(צילום: משי בן עמי)

חוסר הוודאות המתלווה לפלישה הרוסית מעורר דאגה בקרב רבים מיוצאי אוקראינה בישראל שבני משפחותיהם חיים במדינה. אחת מהם היא אירנה פרדו, שהתארחה הבוקר (שני) באולפן ynet וערכה ממנו שיחת זום עם אביה מירוסלב, אמה נטליה ואחותה יוליה דנילקוב מביתם בלבוב.

המלחמה באוקראינה - כתבות נוספות

לפני כן סיפרה אירנה שאף שמשפחתה נמצאת בעיר מרוחקת מרוסיה, מצבם עדיין מדאיג אותה: "הם לא מוכנים לעזוב. זה הבית שלהם, זו המדינה שלהם, יש להם שם חיים. הם בדקו אפשרות לצאת מהמדינה לפולין, אבל זה בלתי אפשרי כי יש בגבול תור של 20 קילומטר, ואנשים נמצאים שם ארבעה ימים בקור, בלי מים או אוכל. וגם מסוכן להגיע לשם. אני מודאגת. לפעמים אני קמה באמצע הלילה ומתקשרת אליהם כדי לשאול אם הכל בסדר".
1 צפייה בגלריה
אנשים ממתינים בתחנת הרכבת בלבוב
אנשים ממתינים בתחנת הרכבת בלבוב
הבריחה מערבה. אלפים בתחנת הרכבת בלבוב
(צילום: AFP)
בשיחת זום אמר האב מירוסלב כי הם מודים על הסיקור וההתעניינות של העולם, שמדווח על הרמייה של נשיא רוסיה ולדימיר פוטין: "אני מבקש שישראלים ידברו גם עם בני משפחה שלהם ברוסיה ושיעבירו להם את התמונה האמיתית כדי שהם, מתוך רוסיה, ידרשו את הצדק. הם צריכים לדעת את האמת".
אירנה פנתה מהאולפן לבני משפחתה והם שוחחו רצונם של האוקראינים בחיי שלום, בבניית מדינתם והעצמאות שלה, ועל העוצמה והתעוזה שמפגין הנשיא וולודימיר זלנסקי.
מירוסלב: "אנחנו מבקשים מישראל להביע בנו תמיכה, לא רק אזרחית, אלא גם ברמה הפוליטית. כי מי כמו הישראלים מבין כמה האזרחים לא רוצים לשמוע סירנות ולא רוצים לחוות מלחמה".

בינתיים, בגבול בין אוקראינה לבלארוס החלו בצהריים השיחות בין נציגי קייב ורוסיה בניסיון להגיע להסכמה על הפסקת אש. נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי הביע פסימיות עמוקה בנוגע לאפשרות שיושג הסדר, אבל החליט לשגר את המשלחת בכל זאת, והבוקר הודיעה לשכתו כי הנציגים האוקראינים כבר הגיעו לגבול. לדבריה, בשיחות תדרוש קייב הפסקה מיידית של האש ונסיגה של הכוחות הרוסיים מכל השטחים שעליהם השתלטו באוקראינה – דרישה שקשה לראות את מוסקבה נענית לה.