דובר צה"ל התיר הבוקר (רביעי) לפרסם את שמותיהם של שני חללי צה"ל שהודעה נמסרה למשפחותיהם: סרן במיל' עמרי יוסף דוד (27) מכרמיאל, סגן מפקד פלוגה בגדוד 9217, חטיבה 12 (חטיבת הנגב) נפל אתמול בקרב בצפון רצועת עזה. סרן ידידיה אשר לב (26) מטל מנשה, סגן מפקד פלוגה בגדוד שקד, חטיבת גבעתי, נפל גם הוא אתמול בקרב בצפון רצועת עזה. בכך עלה מניין חללי צה"ל מתחילת המלחמה ל-368.
במקביל, דובר צה"ל עדכן על פציעתם הקשה של ארבעה לוחמים בקרבות בצפון רצועת עזה: קצין לוחם מגדוד 82 בחטיבה 7, לוחם מגדוד שקד בחטיבת גבעתי, לוחם מגדוד 931 בחטיבת הנח"ל ומפקד בבית הספר להנדסה צבאית. הודעה נמסרה למשפחות הפצועים.
1 צפייה בגלריה
ידידיה אשר, עמרי יוסף דוד
ידידיה אשר, עמרי יוסף דוד
סרן ידידיה אשר וסרן עמרי יוסף דוד
סרן לב הותיר אחריו הורים, נועם ואורנה, אח ושש אחיות. הוא היה האח הבכור, למד בישיבה הגבוהה שבי חברון וקודם לכן בתיכון בישיבת שעלבים. הוא שירת בקבע, היה אמור להשתחרר לפני כמה חודשים מהצבא ולבקשת מפקדיו האריך את שירותו. לב גדל ביישוב טל מנשה, השתייך לאחת המשפחות השורשיות בצפון השומרון, ושני הוריו אנשי חינוך.
ביישוב טל מנשה ביכו את לכתו: "כואבים את האבדה הקשה של משפחת לב, מבנינו היקרים והגיבורים. אוהב ארץ ישראל בכל לב, רגיש ואכפתי, איש שכולו גבורה ולב. צניעות ופשטות".
ראש מועצת שומרון יוסי דגן ספד: "משפחת השומרון כולה אבלה על לכתו של ידידיה, מטובי בניה של הארץ הזו ושל השומרון, תמיד ראשון לסייע בכל, בן למשפחה שורשית וותיקה בצפון השומרון. ידידיה נהרג כשנלחם על הארץ הזו, בלחימה הקשה בעזה, על החזרת החטופים והשבת הביטחון לעם ישראל ולמדינת ישראל. אנחנו נחבק את המשפחה ונלווה אותה בכל מה שניתן".

מבצע דרמטי בבית החולים שיפא

דובר צה"ל מסר הלילה כי כוחות צה"ל פועלים נגד חמאס ב"חלק מסוים" של בית החולים שיפא בעיר עזה. לפי צה"ל, "הפעולה מבוססת על מידע מודיעיני וצורך מבצעי". בינתיים, דובר צה"ל באנגלית פיטר לרנר אמר לרשת CNN כי צה"ל נכנס לבית החולים כדי לבצע משימה מקומית ומדויקת, "כדי אולי להגיע למקום שבו נביס את חמאס ונשחרר חטופים. אנחנו לא פושטים על בית החולים, אלא ממוקדים על מקום ספציפי".
בצה"ל הדגישו כי "הפעולה לא נועדה לפגוע בחולים, בצוותים הרפואיים ובאזרחים השוהים בבית החולים. לפעולה קדם מאמץ לפינוי בית החולים מחולים וחוסים ואף נפתח ציר מעבר מיוחד ממנו. הנהלת בית החולים עודכנה מבעוד מועד על הכניסה למתחם. בהמשך הפעולה צפויים להיות מועברים לבית החולים אינקובטורים, ציוד רפואי ומזון תינוקות".