נתניהו מדבר בפודקאסט של פיטר רובינסון
(מתוך הפודקאסט של פיטר רובינסון)

ראש הממשלה המיועד בנימין נתניהו התראיין אתמול (ראשון) לפודקאסט של פיטר רובינסון האמריקני, לרגל צאת ספרו החדש, ואמר כי "צריך לצאת מכותונת המשוגעים האידיאלוגית שצריכים לפתור קודם את הבעיה הפלסטינית. הפלסטינים לא רוצים לפתור שום דבר. הם רק רוצים לסלק את ישראל".
עוד אמר נתניהו כי "כולם אמרו 'טוב, אתה לא יכול להגיע לעולם הערבי אלא אם תפתור קודם את הבעיה הפלסטינית'. אתה לא יכול כי הפלסטינים לא מעוניינים בשלום עם ישראל, הם אחרוני הסרבנים. הם רוצים שלום בלי ישראל. אז עקפנו את זה ואנחנו עושים הסכמי שלום היסטוריים עם שכנינו הערבים".
3 צפייה בגלריה
ראש הממשלה המיועד בנימין נתניהו בפודקאסט של פיטר רובינסון
ראש הממשלה המיועד בנימין נתניהו בפודקאסט של פיטר רובינסון
"ישראל היא השותפה המוערכת ביותר של ארה"ב בפיתוח ציוד הגנה ואבטחה". נתניהו ורובינסון
(מתוך הפודקאסט של פיטר רובינסון)
לדבריו, "זה בלתי נתפס שהסכמי השלום ההיסטוריים שעשינו עם מדינות המפרץ, היו קורים ללא אישור סעודי מרומז לכל הפחות, וזו עובדה שלפני הסכמי אברהם שמי סעודיה היו פתוחים לאזרחי ישראל. אפשר להסיק מזה שסעודיה לא הסתכלה בחשדנות על ההסכמים האלה, וזה יוצר בסיס של תקווה", אמר נתניהו בראיון לפודקאסט של פיטר רובינסון לרגל צאת ספרו החדש.
נתניהו ציין בנוסף במהלך הריאיון כי המטרה הראשונה שלו היא לחסום את איראן, והשנייה היא להרחיב את מעגל השלום ולעשות הסכם שלום היסטורי עם סעודיה. הוא אף אמר בשבוע שעבר כי הוא מקווה להביא לשלום רשמי ומלא עם סעודיה. "אני רוצה ללכת הכי גדול שאנחנו יכולים מול סעודיה, אבל לפעמים כדי לעשות מסע ארוך נדרשים צעדים קטנים יותר, וזו לא בעיה", אמר נתניהו בריאיון לפודקאסט של אתר החדשות היהודי-אמריקני "ג'ואיש אינסיידר", והוסיף כי "כבר יש דברים שקורים".
בתוך כך, נתניהו גם התייחס לסיוע הביטחוני האמריקני לישראל, וציין כי "ההשקעה האמריקנית בביטחון הישראלי מונעת מהמזרח התיכון לטיפול לידי כוחות האיסלאם הקיצוני, שיאיימו לא על חייהם של האמריקנים, אלא על עצם הביטחון של אמריקה". לדבריו, "הפעולות שממשלותיי ביצעו במשך תקופה של שנים החזירו לאחור את תוכנית הגרעין של איראן בלפחות עשור".
