(צילום: אבי חי, שחר גולדשטיין)

פרסום ראשון: שביתת עובדי המנהלה והמשק בבתי החולים הממשלתיים, שנפתחה ביום שני, תיפסק עד להשגת הבנות מול משרד האוצר. כך נודע הערב (חמישי) ל-ynet. ההחלטה התקבלה בעקבות פגישה בין נציגי ועד העובדים ויו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד עם שר הבריאות ניצן הורוביץ שהסתיימה לפני זמן קצר. לפי ההסכם שהושג, הקפאת השביתה תימשך 45 ימים.
4 צפייה בגלריה
זבל נערם בבתי חולים
זבל נערם בבתי חולים
כך נראו בתי החולים השבוע

השביתה בבתי החולים - כתבות נוספות

הורוביץ מסר כי "במהלך דיוני התקציב אפעל להבטיח תנאי העסקה נאותים לכלל עובדי המנהל והמשק. הנושא הזה עמד תמיד, ועומד גם כעת, בתיעדוף גבוה עבורי. כל עובדי מערכת הבריאות זכאים לעבוד בתנאים מכובדים, וכך יהיה".
יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד הודה להורוביץ על הירתמותו לפתרון המשבר ואמר: "מערכת הבריאות שאנחנו כל כך גאים בה, אינה יכולה להתקיים ללא עבודתם המסורה והחשובה כל כך של עובדי המנהל והמשק. אני מתחייב להמשיך לדאוג לאוכלוסייה חשובה זו, שהיא חלק בלתי נפרד ממערכת הבריאות ושיש להתייחס אליה בכל הכבוד הראוי – גם בתקנים וגם בזכויות".
אלי בדש, יו"ר הוועד הארצי של עובדי המנהל והמשק בבתי החולים הממשלתיים, ציין כי "יש לנו עוד הרבה מה לעשות כדי לשפר את התקינה בענף, אולם עם נכונות של המדינה וגישה אחראית – נוכל לשפר עוד את המצב".
4 צפייה בגלריה
בית החולים שמיר
בית החולים שמיר
בית החולים אסף הרופא
(צילום: רועי רובינשטיין)
4 צפייה בגלריה
בית החולים אסף הרופא לאחר סיום שביתת עובדי המשק
בית החולים אסף הרופא לאחר סיום שביתת עובדי המשק
עכשיו נקי: בית החולים אסף הרופא לאחר סיום שביתת עובדי המשק
(צילום: המרכז הרפואי שמיר אסף הרופא)
השביתה פרצה על רקע פיטורים של 200 עובדים שנקלטו בשנת הקורונה, ונציגי הוועד דרשו להוסיף עוד תקנים כדי להתמודד עם העומסים הרבים. המחאה כללה 13 אלף עובדים בעשרות מרכזים רפואיים, בהם רמב"ם, שיבא, אסף הרופא, גליל-נהריה, הלל יפה, ברזילי, וולפסון, פוריה וזיו. גם בתי החולים לבריאות הנפש שער מנשה, אברבנאל, איתנים, מרחבים, באר יעקב, באר שבע, מעלה הכרמל, כפר שאול, מזור לבריאות הנפש, ובתי החולים הגריאטריים והשיקומיים דורות בנתניה, פלימן, לב השרון, בית החולים הגריאטרי בראשון לציון, שוהם ושמואל הרופא נכללו בשביתה. גם עובדי משרד הבריאות ולשכות הבריאות הצטרפו למחאה.
המטופלים באותם מוסדות לא זכו לשירותי ניקיון, מכבסה, מטבח, כוחות עזר, מזכירות, אחזקה, מחשוב ושירותים נוספים. גם חלוקת האוכל בבתי החולים השובתים נתקלה בקשיים משמעותיים והחולים לא קיבלו מזון בזמן או בכלל.
4 צפייה בגלריה
זבל נערם במרכז הרפואי לגליל בעקבות השביתה
זבל נערם במרכז הרפואי לגליל בעקבות השביתה
המרכז הרפואי לגליל בנהריה
"אנחנו נמצאים במצוקה קשה של ביטולים בחדרי הניתוח. יש בעיה במתן אוכל בעיקר לעובדים ולאורחים", אמר אתמול פרופ' מסעד ברהום, מנהל המרכז הרפואי לגליל בנהריה. "אנחנו לא יודעים מה לעשות עם הכביסה. לפני השביתה כיבסנו כמות גדולה ואם הרזרבה הזו תיגמר אנחנו לא יודעים איך נכבס ואיך ננקה. משרד הבריאות מודע לעניין ואני מקווה שהוא עושה מה שאפשר יחד עם האוצר כדי לסיים את זה".
רק הבוקר נאלצו בני משפחותיהם של החולים לנקות בעצמם את חדרי האשפוז. "מצאתי את עצמי לוקחת אקונומיקה מהצוות ומתחילה לשטוף, כי המצב הוא באמת באמת קטסטרופלי", סיפרה ל-ynet גלית ששון שבנה הפעוט מאושפז עם וירוס נשימתי. "הזיהום הזה לא עוזר לו, להיפך. אני מוצאת את עצמי כל בוקר, צהריים וערב מפנה פחים".