(צילום: נוויל האריס)

איציק הלמן, תושב באר שבע, טען היום (ה') באולפן ynet כי חווה לאחרונה מה שמסתמן כתופעה מדאיגה בכבישי האזור: אלמונים שנסעו אחריו דרשו ממנו לעצור בצד, ככל הנראה כדי לגנוב את מכוניתו, ופנייתו בזמן אמת למשטרה נענתה בתשובה: "תגיע לתחנה להגיש תלונה".
"בנסיעה מערד לבאר שבע נצמדו אליי שתי מכוניות", סיפר הלמן. "הנהגים סימנו לי לרדת מהכביש ולעצור. הגברתי מהירות ואז אחת מהם עקפה אותי. עצרתי בצד, וכשראיתי שגם הם עצרו – נמלטתי. תוך כדי נסיעה התקשרתי למשטרה וביקשתי סיוע של ניידת, וענו לי: תגיע לתחנת משטרה בצומת שוקת ותגיש תלונה".
הלמן פרסם פוסט שבו סיפר על מה שאירע, וקיבל מאות תגובות שגרמו לו להבין שמדובר בתופעה. "כל עוד משטרת ישראל לא תקבל תקציב ראוי למלחמה בטרור על הכביש במרחב הציבורי, לא יהיה שינוי", הוא אומר. "אבל אני כן דורש מהמשטרה שהתשובות בנוסח שקיבלתי יצאו מהלקסיקון שלה".
- יש לך מושג מה הנהגים רצו ממך? לגנוב את הרכב? אולי אפילו לפגוע בך? "אני חושב שהמטרה שלהם הייתה לגנוב את הרכב. זה רכב חדש".
לדבריו, בהיעדר פתרונות של המשטרה, הוא ממליץ ליוזמת "משמר השכונות" של עיריית באר שבע, שמטפל בביטחון במרחב הציבורי. "זה מכפיל כוח למשטרה עד שהיא תקבל את התקציב", הוא אומר. "זו נראות".
ממשטרת ישראל נמסר: "צר לנו על התנהלות בלתי אחראית של אזרחים אשר הודות למאמצי השוטרים הסתיימה ללא נפגעים. המשטרה מנהלת כל העת מאבק נחוש ובלתי מתפשר בפשיעה החמורה באזור, ובפרט במחוללי הפשיעה, הבריונות והאלימות. באזור הדרום פועלות מגוון יחידות, כוחות ואמצעים משטרתיים למיגור ומאבק בפשיעה. בתוך כך, כל תלונה או דיווח המתקבלים במשטרה ומעלים חשד לביצוע עבירה פלילית מטופלים מיד, ביסודיות ובמקצועיות, זאת במטרה לסכל ולחקור מקרי פשיעה ולמצות את הדין עם העבריינים בכל הכלים והאמצעים שיש ברשות המשטרה כחוק".