4 צפייה בגלריה
בנימין נתניהו בהצהרה בבית החולים שערי צדק
בנימין נתניהו בהצהרה בבית החולים שערי צדק
נתניהו
(צילום: נדב אבס)
הרופאים בבית החולים שערי צדק עדכנו בצהריים (יום רביעי) כי מצבו של טדסה, גבר בשנות ה-40 לחייו שנפצע אנושות בפיצוץ הראשון בפיגוע הכפול בירושלים, מוסיף להיות אנוש. "הוא סובל מפגיעת ראש קשה מאוד, ונמצא בסכנת חיים מיידית", מסר ד"ר אלון שורץ, מנהל יחידת הטראומה. המשפחה ביקשה להתפלל לרפואת טדסה בן מאדה.
בתוך כך, ראש הממשלה המיועד בנימין נתניהו הגיע בצהריים גם הוא לבית החולים, שם נקבע קודם לכן הבוקר מותו של אריה שצ'ופק בן ה-16 שנפגע בפיצוץ הראשון לצידו של טדסה. "אנחנו נאבקים בטרור אכזרי, ששוב הרים את ראשו", אמר נתניהו.
4 צפייה בגלריה
זירת האירוע בשכונת רמות
זירת האירוע בשכונת רמות
זירת הפיגוע בשכונת רמות
(צילום: AFP)
4 צפייה בגלריה
זירת האירוע בירושלים
זירת האירוע בירושלים
הפיגוע בכניסה לירושלים
(צילום: יואב דודקביץ')
נתניהו, שקודם לכן קיבל עדכון ביטחוני מראש הממשלה היוצא יאיר לפיד, מסר את תנחומיו למשפחתו של שצ'ופק - ואז אמר: "טדסה, עולה מאתיופיה, נפצע דווקא ביום חגם של יהודי אתיופיה - הסיגד", אמר. "דווקא ביום הזה אנו מתפללים לשלומו ומקווים לנס. ראיתי את המשפחה המלוכדת והיפה שיש לו נמצאת סביב מיטתו".
ראש הממשלה המיועד שיבח את הרופאים על הטיפול בפצועים, והוסיף: "פגשתי כאן פצועים שנמצאים בדרך להחלמה. זה יום קשה, אנחנו נעשה הכול כדי להחזיר את הביטחון לכל אזרחי ישראל במהרה". נתניהו בחר שלא להתייחס בהצהרתו למגעים להקמת הממשלה בדבריו, בצל חילופי ההאשמות בין הליכוד לבין שותפיו העתידיים.
שצ'ופק נפצע אנושות בפיצוץ הראשון בעת שהמתין להסעה לישיבה שבה למד במושב בית מאיר, ומותו נקבע זמן קצר לאחר מכן בבית החולים. מלבדו נפצע גם חברו באורח בינוני-קשה. בנוסף אליהם ולטדסה, שנפצע אנושות, נפצעו עוד 23 בני אדם - רובם באורח קל.
4 צפייה בגלריה
בני העדה התאיופית בחג הסיגד בירושלים
בני העדה התאיופית בחג הסיגד בירושלים
עולים לירושלים לרגל הסיגד
(צילום: EPA)
אלפים הגיעו בצהריים לעצרת המרכזית לציון חג הסיגד בארמון הנציב בירושלים. העצרת נערכת בנוכחות נשיא המדינה יצחק הרצוג, שרת העלייה והקליטה פנינה תמנו שטה, קייסים ורבים מבני המקהילה האתיופית.
הרצוג התייחס בפתח דבריו לפיגוע שאירע הבוקר. "אני מבקש להתייחס ליום הקשה, מלא החרדה, הדאגה והכאב – שעובר על מדינת ישראל ועל ירושלים. הפיגוע שאירע הבוקר לא יחליש אותנו ולא יערער את אמונתנו בצדקת דרכנו, ובזכותנו לחיות חיים שלווים ובטוחים בארץ ישראל ובמדינתנו, כולל בירושלים בירת הנצח שלנו", אמר הרצוג.
"למול גורמי טרור מלאי שנאה, ומחבלים נתעבים ושפלים, נמשיך לעמוד איתנים ונחושים, ולהוכיח שאין כוח בעולם שישבור את הרוח הישראלית המלוכדת", הוסיף הרצוג. "בשם העם בישראל אני משתתף בכאבן של משפחות הנפגעים, מתפלל לשלומם ולרפואתם של הפצועים ומחזק את ידי כוחות הביטחון שאני סומך עליהם ובטוח כי יפעלו במלוא העוצמה למיגור הטרור בכלל, והאחראים לפיגוע הנורא היום בפרט".