המחאה.
נתניהו גינה את ההפגנה מחוץ למספרה, כינה את המוחים "פעילי אנרכיה", והאשים את ראש האופוזיציה יאיר לפיד בהנהגתם. "פעילי האנרכיה בהנהגת לפיד ממשיכים לחצות קווים אדומים. כרגע הם צרים ומאיימים על רעייתי בתל אביב. אני קורא ללפיד ולאופוזיציה לגנות מעשה מביש זה", מסר נתניהו.
אחרי חזרתה של שרה נתניהו לבית המשפחה בירושלים, פרסם ראש הממשלה תמונה שלהם מחובקים וכתב: "שרה רעייתי האהובה, שמח שחזרת הביתה בשלום וללא פגע. האנרכיה חייבת להיפסק - זה יכול לעלות בחיי אדם".