מקורבו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, איש התקשורת יעקב ברדוגו, טען בערוץ 14 כי הרמטכ"ל חותר להשארת שלטון חמאס בעזה ולסיום המלחמה, בכתבה תחת הכותרת "הקונספציה החדשה של הרצי הלוי". דובר צה"ל פרסם בעקבות כך הודעה חריגה בצהריים (שלישי) בה מסר כי "הפרסום של יעקב ברדוגו הוא שקר חמור ומשולל כל יסוד".
1 צפייה בגלריה
ברדוגו והרמטכ"ל הלוי. "שקר חמור, ניסיון לפגוע בצה"ל"
ברדוגו והרמטכ"ל הלוי. "שקר חמור, ניסיון לפגוע בצה"ל"
ברדוגו והרמטכ"ל הלוי. "שקר חמור, ניסיון לפגוע בצה"ל"
(צילום: מוטי קמחי, דובר צה"ל)
עוד נכתב בהודעת צה"ל הלא שגרתית כי "הרמטכ"ל התבטא אינספור פעמים בעניין, גם באופן פומבי, שאין לאפשר את המשך השליטה של חמאס בעזה. לצד זאת, מי שקובע את המדיניות אל מול ארצות הברית ורצועת עזה הוא הדרג המדיני, וצה"ל מממש את ההנחיות בעניין".
"טענות אחרות, כפי שהועלו על-ידי הכתב בימים האחרונים, הן שקר מוחלט וניסיון לפגוע בצה"ל וברמטכ"ל העומד בראשו, שמוביל את צה"ל בלחימה נגד חמאס בנחישות רבה ובתוצאות משמעותיות".
הטענות של ברדוגו מצטרפות גם למתקפות בימים האחרונים מצד בנו של ראש הממשלה, יאיר נתניהו, נגד בכירי מערכת הביטחון. בשבוע שעבר שיתף נתניהו הבן, ממיאמי שבה הוא מתגורר בשנה האחרונה, סטורי שבו נכתב כי הרמטכ"ל הרצי הלוי, ראש השב"כ רונן בר וראש אמ"ן הפורש אהרון חליוה הם "שלושה כישלונות קטלניים".
גם ראש הממשלה עצמו "נזף" השבוע בצה"ל, בעקבות הודעתו שלשום על הפוגה טקטית בשעות היום במסדרון צר ממעבר כרם שלום לציר סלאח א-דין ברפיח, ודרכו צפונה למרכז הרצועה. אף שבצה"ל הבהירו כי הלחימה ברוב אזורי רפיח נמשכת, ההודעה עוררה ביקורת קשה מצד שותפיו של נתניהו - איתמר בן גביר ובצלאל סמוטריץ' - ורה"מ טען שלא ידע עליה. בלשכתו מסרו אז כי "נתניהו הבהיר שהדבר לא מקובל עליו", וכי אז הובהר לו שהלחימה נמשכת.
ברקע למתיחות עומדת הביקורת שעליה דווח כבר לא אחת בעבר בין ראשי מערכת הביטחון לנתניהו, שנמנע לשיטתם מקבלת הכרעות אסטרטגיות. פרשננו רון בן ישי פרסם בחודש שעבר על הקרע ההולך וגובר בין נתניהו לבכירי מערכת הביטחון, בהם שר הביטחון יואב גלנט והרמטכ"ל הלוי, ובשבוע שעבר דיווח פרשננו נדב איל גם על קריאת מערכת הביטחון לדרג המדיני ולפיה אין צורך לחשוש מסיום המלחמה תמורת השבת החטופים - כיוון שחמאס נמצא לדבריה על סף הכרעה.
פורסם לראשונה: 13:09, 18.06.24