היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב מיארה דחתה את טענותיו בשימוע של ח״כ עופר כסיף (חד"ש), והחליטה - בהתאם להמלצת פרקליט המדינה - להעמידו לדין בגין תקיפת שוטרים בנסיבות מחמירות. כתב האישום נגד כסיף הוגש היום (חמישי) לבית משפט השלום על ידי פרקליטות מחוז ירושלים.
העימות בהר חברון, לפני כמעט שנתיים

המקרה שבגינו הואשם כסיף אירע ב-13 במאי 2022. כוחות הביטחון נערכו אז במרחב דרום הר חברון לאירועי מחאה בעקבות פסק דינו של בית המשפט העליון בנוגע לכפרים השוכנים באזור המכונה 'מסאפר יטא'. בעקבות זאת, הוצאו צווים להגבלת תנועת אוטובוסים ולהכרזת מוקדים שונים במרחב כשטח צבאי סגור.
סמוך לשעה 11, נכתב באישום, הגיעו אל הצומת שני אוטובוסים וכמה כלי רכב פרטיים, מהם ירדו כ-80 מפגינים, ובהם כסיף. כוחות הביטחון הודיעו להם כי מדובר בשטח צבאי סגור, והציגו את הצו, בין היתר בפניכסיף. על אף זאת, נכתב, הם נותרו במקום וצעדו אל שטח פתוח בסמוך לצומת, שם החלה להתקיים ההפגנה. בהמשך, העתיקו המפגינים את מיקום ההפגנה לציר עפר המוביל ליישוב יטא.
1 צפייה בגלריה
עימות עימותים ממשלה בין ח"כ עופר כסיף לשוטרים בהר חברון
עימות עימותים ממשלה בין ח"כ עופר כסיף לשוטרים בהר חברון
ח"כ כסיף, בעימות במסאפר יטא
כוחות הביטחון תחמו את המפגינים בשטח מוגדר על ציר העפר, באופן שנועד למנוע מהם חסימה והפרעה של התנועה בכביש 317. לצד זאת, בהתחשב בחסינות הנאשם כחבר כנסת, אפשרו לו הכוחות לנוע לשטח המוגדר להפגנה ומחוצה לו. בשעה 12 ביקש כסיף מעוזרו הפרלמנטרי להביא את רכבו אל מתחם ההפגנה שעל ציר העפר.
העוזר החל לנסוע ברכב מכיוון כביש 317 אל מתחם ההפגנה, אך כוחות הביטחון עצרו אותו על ציר העפר, במרחק של כעשרים מטר מהמפגינים. כאשר הבחין כסיף בדבר, הוא הגיע אל הרכב על מנת לנהוג בו בעצמו ולהעבירו בכיוון מתחם ההפגנה.
קצין מג"ב הודיע לכסיף כי אין באפשרותו לעבור ברכבו, ובין השניים התפתח ויכוח שכלל חילופי האשמות, במהלכו טען כל אחד מהם כלפי השני כי הטיח בו דברי איום קשים. במהלך הוויכוח קילל כסיף את הקצין ושוטר נוסף שצידד בדבריו, בין היתר במילים "שקרן מטונף", "רמאי", "פושע", "חלאת המין האנושי" ו"אפס מאופס". לאחר מכן, נכנס כסיף אל הרכב ושוחח במכשיר הטלפון הסלולרי.
אחרי כמה דקות, נסע כסיף כמה מטרים לאחור ואז החל להתקדם בנסיעה איטית לפנים, כאשר השוטר עודנו עומד בכיוון נסיעתו וכסיף מבחין בו, עד אשר פגע הרכב ברגל שמאל של השוטר ונעצר. באישום נכתב כי כסיף עשה זאת "בכוונה להכשיל את השוטר בתפקידו ולגרום לו לזוז מן הדרך".
בתגובה לכך, נכתב באישום, הכה השוטר בשתי ידיו במכסה המנוע של הרכב, והתקדם לעבר דלת הנהג כשהוא צועק על כסיף שלא ייכנס בו ולא ייצמד אליו. כסיף פתח את דלת הרכב תוך שהוא צועק על השוטר: "חתיכת חרא, לא נגעתי בך". כסיף נעמד, ודלת הרכב חצצה בינו לבין השוטר. השוטר אמר לנאשם שזו הפעם האחרונה שהוא נצמד אליו ונופף באצבעו כלפי הנאשם, עד שהאצבע נגעה קלות בפני הנאשם. בתגובה, הרים כסיף את ידו וחבט בחוזקה בראש השוטר.