הארכת מעצר והגשת כתב אישום לחשודים בפרשת מור טויזר
(צילום: אביהו שפירא)

פרקליטות מחוז חיפה הגישה הבוקר (יום שני) כתב אישום לבית המשפט המחוזי בחיפה בפרשת רצח מור טויזר, שנורה למוות בגלל טעות בזיהוי בקריית אתא בחודש נובמבר. מכתב האישום מתברר כי הרוצחים תכננו "כיפה אדומה" וקבעו מקום מפגש עם היעד המקורי לחיסולם - וטויזר פשוט עמד במקום המפגש.
נגד שלושה מהנאשמים - זכריא אבו גאנם (28), כנען אבו גאנם (20) וסברי אבו גאנם (27), תושבי רמלה - הוגש כתב אישום בגין רצח בנסיבות מחמירות, ניסיון לרצח, עבירות בנשק ועוד. נגד איברהים אל רך מקריית אתא הוגש כתב אישום בגין סיוע לרצח בנסיבות מחמירות, סיוע לניסיון רצח ושיבוש הליכי משפט. לטענת הפרקליטות, הארבעה "רצחו את מור טויזר". בנוסף הוגשו אישומים נגד בנות זוגן של חלק מהנאשמים, מורן עטיה דמרי (41) ונעמי פטאו (47), בגין סיוע לאחר מעשה, שיבוש הליכי משפט ואיומים.
3 צפייה בגלריה
אחד הנאשמים בפרשת רצח מור טויזר
אחד הנאשמים בפרשת רצח מור טויזר
אחד הנאשמים בפרשת הרצח
(צילום: גיל נחושתן )
לפי כתב האישום שהגישה עו"ד שונית קדם נימצן, השישה החליטו לפגוע בא', תושב שפרעם, שהיה מסוכסך עם מורן - בת זוגו של זכריא. היא גם איימה על א' בפגיעה בגופו ובשמו הטוב, והבטיח "לבוא עמו חשבון". ב-31 באוקטובר זכריא ביקש מא' להיפגש איתו בקריית אתא, והתכוון לירות בו למוות. לכן, לפי הפרקליטות, "הוא קשר קשר עם כנעאן וסברי בכדי להוציא לפועל את ההחלטה".
3 צפייה בגלריה
אחד הנאשמים בפרשת רצח מור טויזר
אחד הנאשמים בפרשת רצח מור טויזר
הדיון בבית המשפט, הבוקר
(צילום: גיל נחושתן )
לפי כתב האישום, "חלק מהנאשמים יצאו ברכב מרמלה ונסעו לקריית אתא, כשהם נושאים ומובילים נשק וחיכו שא' יגיע למפגש. אותה עת, עמד המנוח ועם עוד שני אנשים, סמוך למקום המפגש שנקבע עם א'. הטא הגיע למקום על מנת לקחת מבית המלאכה את הקטנוע שלו. הנאשמים חלפו עם הרכב על פני המנוח וחברו וסברו כי המנוח היא מי שחיפשו - והחלו לנסוע בעקבותיהם. בהמשך ירו לעבר המנוח וחברו, בסברם כי אחד מהם הוא האדם שחיפשו".
"הקליע שירו פגע בראשו של המנוח. בשלב זה פגעו הנאשמים בעוצמה, באמצעות הרכב, בקטנוע ששימש את חברו של המנוח ואף ירו לעברו לפחות שני כדורים", נכתב בכתב האישום. "המנוח הובהל באמבולנס לחדר הלם בבית החולים "רמב"ם" בחיפה ולאחר מספר ימים נקבע מותו".
בכתב האישום צוין כי "לאחר שהנאשמים נמלטו מהצומת, סיכמו עם הנאשמים האחרים להסתיר את הרכב ששימש לביצוע הירי. בהמשך, חלק מהנאשמים הסיעו את מבצעי הירי חזרה לרמלה, ובאותו לילה הסירו את הרכב שביצע את הירי לחניון במטרה להכשיל הליך שיפוטי".
עו''ד תומר נווה, מייצג את המאיים על דר'שרון אלרועי פרייסעו''ד תומר נווה
עו"ד תומר נווה, המייצג את זכריה אבו גאנם, אמר: "טרם קיבלנו את חומרי החקירה. מדובר בכתב אישום שהוגש זה עתה. עם קבלת החומרי חקירה נגיב בצורה סדורה בבית המשפט".
כעשרה ימים לאחר הירי, החקירה בתיק הפכה לגלויה עם מעצרם של ששת החשודים, שהובאו לחקירה בחשד לרצח, קשירת קשר לפשע ועוד. המשטרה הודיעה בשבוע שעבר על סיום החקירה, ולדיון הקודם הגיעה אלמנתו רוית, שמחתה לצד קרובי משפחה נוספים, שלבשו חולצות עם תמונתו של טויזר.
"הבעל שלי היה לוחם בצבא ונרצח סתם. הוא השאיר ילדה קטנה ששואלת כל העת איפה אבא", רוית אמרה אז בדיון על בתה. קרובי המשפחה הניפו שלטים "בתי זועקת לאבא", "היום זה אצלי, מחר זה אצלך". במהלך הדיון פרצה מהומה, כשבני משפחת טויזר קראו לעבר כמה מהחשודים: "הרסתם לנו את החיים. למה? למה?". אחד החשודים ענה: "אנחנו חפים מפשע, לא עשינו כלום".
3 צפייה בגלריה
מור טויזר ז''ל
מור טויזר ז''ל
במקום הלא נכון בזמן הלא נכון. מור טויזר וזירת הרצח
(צילום: תיעוד מבצעי מד"א)
הפרקליטות טוענת כי יש בידה ראיות טובות להוכחות אשמתם של ארבעת הנאשמים המרכזיים, בין השאר הודאות שנמסרו למשטרה, דוחות פעולה ותוצרי פריקות טלפונים, וכן ראיות הנוגעות לאירוע הירי ולמעקב של רכב המיצובישי אחרי טויזר וחברו.
גם באשר לרכב עמו עשו הנאשמים שימוש בעת החיסול, נטען כי תרמיל נמצא במכונית וכן שרידי ירי. ברכב אף נמצאו ממצאי דנ"א וטביעות אצבע, ובידי התביעה גם פלטי תקשורת ואיכוני טלפונים התואמים למיקום הרכב ביום האירוע כפי שתועד במצלמות עין הנץ ומצלמות אבטחה שונות בסביבות הזירה. "זכריא אבו גאנם, כנען אבו גאנם וסברי אבו גאנם, הכחישו כי היו בקרית אתא ביום האירוע ושמרו על שתיקה ביחס למרבית השאלות שנשאלו", טוענת התביעה, "אברהים אל רך, הכחיש כי פגש בשלושת הנאשמים האלו ביום האירוע בקרית אתא, ומסר כי בשעות הערב נסע יחד עם שתי הנאשמות לשתות קפה בבית של אבו גאנם, גרסה שנסתרה על ידן ועל ידי בני משפחתו של אבו גאנם".