3 צפייה בגלריה
ראש הממשלה המיועד בנימין נתניהו בפודקאסט של פיטר רובינסון
ראש הממשלה המיועד בנימין נתניהו בפודקאסט של פיטר רובינסון
"הערך של ישראל לארה"ב עולה ככל שהיכולות שלנו לחדש ולעשות טכנולוגיה עולה"
(מתוך הפודקאסט של פיטר רובינסון)
הוא הסביר: "שלחתי את המוסד ללב טהרן, למחסן רעוע, שהיה מקום מושבו של הארכיון האטומי הסודי של איראן. אנשינו פתחו את הכספות. הם ידעו באיזה כספת האיראנים מסתירים את החומר הזה, הוציאו חצי טון של חומר, ונרדפו בסגנון 'ארגו' (הסרט). זה ארגון על סטרואידים. אלפי אנשי ביטחון איראנים עקבו אחריהם וכשהם גילו מקום אחד, החברה שלנו קפצו למקום שני. הם יצאו והביאו לישראל את החומר. הראיתי את תמצית החומר לטראמפ. לדעתי הוא לא היה צריך את זה, אני חושב שהיה עוזב את הסכם הגרעין בכל מקרה. בגלל המאמצים האלה ומאמצים רבים שלא אפרט החזרנו את תוכנית הגרעין של איראן 10 שנים אחורה".
"זהו אינטרס אמריקני כי אתה לא רוצה משטר רדיקלי איסלאמי עם נשק גרעיני שיאיים על כל עיר בארה"ב", המשיך נתניהו. "ישראל, בגלל שהיא הופכת למעצמת אבטחת סייבר ומודיעין כל כך חזקה, הייתי אומר השותפה המוערכת ביותר של אמריקה בפיתוח ציוד ההגנה והאבטחה של היום ומחר. חדשנות זו היא קריטית. הערך של ישראל לארה"ב עולה ככל שהיכולות שלנו לחדש ולעשות טכנולוגיה עולה".
עוד אמר נתניהו כי מבחינה מודיעינית ישראל היא "העין השישית" של אמריקה, אחרי ברית המודיעין של "חמש העיניים" - ניו זילנד, אוסטרליה, בריטניה, קנדה וארה"ב. "התרומה של ישראל למודיעין האמריקני לאורך השנים היא מאוד משמעותית, וגדלה כל הזמן. אנחנו צריכים ברית של דמוקרטיות שהן חדשניות ונחושות לבצר את התרבות המשותפת שלנו על ידי הגדלת הכוח שלנו".
3 צפייה בגלריה
דונלד טראמפ ובנימין נתניהו
דונלד טראמפ ובנימין נתניהו
"הוא הנשיא הידידותי ביותר שהיה לישראל, ההתרועעות עם קניה ווסט היא טעות". נתניהו וטראמפ
(צילום: EPA)
על הפגישה של נשיא ארה"ב לשעבר דונלד טראמפ עם הזמר קניה ווסט, ועם מכחיש השואה ניק פואנטס, אמר נתניהו כי "ללא ספק אף נשיא בארה"ב לא היה ידידותי יותר לישראל מאשר טראמפ, שהכיר בירושלים כבירתנו, העביר את השגרירות לירושלים, הכיר בריבונותנו ברמת הגולן ונסוג מהסכם הגרעין האיראני. אני מאמין שהוא חבר אדיר. אני חושב שההתרועעות עם קניה ווסט, אחרי שאמר את ההערות הנוראיות שלו, היא טעות גדולה. אני חושב שזה לא בסדר, שהוא היה צריך לחשוב על כך, ואני חושב שהוא מבין את זה. כשאתה רואה אנטישמיות, דבר נגדה. אם למדנו משהו על זה - חסל את זה כשזה עוד קטן. אל תוריד את הראש בפניה ואל תיבהל. קום. כפי שאמר אבי: 'שנאת יהודים מתחילה ביהודים אבל היא לא נגמרת בהם'".
ראש הממשלה המיועד התוודה בנוסף בשיחה כי הוא לא אוהב את המשחק הפוליטי. "אני לא חוזר להיות ראש ממשלה בשביל הכוח. כוח זה משעמם. אני בפוליטיקה בשביל מדיניות. זה מחיר מאוד כבד. אני לא אוהב את המשחק הפוליטי ולא הייתי טוב בו במיוחד. הפכתי להיות טוב בזה כי הבנתי שאני לא יכול לבצע את משימת חיי, של הגנה על ישראל, אלא אם אכנס לביצה הטובענית. אם אין לך מטרה אתה צריך להיות משוגע לגמרי כדי להיכנס לפוליטיקה הזו".